zmieniając trochę temat - dzisiaj przeleciałem wszystkie plastiki Nielsen Cyclone + Meg's Natural Shine i muszę przyznać że bardzo fajny satynowy efektchociaż na zdjęciach trochę połyskuje, ale dopiero co było przetarte fibrą
![]()
zmieniając trochę temat - dzisiaj przeleciałem wszystkie plastiki Nielsen Cyclone + Meg's Natural Shine i muszę przyznać że bardzo fajny satynowy efektchociaż na zdjęciach trochę połyskuje, ale dopiero co było przetarte fibrą
![]()
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
Witajcie!
1. Ponieważ w temacie http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...ch_innych.html nie wolno zadawać pytań to pomyślałem, że zadam je tu.
Co sądzicie o produktach KLINIKA SKÓRY? Czy ktoś Was ich używał? Ja na fotelu kierowcy mam lekkie przetarcie (tzn nie jest skóra ani zmechacona, ani broń Panie Boże przetarta, tylko delikatnie starty jest czarny kolor i chciałbym go podkolorować, zwłaszcza, że nawet szwy nie są zmechacone.
2. Czy ktoś z Was polerował/czyścił lampy przednie? Moja 156 ma blisko 300tys przebiegu i lampy przednie ma lekko zmatowione. Czytałem gdzieś (chyba nawet na naszym forum) o folii, którą nakleja się na lampę, ale obawiam się kwestii zgodności z przepisami (nie chciałbym z takiego powodu stracić dowodu). Kolega z kolei mówił mi o polerowaniu papierem ściernym 1000 i 1500 a na to pasta G3. Co o tym myślicie?
PS Jeśli post jest nie w temacie to przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego tematu.
Krusz być może mamy trochę inny rodzaj materiału z którego jest deska - mój jest chropowaty z "wypustkami". W ogóle ciężko jest znaleźć coś co do konserwacji tego. Jakby efekt na wszystkich plastikach po Megs'ie był taki jak domku od infocentera to czapki z głów... ale niestety tak nie jest... Szukam dalej...
Ad1
Pokaż zdjęcia będzie łatwiej ocenićUżywałem balsamu koloryzującego od nich i na malutkie pęknięcia przetarcia ok. Jeżeli chodzi o farby to polecam wyciąć kawałek skóry np z pod zagłówka i wysłać do lederzentrum.pl oni dobiorą kolor farby identyczny do skrawka który im wysłałeś.
Ad2
Pokaż zdjęcie będzie łatwiej ocenićOsobiście polerowałem lampy w 166 2,4 klekot miała najechane 345 tys z tego co pamiętam i potraktowałem je tak samo jak lakier czyli twarda gąbka i tnąca pasta. Zrobiłem w trzech krokach odpowiednio schodząc na mniej tnącą pasę i mniej agresywnego pada. Później IPA (isopropyl alkocholu) do odtłuszczenia żeby sealant lepiej się zespoił
![]()
Właśnie, a jak spisują się te balsamy koloryzujące? Mam czerwoną skórę i na tylnej kanapie trochę zadrapań. Boję się, że taki balsam rozejdzie się nierównomiernie (raczej chyba trzeba by zrobić cały element?) i będą plamy, przebarwienia jak po samoopalaczu![]()
a ja jeszcze jedno pytanie- co polecacie do polerowania, ale szyb? Na szybach są delikatne, wręcz "mikroskopijne", lecz widoczne gołym okiem odpryski, np od małych kamieni, a na bocznej są dwie rysy
i jak to polerować? podobną techniką jak podczas polerki lakieru?
Ja używałem tylko czarnego i on był ok. Wyczyściłem dobrze skórę, podgrzałem parownicą przez mikrofibrę żeby maksymalnie otworzyć pory i wcierałem balsam kolistymi ruchami za pomocą bawełnianego aplikatora. Nałożyłem dwie cienkie warstwy, przerwa między jedną a drugą 10 min, podgrzewałem fotel suszarką w tym czasie, 15 min czekałem po drugiej warstwie też podgrzewając fotel suszarką, następnie nałożyłem balsam z Gliptona i efekt bardzo dobry. Zamaskowało wszystkie drobne niedoskonałości. Robiłem całe siedzisko fotela kierowcy. Odcień praktycznie bez różnicy w stosunku do reszty fotela. Co do czerwonego to może być problem z przejściami koloru między elementami, majątku nie kosztuje możesz spróbować nałożyć cienką warstwę jak efekt będzie zły to zanim wyschnie bez większego problemu zmyjesz cały balsam obojętnie jakim środkiem do czyszczenia skóry.
Co do szyb to nie jest taka prosta sprawa, lakier dużo prostszy w polerce. Próbowałem na dwóch szybach które miały iść do śmieci tlenek ceru + twardy filc i ani razu efekt nie był nawet w połowie OK. Nie pomogę w tym temacie.
Ostatnio edytowane przez stecek ; 09-07-2013 o 10:33
Koledzy co myślicie o tej glince, bo żółtej (tej którą polecaliście nie ma)? http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=953
- - - Updated - - -
Zrobiłem taką listę i za niedługo będę zamawiałAle musicie jeszcze podpowiedzieć w paru kwestiach.
APC: Tutaj nie wiem. Co polecacie?
Glinka: Pytanie wyżej. http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=953
Szampon: http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=831
Rękawica: http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=945 - zawsze to 30zł w kieszeni na coś innego będzie, bo CarPro 100zł
Ręcznik: http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=104
Aplikatory: http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=256 Dwa chyba wystarczą? Jeden do BH i jeden do wosku?
Mikrofibry: Tu jest jakaś różnica? Jeśli tak to podsuńcie coś, bo są chyba jakieś bardziej i mniej 'puchate'
Wosk: Nattys, pod to PB BH i jeszcze QD od PB
Do tego takie ustrojstwo: http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=653 i jeszcze http://detailercenter.pl/index.php?p=produkt&id=359, bo tanie, a się przyda
Oczywiście wiadra i pendzelki teżZapomniałem o czymś?
Środki do wnętrza, opon itp. jeszcze nie teraz.
Mam tą samą deskę (poliftowe wnętrze), więc mniej więcej wiem o co Ci chodzi - niestety z większością środków będzie problem z aplikacją.
- - - Updated - - -
Ja swoje lampy potraktowałem papierkami właśnie coś koło 1000, kilka kroków i później wyprowadzić na maszynie.
Z lampami w 156 jest jeden problem - Mają na sobie warstwę jak by folii czy czegoś takiego - potrafi to to złazić i kamienie robią w tym dziury więc najlepiej się tego pozbyć. Dlatego lepiej by było zacząć od papieru ok 600, na to 1000 i dalej już standardowo.
Pasta G3 to pasta do pracy na mokro, więc strasznie syfi - może lepiej coś innego? Ja jechałem swoje pastą one-step i plastX ale oba te środki były za słabe żeby w pełni wyprowadzić papier (chociaż efekt jest bardzo przyzoity)
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."