Witam,mam pytanie chlopaki i dziewczyny,a mianowicie dzis zauwazylem,ze silnik w mojej Alfie jest caly mokry od dolu po lewej stronie,powiedzcie mi prosze co to moze byc i czy to cos powaznego,poniewaz za 2 tyg czeka mnie podroz (1000km) do domu...
Witam,mam pytanie chlopaki i dziewczyny,a mianowicie dzis zauwazylem,ze silnik w mojej Alfie jest caly mokry od dolu po lewej stronie,powiedzcie mi prosze co to moze byc i czy to cos powaznego,poniewaz za 2 tyg czeka mnie podroz (1000km) do domu...
hmm lewa stojąc przodem do pojazdu, czy lewa od strony kierowcy. Tak czy siak - albo cieknie z pod miski lub z pod simeringa. Jak miska mokra ( nie cieknie ciurkiem) to osobiście bym się bujnął kontrolując co jakiś czas olej. Jak simering - nie ruszyłbym się póki bym tego nie zrobił.
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
Jeśli puścił simering na wale od strony rozrządu to jazda jest bardzo ryzykowna, bo zalany olejem pasek może przeskoczyć i wtedy silnik będzie do remontu.
silnik jest mokry od strony kierowcy,nie od strony rozrzadu,a z miski to sobie kapie,bo zepsuty jest korek,dlatgo co jakis czas dolewam oleju
- - - Updated - - -
i to nie jest mokry w miejscu gdzie jest miska tylko bardziej z przodu
co trzeba zrobic i ile to kosztuje?
jak z przodu to być może z pod pokrywy zaworowej - da się jechać pod warunkiem, że się poci a nie cieknie
generalnie to z fusów wróżę - więc nie bierz tego za pewniaka. Najlepiej wrzuć fotkę, może kilka z ujęciami z każdej strony - wtedy będzie można coś bardziej pewnego wytypować.
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
Przeciez to cieknie ze skrzyni biegów a nie z silnika. Podobno czesto leci z pod pokrywy 5 biegu czy jakos tak ale nigdy nie widzialem i nie znam sie w temacie
tak to mniej wiecej wyglada,przyjechalem nia do niemiec tydzien temu,postala tydzien,byla u mechanika niemieckiego bo chcialem wymienic olej,to mi powiedzial,ze cos tam jest poprzerabiane i nie wymieni,tzn cos z filtrem oleju poniekad,to dziwne bo w tamtym roku wymienialem filtry w aso i nic mi nikt nie powiedzial na temat przerobionego filtra oleju,tylko poprostu wymienili,wiec powiedzialem temu niemcowi,ze ma glowe przerobiona,co myslicie o tym?
- - - Updated - -
- - - Updated - - -
moze tak to wyglada ale silnik od polowy(od gory jest mokry i leci po skrzyni)
- - - Updated - - -
przynajmniej tak mi sie wydaje,nie wiem nie znam sie na tym wiec nie bede glupot pisal
bede wdzieczny jak ktos mi powie co to moze byc i czy dojade do polski bez przygod
cieknie ze skrzyni - z pod pokrywy 5 biegu. Sprawdź poziom oleju - korek jest obok czujnika światła wstecznego ( zdjecie nr jeden) po jego lewej. Ja bym uzupełnił olej i jechał te 1000km, a po dojechaniu dać by ktoś uszczelnił to.
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
Typowa usterka tych skrzyń. Skrzynia jest skręcana bez uszczelek, tylko na hermetyk. Po kilku latach hermetyk twardnieje i zaczyna puszczać olej.
Ja tak jeździłem chyba z 8 lat, ale wreszczie kiedyś się zebrałem i to zrobiłem.
Roboty trochę z tym jest, bo trzeba zdjąć cały 5 bieg i uszczelnić z obu stron tej płyty, która jest między pokrywą 5 biegu i skrzynią, ale można to zrobić na samochodzie i bez spuszczania oleju ze skrzyni.