Witam wszystkich,
Jako że uczę się jeszcze wytrwale Alfy, chciałbym Was zapytać gdzie może leżeć problem falujących obrotów. Cała rzecz zaczęła się dziać po wymianie kolektora ssącego na oryginalny z klapami, wyczyszczeniu EGR oraz zmianie rozrządu. Obroty falują tylko na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu. Jak tylko spadną za nisko, lekko szarpnie autko i wyreguluje obroty samo, po czym proces ten powtarza się kilkukrotnie aż się trochę rozgrzeje.
Gdzie szukać rozwiązania tego problemu i czemu akurat zaczęło się to dziać po wymianie wspomnianych części, czy to może mieć jakiś związek?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam
Dawid
P.S.
Będąc dziś pod Alfa rozkręciłem wąż od turbiny i zauważyłem że intercooler jest cały w oleju, wręcz w nim pływa, pomimo że sam wąż był raptem lekko wilgotny od oleju. Przy ciśnieniu podawania powietrza owy olej sięga aż górnego węza dolotowego do kolektora..
Powiedzcie mi proszę skąd ten olej?? Bo chyba normalne to nie jest prawda?
Pomóżcie mi proszę rozwiązać te problemy.