Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Różnice pomiędzy Alfa 156 , a 156 Gta

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    -------
    Auto
    ------------
    Postów
    201

    Domyślnie

    Problem wbrew pozorom jest poważny, bo w takim aucie zachwiane są właściwości trakcyjne. Samochód staje się nieobliczalny na drodze. A poza tym źle dobrane części w zawieszeniu mają zły wpływ na resztę elementów podwozia.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Oglądałem i ja kiedyś tę alfę. Miałem straszną chrapkę na nią tylko nie miałem w portfelu. Tak z ciekawości napisz ile za nią dałeś.
    Moim zdaniem na uciekający (przód oprócz tego co napisał Grzesiekk (można podejrzewać że stabilizator został od zwykłej ar156 i to pewnie jest najgłówniejszy winowajca)) pomogłoby zwiększenie pochylenia kół przednich - ale akurat w 156 to się chyba tego prosto zrobić nie da - no chyba że ktoś wydłuży wahacz albo przesunie mocowanie amortyzatorów na kielichach do środka (ale wg mnie to hardcore mechaniczne).
    Miałem taką ar33 z 86r w którym pierwotnie koła przednie miały pochylenie po 2 stopnie. I tam zresztą wahacz miał takie mocowanie że można było coś takiego zrobić. Żaden samochód którym potem jeździłem tak się nie prowadził jak tamten. Im ostrzejszy zakręt tym więcej gazu, esencja frajdy, samo nakręcająca się adrenalina. Inna sprawa że po pół roku miałem już 23 punkty na koncie i wszędzie woził mnie brat...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #13
    verticallybra
    Gość

    Domyślnie

    Aż takiego dramatu jak sugeruje kolega Emcio nie ma. Auto zważywszy na wiek i przekładkę bardzo ciężkiego silnika i tak ma lepsze właności jezdne niż spora cześć cywilnych samochodów. Aczkolwiek wcześniej jeździłem Wrxem kombi(który de facto także był podsterowny ,ale pozwalał na znaacznie więcej. W zimie będzie brakowało jako cholera napędu na 4koła :-( ) i czuję niedosyt. Ale za to w porównaniu do Subaru hamulce (seryjne w wrxie to porażka), elastyczność i brzmienie silnika jest po stronie Alfy. Muszę w pierwszej kolejności popracować nad światłami, bo pierwsza przejażdzka w nocy nie należała do przyjemnych. Na razie zmieniłem żarówki na Osramy Nightbreaker i odkryłem spadek napięcia na zaciskach o ponad 1v, więc powinno się wkrótce coś poprawić. Z zakupu generalnie jestem bardzo zadowolony. Szukałem po Subaru dosyć długo auta i w to wszedłem trochę eksperymentalnie. Nie miałem wczęśniej żadnej Alfy, a elektryzowały mnie silniki stosowane w Gta. Nie mam na razie możliwości zmierzenia stabilizatorów, więc podam rozmiar kapci + pozostałe wymiary. Kolega Grzesiek ma widać tor dedukcyjny rozwinięty niczym u dr House-a :-)

    Zatem pacjent ma w tej chwili kapice przód 215/45/17 tył 225/45/17
    Wysokość mierzona od nawierzchni do progu 22cm
    Prześwit między oponą a rantem błotnika około 66mm

    Szpera Q to wydatek około 1,5kzł z tego co czytałem + koszt montażu. Na początek ktoś ma może na sprzedaż rozpórkę górną na kielichy ? Od tego zacznę w pierwszej kolejności.

    Kolega r-sokoł jeździł Alfą ? Mały ten światek Alfaholików :-)

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Tutaj macie materiał do debat nad zawieszeniem, bardzo mocne dohamowanie i wejście w zakręt (najostrzejszy w poznaniu). Pierwsze co rzuca się w oczy to tylnie hamulce.... 251mm i stosunkowo słaby czas (2.07) ale to może wina kierownika, może opon.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wakacje 2012 175.jpg
Wyświetleń:	293
Rozmiar:	279.1 KB
ID:	100272   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wakacje 2012 176.jpg
Wyświetleń:	300
Rozmiar:	247.4 KB
ID:	100273   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wakacje 2012 177.jpg
Wyświetleń:	308
Rozmiar:	283.1 KB
ID:	100274   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wakacje 2012 178.jpg
Wyświetleń:	268
Rozmiar:	255.4 KB
ID:	100275  
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar Savak
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16V - była, AR156 2.5 V6
    Postów
    174

    Domyślnie

    Ten kierownik był wtedy pierwszy (i chyba ostatni) raz na torze. Nawet z nim jakieś słowo zamieniłem.

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jbkobziak
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rząśnik
    Auto
    AR 156 2.4 JTD CF2 136KM Cosmo Blue
    Postów
    276

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._rozporki.html te "rozpórki" widać tutaj. Czy da się je założyć do zwykłej 156? Czym się róźnią sanki? W jaki sposób są wzmocnione?

  7. #17
    verticallybra
    Gość

    Domyślnie

    Wow!!! Kolega Slavol specjalizuje się w ciekawych wykopaliskach :-) Poprzedni właściciel zapewne jeden jedyny razy wybrał się na tor i zostało to udokumentowane. Sprawdzę w najbliższym czasie te stabilizatory + sprężyny. W kwestii umiejętności kierownika ciężko mi się wypowiedzieć. Zawieszenie na pewno nie sprzyja osiąganiu dobrych czasów.Na razie wypatrzyłem taką rozpórkę z kontrą. Nada się ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rozpórka alfa druga fotka.jpg
Wyświetleń:	203
Rozmiar:	98.7 KB
ID:	100315   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rozpórka alfa pierwsza fotka.jpg
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	90.4 KB
ID:	100316  

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Verticallybra co do wiedzy na temat sportowych nastawów zawieszenia to chyba nikt z nas GrześkaK nie pobije Ja dziś postaram sie zmierzyć wysokość u siebie (sportpack na seryjnych amorach) ale po tym co jest u Ciebie to sądze że Bella siedzi dość wysoko.
    Masz bardzo dużo racji w tym co piszesz o podsterowności w fałkach ale juz na dzień dobry możesz co nieco poprawić przekładając koła (225 na przód). Q2 kosztuje ponad 2tysie, z to co podałeś to jedynie używka. Nie wiem jak się Grzesiekk do tego odniesie ale jeżeli chodzi o stabilizatory to wydaje mi się że lepiej będzie jak wstawisz sztywniejszy na tył. No i można zwiększyć rozstaw kół na przedniej osi to też trochę powinno pomóc.

  9. #19
    verticallybra
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za zainteresowanie tematem. Na pierwszy ogień pójdzie rozpórka, przekładka opon i zobaczę co się da zrobić z rozstawem koł na przodzie. Zacznę się też rozglądać za innymi sprężynami + stabilizatory od Gta. Poratuję się też trochę zmianą ciśnienia w kapciach. Dam znać co udało się ugrać tymi zabiegami.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar Savak
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    AR 159 1.9 JTDM 16V - była, AR156 2.5 V6
    Postów
    174

    Domyślnie

    Z autopsji - pomaga rozpórka przód góra/dół, niższa sprężyna + twardszy amor, o oponie nie wspomnę . Jestem w trakcie (permanentnie od chyba roku ) szukania tylnego stabilizatora z GTA. Tył jest na pewno istotniejszy niż przód (stabilizator).

Podobne wątki

  1. Różnice pomiędzy dwoma
    Utworzone przez KRS w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-11-2014, 13:07
  2. Różnice pomiędzy 2,5 a 3.0 V6
    Utworzone przez Dchedogi w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 18:08
  3. Pytanko o różnice pomiędzy 2.0 a 1.8
    Utworzone przez Hejnas1989 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 18:26
  4. Różnice w głowicach 2.0 TS pomiędzy 75 i 155
    Utworzone przez kasztelan w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 22:28
  5. Różnice pomiędzy 2.0 TS i 2.0 JTS
    Utworzone przez farciarz w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 10:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory