Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: problem z kontrolą trakcji 156 lift

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar panacea
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Bella 156 lift 2.0 JTS 2003.r
    Postów
    3

    Domyślnie problem z kontrolą trakcji 156 lift

    Witam. Kontrola trakcji włącza się sporadycznie w sumie to dość rzadko nawet przy delikatnym skręcie w lewo, może i by mnie to nie dziwiło gdyby nie fakty że śmigam zawsze z wyłączoną trakcją... no i się zastanawiam czy błędy robi komp czy jakiś czujnik jest do wymiany. Miał ktoś tak kiedyś ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Myślę że podpięcie pod komputer dużo Ci powie. A może podczas jazdy mruga Ci ESP a nie ASR?
    Podawanie pensji brutto to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem
    FIAT 126 BIS -->VW GOLF mk2 GTD --> Ford Mondeo 1.8 automat --> Ford Mondeo 2.5 v6 --> AR 156 1.9 jtd 105km --> AR 156 1.9 jtd 115km --> Ford Mondeo 2.0 duratec --> AR 156 SW 2.4 jtdm 175km --> AR 166 2.4 jtdm 175km Sportronic --> Zafira B Cosmo+ 1.9 cdti --> Paździerz B5FL 1.8T --> Hyundai XG350L --> Passerati B6 2.0 TDI --> Renault Koleos 2.0 DCI --> Renault Laguna III 2.0T

  3. #3
    Użytkownik Embrion Avatar panacea
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Bella 156 lift 2.0 JTS 2003.r
    Postów
    3

    Domyślnie

    No właśnie nie wiem bo mrugnie 3, 4 razy i spokój na następne kilkadziesiąt kilometrów. Czuć tylko dohamowanie lewego koła przez chwile, dziwi mnie to że dzieje się tak tylko przy skręcie w lewo

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Anzelmo
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM2 170KM
    Postów
    109

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję to w żadnej alfie 156 nie ma możliwości wyłączenia systemu kontroli trakcji/stabilności samochodu (VDC). Przynajmniej w alfie 156 po FL z silnikami JTD takiej opcji nie ma. W środkowym panelu jest natomiast wyłącznik innego systemu ASR czyli systemu kontroli kół napędowych przed poślizgiem (np podczas ruszania).
    W prosty sposób (bez podłączenia kompa) możesz sprawdzić czy prawidłowo działa ASR. Po wyłączeniu go nie powinieneś mieć problemu z ruszeniem z piskiem, a po włączeniu powinno być to mocno utrudnione.
    Natomiast VDC jest zintegrowany z ABS-em. Jeśli ABS działa prawidłowo (nie dopuszcza do blokowania się kół przy ostrym hamowaniu, czuć wtedy charakterystyczne chrobotanie na pedale hamulca), ASR działa też prawidłowo to i z systemem VDC powinno być wszystko w porządku.
    Wg mojej oceny w taki właśnie sposób należy zacząć diagnozę problemu.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Panowie poszukajcie na forum bo było już o tym w kilku tematach. Poza tym nie mylmy kontroli trakcji z systemem stabilizacji pojazdu. Kontrola trakcji to zapobieganie utraty przyczepności przez koła napędzane podczas przyspieszania i można ją wyłączyć guzikiem przy lewarku. Natomiast system stabilizacji jest w 156 po FL permanentnie włączony. Jeśli koledze ten system ingeruje niepotrzebnie to może być kilka powodów:

    - źle ustawiona kierownica
    - zła zbieżność kół
    - błąd czujników w kołach
    - źle skalibrowany system (kalibracja w różnych ASO to koszt od 120-150)
    - duża różnica w ciśnieniu kół

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mc007
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    159 1.9 q-tronic
    Postów
    353

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Panowie poszukajcie na forum bo było już o tym w kilku tematach. Poza tym nie mylmy kontroli trakcji z systemem stabilizacji pojazdu. Kontrola trakcji to zapobieganie utraty przyczepności przez koła napędzane podczas przyspieszania i można ją wyłączyć guzikiem przy lewarku. Natomiast system stabilizacji jest w 156 po FL permanentnie włączony. Jeśli koledze ten system ingeruje niepotrzebnie to może być kilka powodów:

    - źle ustawiona kierownica
    - zła zbieżność kół
    - błąd czujników w kołach
    - źle skalibrowany system (kalibracja w różnych ASO to koszt od 120-150)
    - duża różnica w ciśnieniu kół
    Pewnie rozmiar kół też ma znaczenie (np. inne na przedniej i tylnej osi)

    Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
    147 1.9 jtd 2011-2018
    159 1.9 jtdm q-tronic 2018-??


  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał mc007 Zobacz post
    Pewnie rozmiar kół też ma znaczenie (np. inne na przedniej i tylnej osi)

    Wysyłane z mojego Blade za pomocą Tapatalk 2
    Tutaj nie ma to większego znaczenia. Gdyby był różny rozmiar na jednej osi to już będzie problem.

  8. #8
    Użytkownik Embrion Avatar panacea
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Bella 156 lift 2.0 JTS 2003.r
    Postów
    3

    Domyślnie

    - Kiera wydaję się być ustawiona dobrze
    - zbieżność kół też dobra, auto jedzie jak po szynach jak puszcze kiere i nie ucieka przy różnych prędkościach itp.
    - ciśnienie wyrównane, robiłem to jakiś tydzień temu

    W moim zakresie pozostaje jeszcze sprawdzić ASR, a jak to nie pomoże to pod kompa i sprawdzę czujniki i system tak jak mówicie.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Cool_Kid
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR 145 1,8 T.S 144KM - nero - 1998r. / Giulietta Veloce 2,0 JTDm 170KM - etna nero - 2012r.
    Postów
    593

    Domyślnie

    Sprawdź tylne wahacze. Jak są luzy na tulejach, to często czujnik odczytuje to jako poślizg i uruchamia kontrolę trakcji.

    145 1,8 TS 144KM - nero - 1998
    Giulietta Veloce 2,0JTDm 170KM - etna nero - 2012
    "Jak wszyscy wiemy moderator zawsze punkt znajdzie, więc lepiej nie fikać. I tyle w temacie." - Wrażliwy Administrator.

    http://i.imgur.com/m4g6E.jpg

Podobne wątki

  1. 156 lift Xenon, Led, halogen?? Problem
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 00:21
  2. Problem z abs i kontrola trakcji
    Utworzone przez Adi169 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 17:06
  3. problem z lampami i kontrolą poduszki
    Utworzone przez kris9011 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-06-2011, 19:40
  4. [166] Problem z kontrolą wtrysków 2,4 JTD
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2009, 23:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory