Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Pisk wydobywający się z tylnych kół

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.6
    Postów
    43

    Domyślnie Pisk wydobywający się z tylnych kół

    Witam, w mojej Alfie Romeo 147 1.6 TS 2006r. od pewnego czasu z tylnych kół wydobywa się pisk, dziś zdementowałem sobie kółeczka, żeby odkręcić zderzak który idzie do malowania zauważyłem, że klocki są już na skraju przydatności, jak myślicie, czy one mogą piszczeć nawet gdy nie hamuje ? Dodatkowy objaw to po przejechaniu 20-30km bez jakiegoś hamowania tylne koła są bardzo gorące, czy to może być łożysko ? Rzecz jasna muszę zacząć od wymiany klocków, jestem w stanie sam ja przeprowadzić, nie jest to jakaś hardcorowa praca ? Wymianę łożysk też byłbym w stanie przeprowadzić sam ?

    Z góry dziękuje za każde odpowiedzi i porady, pozdrawiam, Tomasz.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wszystko można zrobić samemu. Jest tylko pytanie, czy masz odpowiednie narzędzia i czy potrafisz wykonać takie prace.
    Tak na oko to nie odbijają Ci tłoczki w zaciskach i podczas jazdy klocki trą o tarcze hamulcowe - stąd pewnie ta wysoka temperatura i pisk.
    Na twoim miejscu zacząłbym od demontażu i przeglądu zacisków hamulcowych. Jeśli okaże się, że tłoczki są zapieczone to albo naprawa, albo wymiana na inne zaciski.
    Sama wymiana klocków raczej niewiele tu pomoże.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.6
    Postów
    43

    Domyślnie

    Aha, czyli poprostu zdjąc tzw. kopyto i tam wyczyścić zacisk i tłoczek, okey, będę działał w takim razie.
    Poradze sobie, kanał mam itd. narzędzia też będą.
    Mówisz wymiana zacisków, dlaczego zacisków ? Nie można tłoczka wymienić ?

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Lukano
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD by Cinsoft
    Postów
    159

    Domyślnie

    Do zacisków najlepiej kupić zestaw naprawczy, przeczyścić i złożyć. Wtedy jest najpewniejsze. Ale najpierw rozbierz i sprawdź czy stoją, czy widać rdzę. Któryś klocek pewnie starł się już do blach i stąd to piszczenie.
    Jak zdejmiesz zacisk, odkręcasz jedną śrubę i zdejmujesz tarczę(sprawdź jej grubość i czy nie bije) i pod nią jest łożysko z piastą. Odkręcasz tą dużą śrubę centralną i już masz łożysko na wierzchu. Najlepiej to robić razem z klockami, żeby dwa razy nie zdejmować tego samego. U mnie klocki były, ale alfa nie hamowała, zmieniłem wszystke tarcze i klocki i od razu lepiej. Przy okazji też zmieniłem jedno łożysko.
    No i najważniejsze z tyłu w 147, pamiętaj o tym, żeby cofnąć tłoczek to wciskasz go i kręcisz jednocześnie.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.6
    Postów
    43

    Domyślnie

    Chcąc tłoczek bardziej wcisnąć, w przypadku wymianu klocków, mam go wkręcać (w prawo) i dodatkowo naciskać tak ?
    A jak zweryfikować łożysko ? Jakieś podpowiedzi ?

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Lukano
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD by Cinsoft
    Postów
    159

    Domyślnie

    Nie pamiętam w którą,ale kręcisz, jednocześnie ściskając. Poszukaj jest sporo tematów o tym na forum.
    U mnie bardzo głośno wyło przy jeździe, nie miało co ciekawe żadnych luzów. Jak kręciłem samą tarczą bez koła też dziwne dźwięki wydawało.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Agakir Zobacz post
    Aha, czyli poprostu zdjąc tzw. kopyto i tam wyczyścić zacisk i tłoczek, okey, będę działał w takim razie.
    Poradze sobie, kanał mam itd. narzędzia też będą.
    Mówisz wymiana zacisków, dlaczego zacisków ? Nie można tłoczka wymienić ?
    Jeśli tłoczki będą zapieczone to trzeba rozebrać zaciski na czynniki pierwsze i weryfikować, czy się jeszcze da naprawić.
    Jeśli będą wżery na powierzchni cylindrów to zaciski do wymiany.
    Trzeba też sprawdzić stan techniczny sworzni hamulca ręcznego.
    Przy okazji należy wymienić wszystkie uszczelnienia tłoczków i sworzni i wyczyścić wszystkie współpracujące części i powierzchnie, uważając aby ich nie porysować.
    Żeby rozebrać zacisk trzeba wykręcić tłoczek w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Do wymiany klocków tłoczek trzeba wkręcać w prawo-zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-07-2013 o 19:17

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 TS 1.6
    Postów
    43

    Domyślnie

    Dziękuje bardzo za wszystkie rady, to się nazywa fachowa pomoc i fachowe forum.
    Jutro zabieram się za malowanie, więc wieczorem pogrzebie z hamulcami.

    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Pisk JTD
    Utworzone przez domino281 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-04-2015, 14:09
  2. [GTV] Alternator - czyli niemiłosierny krzyk wydobywający się spod maski.
    Utworzone przez seban w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 11:00
  3. Pisk
    Utworzone przez tryton w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 17:51
  4. pisk
    Utworzone przez milkyyyy w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 14:03
  5. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 14:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory