mała kropka robi robotę, na prawdę![]()
mała kropka robi robotę, na prawdę![]()
W moim przypadku jasność tej diody denerwowała mnie bardzo. Dość dużo jeżdżę w nocy i w dodatku na tyle późno, że ruch na drogach jest niewielki i świateł długich używam dużo. Postanowiłem coś z tym zrobić... sprawa jest prosta. Rozebrałem licznik, wylutowałem diodę i wstawiłem dodatkowy opornik 330ohm. Sytuacja zmieniła się diametralnie. Dioda z jednej strony "wisi" na oporniku a z drugiej dolutowana nóżka. Może nie wygląda rewelacyjnie ale trzyma się dobrze i działa. W razie czego służę pomocą.
![]()
podpisuję się pod dużą mocą diody. Prawdopodobnie jest to ta sama dioda, co jest montowana w czarnych zegarach. Niestety w białych jest bardzo irytująca. Jakąc autobahną powiedzmy 50km pustej drogi naprawdę strasznie nie tyle co denerwuje, a męczy kierowcę. Często jeżdzę nocami, i równie często przez tą diodę nie używam świateł drogowych, gdyż dioda na dłuższą metę dekoncentruje. Polecam poszukać w necie zdjęć zegarów wyjętych z gt ( raczej nie na polskich stronach). Jeśli dioda jest wyjmowalna to wystarczy ją prawdopodobnie zmatowić papierem ściernym i powinno pomóc wystarczająco.
ups. dopiero dostrzegłem post Gacka, czyli to na diodach smd chyba jest
Ostatnio edytowane przez Ptasiek ; 27-05-2013 o 05:40 Powód: ups..
Nakleic folie na nią i już. Albo przelutowac.
Tak, to są diody SMD . Przejechałem już 4 miechy na mojej przeróbce i póki co nic złego się nie dzieje. Myślę tylko żeby zrobić małą poprawkę i wstawić większy opornik... może 560ohm (?) Niby sprawa zmieniła się mocno ale i tak mam "uraz" do tej kontrolki i często przyciąga mój wzrok co mnie denerwuję. W week wstawię coś większego i dam znać.