Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Jakim momentem dokręcić piastę w 156tce ...

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie Jakim momentem dokręcić piastę w 156tce ...

    Jak w temacie, z okazji tego ze muszę dokonać pewnej operacji przy zawieszeniu przednim i potem skręcić na nowo półoś/piastę mam pytanie, jakim momentem powinno się to uczynić, pacjent 156tka 2,5 V6 - jako że mam tendencję do za mocnego dociągania a nie chciałbym za chwile łożyska piasty wymieniać wolę dokonać tej czynności przy użyciu klucza dynamometrycznego.

    To jak wie ktoś ile Nm przyłożyć??

    pzdr. Grzesiek

  2. #2
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Łozyska sie nie reguluje i siła dokrecenia pisty nie ma nic wspólnego z jego praca-dokręć ile masz pary w łapkach i bedzie git.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Nie znalazłem w katalogu jak z alfą, ale BMW 325 ma 290Nm, a Audi A6 200Nm + 90stopni, może dokręć tak mniej więcej podobnie to pewnie coś z tego będzie.

  4. #4
    BANY
    Gość

    Domyślnie

    70Nm+40 stopni
    jak sie dokreci za mocno to odpada nakrętka z kawałkiem przegubu i masz do wymiany łożysko , piaste i przegub.

    oczywiście odpada za jakis czas i podczas jazdy...
    wiec dokrecanie na ,,bułke'' nie jest zalecane

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaiowas
    Łozyska sie nie reguluje i siła dokrecenia pisty nie ma nic wspólnego z jego praca-dokręć ile masz pary w łapkach i bedzie git.
    Nic bardziej mylnego kolego, nie wprowadzaj ludzi w błąd, dociągnięcie na siłę łożyska skraca drastycznie jego żywotność, każdy szanujący się producent aut w instrukcji serwisowej do danego auta podaje moment dokrecenia piasty.


    BANY dzięki za konkretne odpowiedź, piwko leci...


    pzdr. Grzesiek

  6. #6
    kaiowas
    Gość

    Domyślnie

    Nie skraca jego żywotnosci!!!-To nie jest maluch gdzie łozyska trzeba było regulowac.Bany gdzie Ty widziałes jak komus odpada nakretka pisty?wraz z przegubem,bo ktos mocno dokrecił?-Dobry jestes Wiecie w instrukajach napraw producenci podaja momenty dokrecenia prawie wszystkich srub -co nie oznacza,ze jak mocniej co dokrecicie np.koło(bron boze bez klucza dynamometrycznego nie róbcie tego) to ono odpadnie wraz z opona,
    pozdr.Paweł.

Podobne wątki

  1. [155] Termostat TS 16v - z jakim momentem dokręcić śruby?
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 20:51
  2. Tylna piasta - jakim momentem dokrecic ?
    Utworzone przez matt79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 15:41
  3. [GTV Spider] Jakim momentem dokrecać śruby w kołach?
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-12-2009, 13:57
  4. Z jakim momentem dokręcić korbowody?
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 07:36
  5. Bardzo wazne!!! jakim momentem dokręcic srube na wale korb.!
    Utworzone przez Alfista w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-07-2007, 20:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory