Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Ciężko odpala i muli od dołu

  1. #1
    dobry1987
    Gość

    Domyślnie Ciężko odpala i muli od dołu

    Jak w temacie wiem, ze podobne objawy opisywane były wielokrotnie przejrzałem forum, natomiast WY jako specjaliści podpowiedzcie od czego zacząć. Auto faktycznie do 2 tyś stoi w miejscu (czasem nie ma jak wjechać na krzyżówkę bo zero wigoru) i gdy jest chłodniej mam na myśli +10 to musi trochę pokręcić plus trochę pogazować zanim odpali. Jeszcze jeden niepokojący objaw co tez opisywał jeden z kolegów przy wciśniętym gazie ale nie do końca auto między 2,2200 a 2,300 może 2,400 jakby przestało ciągnąc do przodu i znów zaczyna; ponadto 150km to chyba faktycznie mało jak na nasze lekko otyłe gabloty. Zacznę od mechaniczne zaślepienia EGRa w 100 % dalej pewnie usunięcie klapek w kolektorze a next pozostaje tylko usunięcie DPFa( strasznie drogie) czy jest jeszcze coś po drodze co można "poprawić" a i czy znacie kogoś w WLKP. kto może specjalizuje się tego rodzaju tematach??

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Byl ostatnio maly777 w wlkp,i wywalal er i dpf,a fizycznie mozesz sam jesli masz kanal
    Sprawdz wskazowke turbo,jesli na wolnych obrotach jest wychylona na pierwsza kreske to wymien czujnik doladowania turbiny,mala rzecz a duzo dajeeeeeeeeeeeee
    jak bedziesz chcial dam Ci jutro namiar do malego

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Ja nie zuważyłem różnicy na starym niesprawnym czujniku doładownia (wskazówka na pierwszej kresce zamiast na zerze) i po wymianie na nowy sprawny. Może to też przez to, że taką alfę kupiłem, szybko wymieniłem i nie zdążyłem jej poczuć?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    tomaszów mazowiecki
    Auto
    alfa romeo 159 1,9JTD sportwagon
    Postów
    44

    Domyślnie

    sprawdż egr i wężyki zaworu powietrza,jeśli świeci się kontrolka od silnika to możesz mieć zapchany dpf musisz podpiąć pod komputer dpf możesz spróbować wyczyścić daje to niezłe rezultaty.ja osobiście wyczyściłem już parę sztuk i zapchanie z ponad 100 procent schodzi do 20 czyszczę płynem do mycia silników po uprzednim zdemontowaniu dpf. nie potrzeba żadnych specjalistycznych płynów na noc trzeba zalać potem myjka przez 2 godziny i jest jak nowy .ale w twoim przypadku to chyba wina egr trzeba go wyczyścić[wyjąć wałek z środka samo polanie jakimś środkiem nie pomoże] chyba że uszkodzona cewka wtedy do wymiany

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaStol Zobacz post
    Ja nie zuważyłem różnicy na starym niesprawnym czujniku doładownia (wskazówka na pierwszej kresce zamiast na zerze) i po wymianie na nowy sprawny. Może to też przez to, że taką alfę kupiłem, szybko wymieniłem i nie zdążyłem jej poczuć?
    U mnie też nie było najmniejszej zauważalnej róznicy po wymianie niesprawnego czujnika ( 1-sza kreska, zamiast"0").

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    muł do 2000 obrotów to może być zapaprany kolektor ssący, zdejmij osłonę silnika i sprawdź czy sterowanie nie leży obok klap, i czy nie ma tam czarnej mazi świadczącej o nieszczelności. Sprawdź tez czy klapy są sterowane wraz z dodawaniem gazu. To w przypadku metalowego kolektora, jak jest z plastikowym nie mam pojęcia. Być może to to

    Natomiast co do drgawek przy mocnym przyśpieszaniu to może to być krzyżak przegubu wewnętrznego
    Ostatnio edytowane przez Randall ; 05-07-2013 o 16:31

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa 159 8v 120km
    Postów
    171

    Domyślnie

    a mi własnie mówiono że ten czujnik cisnienia to pełni funkcję tylko "wizualną" tzn. wskazuje mi 1 kreskę nawet na luzie ale podobno w żaden sposób to nie wpływa na wydajnośc samochodu

  8. #8
    dobry1987
    Gość

    Domyślnie

    No więc przeprowadziłem kilka zabiegów a aucie (mechanik), wyczyszczony/częściowo zaślepiony egr, wypalony dpf, wyczyszczone wszystko co było wokół. Żadnych klapek w kolektorze nie ma ale muszę przyjrzeć się temu co napisał kolega "Randall" i pomyśleć o propozycji misia7911. Autko no bez wątpienia jedzie lepiej chociaż nie jest to jeszcze "to". Autko czasem jakby łapało "zawieszke". Wciska pedał gazu nie do końca powiedźmy 1/3 może do połowy przyspiesza sobie przyspiesza dojdzie do 2,2 obr chwilke przestaje i od 2,4 znów zaczyna, taka dziura(co czasem bywa niebezpieczne). Jeszcze jedna co zauważyłem jadąc np 80 - 90 na piątce około 1,8 obr. i zamierzam cos wyprzedzić, pedał w podłoge a tu dupa niewiele sie dzieje dopiero od 2,3 na 6 biegu jest podobnie. Myślę, że może to mieć jakiś związek.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Kiedyś jeszcze w stilo jtd miałem problem z dziurami przy przyśpieszaniu i uszkodzony był overboost.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fleyvor Zobacz post
    Kiedyś jeszcze w stilo jtd miałem problem z dziurami przy przyśpieszaniu i uszkodzony był overboost.
    Dokładnie zaczął bym od overboost - to to steruje pracą turbiny a nie czujnik opisany wyżej. Na wstępie przejrzyj przewody podłączone do tego zaworu na całych długościach czy gdzieś nie ma cieczki. Jak będzie ok to regeneracja zaworu - w zrób to sam jest opis jak to ugryźć ale nie powiem ci czy w 159 jest tak samo (opis jest od 156).
    Jeżeli nie to zaślepił bym na stałe EGR chociaż na próbę, pojeździć i zobaczyć. Jeżeli dalej nic to trzeba zwalić kolektor dolotowy będzie, zobaczyć przy okazji w jakim stanie jest klapa gasząca.... itd

Podobne wątki

  1. Ciężko odpala JTD
    Utworzone przez Falo w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2015, 21:14
  2. [147] ciężko odpala
    Utworzone przez pls w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-11-2014, 09:05
  3. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 16:57
  4. 1.8 TS ciężko odpala
    Utworzone przez kiepas96 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 20:06
  5. [164] Ciężko odpala
    Utworzone przez MRDUX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-10-2007, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory