Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Problem z torem jazdy oraz inne problemy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    8

    Domyślnie Problem z torem jazdy oraz inne problemy

    Witajcie,

    od 2 tygodni jestem w posiadaniu czerwonej Mito

    Wersja 78KM , ale po mieście daje radę

    Samochód kupiłem od Carserwisu , który odkupił go jako nagrodę w zeszłorocznym konkursie. Miał przejechane 600 km, jeszcze 1,5 gwarancji.

    Podczas jazdy testowej odczuwałem brak zbieżności i odczuwam do tej pory. Tzn., jadać na wprost, jak puszczę kierownicę, to znosi mi na prawo, a jak skontruję tor, to znosi na lewo. Koła były sprawdzane. Dziś pojechałem do serwisu z miejsca zakupu i w ramach gwarancji wstawiłem na sprawdzenie. Luzów nie ma, geometria w porządku, zbieżność też, a jak ściągał tak ściąga, co to może być ?

    Drugim wkurzającym mankamentem to Start&stop. Czy może ktoś już doszedł jak to dziadostwo na stałe odłączyć? Przecież to niszczy rozrusznik

    Ostatnią rzeczą to "terkoczące" coś pod podwoziem na biegu jałowym. Jak się doda gazu, to hałas ucisza się.

    Proszę o podpowiedzi

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał majeranek86 Zobacz post
    Podczas jazdy testowej odczuwałem brak zbieżności i odczuwam do tej pory. Tzn., jadać na wprost, jak puszczę kierownicę, to znosi mi na prawo, a jak skontruję tor, to znosi na lewo. Koła były sprawdzane. Dziś pojechałem do serwisu z miejsca zakupu i w ramach gwarancji wstawiłem na sprawdzenie. Luzów nie ma, geometria w porządku, zbieżność też, a jak ściągał tak ściąga, co to może być ?
    w sytuacji jak serwis organoleptycznie nic nie znalazł to ciężko diagnozować przez internet ale zwróć uwagę, że w MiTo jest elektryczne wspomaganie, które jest bardzo mocne (tzn nie potrzeba dużej siły żeby zakręcić kierownicą) - przez co może być złudzenie ściągania na obie strony.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    w sytuacji jak serwis organoleptycznie nic nie znalazł to ciężko diagnozować przez internet ale zwróć uwagę, że w MiTo jest elektryczne wspomaganie, które jest bardzo mocne (tzn nie potrzeba dużej siły żeby zakręcić kierownicą) - przez co może być złudzenie ściągania na obie strony.
    Wiem, że przez internet ciężko, ale może ktoś już się spotkał, że w nowej Alfie (zwłaszcza Mito) miał taki problem i coś temu zaradził Rozumiem, że każdy egzemplarz tak ma czy też ten typ tak ma ? A może jest coś z tym wspomaganiem ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Źle skalibrowane wspomaganie kierownicy powoduje takie zachowanie. Rozrusznik jest specjalnie wzmacniany dla systemu S&S , więc nic się nie niszczy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Źle skalibrowane wspomaganie kierownicy powoduje takie zachowanie. Rozrusznik jest specjalnie wzmacniany dla systemu S&S , więc nic się nie niszczy
    Dziękuję Maciek,

    jak będę w serwisie to im podpowiem, bo odniosłem wrażenie w ASO (w serwisie na 1 Sierpnia), że nie wiedzą wiele

    A może mi podpowiecie, które ASO w Wawie jest takie względne?

    Pozdrawiam, Mariusz.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    8

    Domyślnie

    Witam serdecznie, byłem drugi raz z wizytą w serwisie ASO. Wstawiłem auto na cały dzień i sprawdzili je tylko w ten sposób, że się kawałek przejechali i stwierdzili, że jest w porządku. Potem sprawdzili czy nie ma luzów w zawieszeniu i tyle. Na moje żądanie wsiadł ze mną mechanik i po przejechaniu kilku kilometrów pokazałem mu, że problem jest cały czas. Jak siedział ze mną w samochodzie to coś sugerował, żeby skalibrować kierownicę, bo jest skrzywiona i że zamienią koła stronami. Nie wiem co o tym wszystkim sądzić. Samochód po puszczeniu kierownicy zjeżdża po kilku metrach w prawo, jak odbijemy w lewo, to odjeżdża w lewo po czym samoczynnie znów ciągnie w prawą stronę. Geometria niby w porządku, zbieżność też. Najlepsze jest to, że użytkują to auto 3 osoby, w tym ja. Każdy widzi tą uciążliwość, a nie jeździł jednym samochodem, ale serwis widzi wszystko inaczej, że jest w porządku. Macie może jakieś podpowiedzi? Pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    kalibracja kierownicy to chyba odłączenie akumulatora, załączenie, uruvchomienie silnika i pokręcenie kierownicą do oporu w lewo i do oporu w prawo, tak jest w G.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo Mito
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dziś, po kolejnej próbie wyegzekwowania czegoś w ASO, odebrałem samochód w takim stanie jaki był. Niby geometria jest ok, bo są wydruki. Koła niby sprawdzali na wyważarce, niby przejrzeli i były tylko lekkie luzy z w tylnym zawieszeniu. Zachowanie bez zmian, więc, już nie wiem co robić. Mam rozklekotane Volvo s80, mam Focusa I, oba z przebiegami bliskimi 300 tys., prawie nowego Suzuki swift ze 100 tys. km, który dostaje w kość najwięcej i nową Alfę, gdzie tylko nowiutka Alfa zachowuje się inaczej i nie jedzie prosto. Mi nie chodzi, że puszczę kierownicę i po 200 metrach nadal jadę jak po szynach, ale puszczam i od razu mi ściąga. Może ja się nie znam, może nie umiem prowadzić tego samochodu, albo ASO ma w d..pie klienta i z racji oszczędności nie chce nic wymieniać na próbę. Poprosiłem o założenie kół z innego egzemplarza, to też nie można tego zrobić. Jedzie mechanik obok mnie, pokazuje mu jaki problem, a on mi w oczy mówi, że jest ok, tylko co 2 sekundy kręci sterem, żeby auto zmieściło się w pasie, a nie zjechało na sąsiedni. Oczywiście na wstępie go wyleczyłem z bajerów ciśnienia w oponach, "Ten typ tak ma", "droga fizycznie jest pochyła". Potem mi się żali, że jak oni nie mają we wskazaniach komputera odchyleń to nic nie wymienią i nie rozbiorą, bo im kasy producent nie odda. Straciłem już cierpliwość i nadzieję. Więc może zapytam, czy Wasze Alfy jeżdżą prosto? Czy macie kogoś godnego polecenia, aby zerknął na auto? Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    A skąd jesteś? Bo jak z Wawy to bardzo polecany jest Twardowski.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    To w końcu zamieniłeś te koła miejscami czy nie? Miałem tak kiedyś w innym aucie wystarczyło tył z przodem zamienić. Ogólnie zrozumiałem ze dużo sie najezdziles do Aso ale ostatecznie nic nie zrobiłeś. Dobrze zrozumiałem?

Podobne wątki

  1. [159] Problem z torem jazdy
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2015, 18:34
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. pasek wieloklinowy i inne problemy
    Utworzone przez RudolfH w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 20-09-2010, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory