jak to 1.4 T.S. to ja mam tą starsza skrzynie.
jak to 1.4 T.S. to ja mam tą starsza skrzynie.
Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/
Witam. Podpinam się pod temat wymiany skrzyni. Wysiadła mi skrzynia, raczej na pewno jest to mechanizm różnicowy (trzaski i takie tykanie na pierwszych trzech biegach). Pytanie jest takie, czy skrzynię z modelu 146 (930) 1.8 i.e. 16V T.S. 1997 r. 140 KM mogę zastąpić skrzynią z wersji silnikowej 1.6, 2.0 T.S. lub 1.8 T.S. 144 KM bez większego problemu? Może ktoś ma skrzynię w dobrym stanie na sprzedaż? Pozdrawiam
- - - Updated - - -
np taka skrzynia: http://allegro.pl/alfa-romeo-145-146-156-2-0-2-0-16v-skrzynia-biegow-i3342806691.html
Możesz, tylko jak jest napisane w tym temacie - przed i po FL (po roczniku 98') są inne półosie, a w 1.4 i sprzęgło.
Przełożenia też nie będą się bardzo różnić (poza 1.4, ciut krótsza): http://www.alfa145.co.uk/specs.html
Ja mam dobrą skrzynkę z 1.4 po FL, ale nie wiem, czy Tobie podejdzie.
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Rozumiem, że wkładając skrzynie z modelu po FL musiałbym dodatkowo zmieniać półosie i sprzęgło? Reasumując wszystkie skrzynie w 145/146 od T.S. przed FL będą pasowały idealnie?
Widzę kolego że masz taki sam problem jak ja pół roku temu. Ja poszedłem w naprawę (wymianę) mechanizmu różnicowego. I ogólnie jestem zadowolony ze swojej decyzji (tylko dobór mechanika nie był do końca trafny o czym szeroko pisałem już wcześniej na forum). Jak ogólnie skrzynia była sprawna i nie zgrzytało w niej nic to polecam ten sam kierunek. Mechanizmy różnicowe to częste przypadłości tych skrzyń, tak więc kupisz następną i może zrobić Ci się to samo. A tak to wymieniasz mechanizm różnicowy i masz spokój na parę ładnych lat.
Niestety tak to teraz jest. Koszty całej roboty są uzależnione od tego jak dużo chcesz przy okazji zrobić (wymiana sprzęgła itd. itp.) U mnie cały koszt tej operacji był rzędu 1100-1200 PLN. Od razu zaznaczę, że ja nie kupowałem całego mechanizmu różnicowego tylko zestaw naprawczy tego mechanizmu i to był koszt około 450 PLN w ASO bo tylko tam można to kupić.
Dokładniej koszty wyglądały u mnie tak:
- 450 zł zestaw naprawczy mechanizmu różnicowego
- 400 zł robocizna (wyjęcie skrzyni, rozebranie, wymiana, złożenie i zamontowanie skrzyni na aucie)
- 80 zł olej
- 50 zł spawanie obudowy skrzyni bo była dziura
- 180 zł tarcza sprzęgła i łożysko oporowe
To tak mniej więcej koszty całej operacji. Jak byś chciał kupić drugą skrzynię te koszty będą bardzo podobne. Skrzynia koło 400-500 zł ( i nie wiesz co kupujesz ) robocizna mniej więcej tyle samo, no i wiadomo olej trzeba nowy i pewnie też coś przy sprzęgle będzie trzeba zrobić. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.
Będę jednak zamawiał skrzynię. Mam wersję alfy 146 1.8 TS 1997 140 KM (aluminiowy dekiel). Czy jest ktokolwiek w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy skrzynia z wersji silnikowej 145/146 1.6 TS jest taka sama jak w 1.8 TS (zakładamy ze przed FL). Czy w ogóle w 145/146 skrzynia 1.8 TS 140 KM jest taka sama jak w 1.8 TS 144 KM? Idąc dalej czy skrzynia z 156 1.8 TS 144KM (932A3) będzie pasowała (znajomy mi taką oferuje a mechanik jest sceptyczny)? Jeden sprzedawca na allegro twierdzi, że skrzynie z 1.6 i 1.8 TS w 145/6 "a co do wersji silnikowej to niema znaczenia poniewaz skrzynie sa te same". Sprawa jest dosyć pilna bo na dniach muszę już zamówić skrzynię. Pozdrawiam
Ja się chyba ciut pogubiłem trochę w tym zapytaniu wyżej xD
Generalnie jest tak:
- skrzynie przed FL są ze sobą zamienne niezależnie od pojemności,
- skrzynie po FL są zamienne niezależnie od pojemności (ofc jak komuś nie przeszkadzają inne przełożenia, mi np. nie, ja wole nawet te krótsze),
- skrzynie przed i po FL nie są zamienne z racji innego mocowania półosi,
- skrzynie ze 156 powinny pasować do wersji po FL,
- skrzynie ze 155 powinny pasować do wersji przed FL,
- skrzynie ze 155 8V powinny pasować do 145/6 przed FL po zmianie dzwonu na ten ze 145/6 i odwrotnie
Trzy ostatnie są kursywą, bo to niepotwierdzone dostatecznie informacje
Czyli skrzyni z wersji 140 KM do 144 KM nie wsadzisz (bo to przed i po FL), ale z tego samego silnika ze 156 można spróbować - skoro znajomy Ci ją oferuje, to weź na porównanie, mechanik w 5 min powinien się zorientować ^^
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
No tak, trochę skomplikowałem temat. Za odpowiedź należy się zimny browarek
dzięki wielkie. Można wiedzieć skąd taka wiedza? Ja trochę poszperałem po necie i jakoś dużo się nie dowiedziałem a każdy co innego twierdzi. Jeszcze jedno pytanie do fachowca, w jakich wersjach występują cięgna a w jakich linki?