Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.4 TS - praktyka dot. remontu silnika - pali olej

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Gtv 1.8 TS '00, Giulietta 1.4TB '19
    Postów
    18

    Domyślnie 1.4 TS - praktyka dot. remontu silnika - pali olej

    Witam,
    Zachciało mi się TSa i mam.
    Silnik zużywa sporo oleju (ok. 1l/1000km), co jeszcze nie jest jakimś wielkim problemem. Przeszkadzają mi niebieskie dymy z tego palonego oleju. Widoczne w lusterku wstecznym przy większych obciążeniach silnika, między 4 a 7 tys. obr/min przy przyspieszaniu ale także przy hamowaniu silnikiem z podobnych prędkości.
    Poza palonym olejem silnik zachowuje się poprawnie, jest cichy i nie ma humorów.
    Wczoraj mierzyłem kompresję, niestety nie mogłem zaczekać do ostygnięcia, przy ok. 60-70'C było 12, 12, 11,5 i 13. Świece jednakowe, podstawa czarna (nieco nagaru), elektrody masowe siwe (też trochę nagaru).
    Jaka jest praktyka w podobnych przypadkach? Czy jest sens wymieniać uszczelniacze zaworów, przy okazji wymiany rozrządu niebawem? Czy zdarzają się stwardniałe, nieszczelne uszczelniacze? We fiatowskich silnikach 2.0 DOHC i 1.6 OHC kiedyś miałem takie przypadki i wymiana uszczelniaczy pomogła.
    Czy wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków da efekt na jakiś sensowny dystans? Jak najlepiej się do tego zabrać?
    Jak, z Waszego doświadczenia, zużywają się TSy? (pomijając sprawę niedostatecznego smarowania wału, katowania na zimnym i zaniedbywania zmian i kontroli poziomu oleju)

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał bozoni Zobacz post
    Witam,
    Zachciało mi się TSa i mam.
    Silnik zużywa sporo oleju (ok. 1l/1000km), co jeszcze nie jest jakimś wielkim problemem. Przeszkadzają mi niebieskie dymy z tego palonego oleju. Widoczne w lusterku wstecznym przy większych obciążeniach silnika, między 4 a 7 tys. obr/min przy przyspieszaniu ale także przy hamowaniu silnikiem z podobnych prędkości.
    Poza palonym olejem silnik zachowuje się poprawnie, jest cichy i nie ma humorów.
    Wczoraj mierzyłem kompresję, niestety nie mogłem zaczekać do ostygnięcia, przy ok. 60-70'C było 12, 12, 11,5 i 13. Świece jednakowe, podstawa czarna (nieco nagaru), elektrody masowe siwe (też trochę nagaru).
    Jaka jest praktyka w podobnych przypadkach? Czy jest sens wymieniać uszczelniacze zaworów, przy okazji wymiany rozrządu niebawem? Czy zdarzają się stwardniałe, nieszczelne uszczelniacze? We fiatowskich silnikach 2.0 DOHC i 1.6 OHC kiedyś miałem takie przypadki i wymiana uszczelniaczy pomogła.
    Czy wymiana pierścieni bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków da efekt na jakiś sensowny dystans? Jak najlepiej się do tego zabrać?
    Jak, z Waszego doświadczenia, zużywają się TSy? (pomijając sprawę niedostatecznego smarowania wału, katowania na zimnym i zaniedbywania zmian i kontroli poziomu oleju)
    Uszczelniacze zaworów zazwyczaj objawiają zużycie dymieniem z wydechu jak odpalasz rano i przy puszczeniu gazu.Sama wymiana pierścieni ma sens po pomiarach zużycia gładzi i tłoków.Jeśli zużycie gładzi cylindrów jest już znaczne dobrym(a podobno i lepszym a także sporo tańszym)rozwiązanie jest wciśnięcie nowych tulei cylindrowych i dopasowanie wymiaru do tłoków.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Gtv 1.8 TS '00, Giulietta 1.4TB '19
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Uszczelniacze zaworów zazwyczaj objawiają zużycie dymieniem z wydechu jak odpalasz rano i przy puszczeniu gazu.Sama wymiana pierścieni ma sens po pomiarach zużycia gładzi i tłoków.Jeśli zużycie gładzi cylindrów jest już znaczne dobrym(a podobno i lepszym a także sporo tańszym)rozwiązanie jest wciśnięcie nowych tulei cylindrowych i dopasowanie wymiaru do tłoków.
    Faktycznie, zużyte uszczelniacze nie "dymiły" aż tak bardzo.
    Kiedy w latach 90-tych zaczynałem przygodę z włoską motoryzacją, tulejowanie było sposobem na reanimację silnika. Następnym krokiem była sprzedaż takiego auta. Jak jest teraz? Czy szlifierze poszli do przodu z jakością?
    Wnioskuję, że nie ma się co bawić w uszczelniacze, trzeba zdjąć głowicę, obejrzeć i pomierzyć cylindry i tłoki.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Na mój rozum i doświadczenie próba ciśnieniowa pomoże rozwiązać problem a raczej dobrze go rozpoznać, tyle razy było o tym pisane

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    ja gładzie są ok to pierścienie zawsze warto wymienić bo olejowe po przebiegu 150 tys potrafią mieć już 0.7-0.8 mm luzu.

    niebieski dym przy butowaniu to niestety objaw luźnych pierścieni.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Gtv 1.8 TS '00, Giulietta 1.4TB '19
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Na mój rozum i doświadczenie próba ciśnieniowa pomoże rozwiązać problem a raczej dobrze go rozpoznać, tyle razy było o tym pisane
    Jak pisałem kompresja na ciepłym 11,5-13. Pisałeś w wątku "Pomiar cisnienia sprezania", że dla 2.0 TS 16V optymalne ciśnienia to 12.Czy 1.4 TS miewają (powinny mieć) wyższe ciśnienia?

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bozoni Zobacz post
    Jak pisałem kompresja na ciepłym 11,5-13. Pisałeś w wątku "Pomiar cisnienia sprezania", że dla 2.0 TS 16V optymalne ciśnienia to 12.Czy 1.4 TS miewają (powinny mieć) wyższe ciśnienia?
    Próba ciśnieniowa to nie jest to samo co pomiar kompresji silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał bozoni Zobacz post
    optymalne ciśnienia to 12
    fabryczne to ok 14, 13.5 to musi pompować lekko

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Gtv 1.8 TS '00, Giulietta 1.4TB '19
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Próba ciśnieniowa to nie jest to samo co pomiar kompresji silnika
    OK. Postaram się przeprowadzić próbę.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    1.4 TS ma kompresje 10,5 razy współczynnik 1,2 = 12,6 i to jest minimalne teoretyczne ciśnienie dla tego silnika, powinien dawać, jak wyżej chłopaki piszą, okolice 13-14.
    Kompresja powinna być mierzona na ciepłym silniku (temp. robocze, nie wiem po co to ostygnięcie) i przy w pełni otwartej przepustnicy (wciśnięty gaz).
    Moim zdaniem Twój silnik jest na granicy remontu - możesz kombinować zmniejszenie zużycia oleju np. płukanką do układu olejowego (odpieka ciut pierścienie) czy olejem typu 15W50, ale spektakularnych rezultatów nie oczekuj.
    Ja byś zrobił próbę olejową to masz odpowiedź, gdzie ucieka ciśnienie, choć w Twoim wypadku to na 99% dołem - jak by były zużyte uszczelniacze, to by puszczał niebieskiego bąka po odpaleniu po nocy.
    Moim zdaniem droga jest taka: pomiar zużycia gładzi cylindrów i tłoków -> jak są ok to honowanie + nowe pierścienie (nie ma sensu robić pierścieni bez honowania bo się nie dopasują) -> jak nie są ok to może jakieś 1.6 sobie kup i wsadź w miejsce 1.4 ^^
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 18-06-2013 o 09:06
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. [159] Dużo pali i je olej
    Utworzone przez constigatio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-08-2016, 17:39
  2. Mechanik z podkarpacia do remontu silnika
    Utworzone przez YoMen w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2015, 11:29
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 13:47
  4. Mechanik z małopolski do remontu silnika
    Utworzone przez YoMen w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 08:48
  5. Koszt remontu silnika 2.4 JTD 140KM
    Utworzone przez baldysek w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 14:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory