Strona 96 z 144 PierwszyPierwszy ... 468687888990919293949596979899100101102103104105106 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 951 do 960 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #951
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post

    To może być również nadciśnienie turbo (przeładowanie).
    To nie może być przeładowanie. W takim przypadku kontrolka nie zachowywała by się w taki sposób. Gasła by dopiero po kilku odpaleniach.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #952
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał SportoweSerce Zobacz post
    Cześć

    Jak poradzić sobie z zapalającą się kontrolką "check" podczas przyspieszania. Kontrolka zapala się i gaśnie na wysokich obrotach (zauważyłem głównie na 3 i 4 biegu). Może ktoś z Was miał taki problem i sobie z tym poradził...
    Z góry dzięki.

    Pozdrawiam,
    Michał
    A pierwszą stronę przeczytałeś?
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    ....Jeśli komunikat “Motor Control System Failure” pojawia się podczas przyspieszania ale ginie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (nie jest konieczne wyłączanie silnika, to prawdopodobnie mamy kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej . ....:
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #953
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115km
    Postów
    170

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    To nie może być przeładowanie. W takim przypadku kontrolka nie zachowywała by się w taki sposób. Gasła by dopiero po kilku odpaleniach.
    W moim przypadku przy przeładowaniu kontrolka zapalała się powyżej 3k obrotów i po zwolnieniu pedała przyspieszania gasła, natomiast jeśli nie zwolniłem tylko dalej przyspieszałem to kontrolka świeciła się cały czas i wtedy gasła po kilku odpaleniach. Po wymianie overboost'a usterka znikła i Bella śmiga
    Jak koledzy mówią bez diagnostyki trudno stwierdzić co boli Twoją Bellę, a jak chcesz to możesz robić wszystko po kolei...
    Ostatnio edytowane przez gigi ; 29-05-2013 o 14:47

  4. #954
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał gigi Zobacz post
    W moim przypadku przy przeładowaniu kontrolka zapalała się powyżej 3k obrotów i po zwolnieniu pedała przyspieszania gasła,.
    Przeładowanie, czyli przekroczenie limitera powoduje ciągłe świecenie kontrolki, a nie świecenie zależnie od dodawania czy ujmowania gazu. I nie ma tutaj "w moim przypadku". Jeśli masz inaczej, to albo miałeś inny błąd albo coś ci się pomyliło albo masz coś zwalone.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    To nie może być przeładowanie. W takim przypadku kontrolka nie zachowywała by się w taki sposób. Gasła by dopiero po kilku odpaleniach.
    Co innego napisałem, a co innego myślałem - gaśnie po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #955
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150 KM 2003 r. (stary przód)
    Postów
    69

    Domyślnie

    Witam

    Dzięki za zainteresowanie...
    Odczytałem dziś błędy z komputera:

    Fiatecuscan pokazał:
    P0235

    ...i za co teraz Koledzy się zabrać najpierw?

    Pozdrawiam,
    Michał
    Ostatnio edytowane przez SportoweSerce ; 01-06-2013 o 20:24

  6. #956
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Zajmij się czujnikiem ciśnienia doładowania (P0235) - wykręć go i wyczyść.

  7. #957
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa 156 sedan 1.9JTD 115KM, R2004
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    A, jak czegoś nie ma w google, to znaczy, że nie istnieje ?
    To, że tobie na wyświetlaczu nie wyświetla, to nie znaczy, że nie liczy. Robi to cały czas. Cały czas liczy dawki i świetnie wie ile paliwa poszło. Niedokładność obliczeń wynika z wartości przy przeliczaniu (zaokrąglaniu) mm3 na dm3(l).
    Wiesz kiedy jest problem ? Jak jest coś zwalone np. z przepływomierzem.
    Nie lubie sie spierac...., ale:
    1. Proszę o 'Tobie' z dużej litery....
    2. Niedokładność przy takim przeliczaniu może i jest - ale pomijalna ilościowo - a na pewno nie 10%.
    3. Jak byś poczytał na 'googlach' - to byś wiedział, że w 147 już nie ma takiego problemu (przekłamuje zdecydowanie mniej) - stojąc w korku - wartość średniego spalania jest co określony czas zwiększana o 0,1L. Czyżby wielkość litra uległa zmianie?
    4. Przekłamanie w 156 jest większe w ruchu miejskim. Jeśli stanę w korku i spokojnie ruszę - to wskazane średnie spalanie będę miał mniejsze od pokazanego bezpośrednio przed zatrzymaniem - a tego nie można już wytłumaczyć kiepskim przeliczaniem jednostek. Oczywiście - ciut wcześniej trzeba zresetować kompa by to zauważyć (i nie jest to wina zepsutego przepływomierza).

  8. #958
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Waszawa
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 JTD 115KM SW 2003
    Postów
    109

    Domyślnie

    Dziś pierwszy raz zaświeciła mi się kontrolka Motor Control System Failure na IC a po chwili coś tam coś tam OIL. Po czym silnik zgasł i przez 15 minut niedało rady go odpalić. Po czym odpalił bez jakichkolwiek problemów. Były to pierwsze 2 km. Dodam że dość wolno jechałem i obroty były niskie. Co to mogło być?

  9. #959
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Czujnik położenia kątowego wału korbowego pewnie się kończy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #960
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Witam.
    Z uwagi na to że alfa mi czasami...hmm nie wiem czy przykopca czy "przykurza" a EGR był baaardzo dawno nie czyszczony [bez zaślepki] postanowiłem sobie go dzisiaj wyczyścić. Jednak deszcz pokrzyżował mi plany więc stwierdziłem że chociaż zrobię test w FES... niestety nie robiłem tego nigdy i nie wiem czy jest to zrobione prawidłowo. Proszę o zerknięcie na parametry i stwierdzenie czy są w miarę w normie czy trzeba gdzieś dłubać...dodam że mam wrażenie że czasami alfa traci kopa a czasami go odzyskuje...ale to może moje subiektywne wrażenie... Podejrzewałem EGR ale chyba pracuje dobrze wg parametrów [zakładając że 1% to pełne otwarcie ]. Z góry dzięki i i pozdrawiam

    http://przeklej.net/file_details/100116.html

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory