Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Ciągłe zalewanie świec olejem

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Unhappy Ciągłe zalewanie świec olejem

    Panowie mam problem..
    Cały czas zalewa mi świece...są zamoczone w oleju, że ich nie widac.

    Na początku maja sprawdzając swiece zauwazylem,że swieca 1 i 2 są mega zalane.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zalanie 1.jpg
Wyświetleń:	287
Rozmiar:	134.3 KB
ID:	102291 ----pierwsze zalanie

    Wiec kupiłem nowe świece, nowe przewody, uszczelkę Victor- Reinz i do roboty.

    Pięknie wszystko wyczyściłem poskładałem i byl spokój.

    Dziś z ciekawości zajrzałem, a tam masakra...olej w gnieździe swiecy 3 i 4(nie bylo widac swiec).I na gorze obudowy.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zalanie 2.jpg
Wyświetleń:	301
Rozmiar:	136.1 KB
ID:	102292 -----drugie zalanie


    Myślę, że to może być wina nieoryginalnej sruby pokrywy zaworów(kiedyś oddałem do mechanika na wymianę uszczelki). Lecz niby wcześniej były inne gniazda pozalewane.A sruba byla ta sama.
    Da się gdzies dokupic taką srubę...?ASO...?

    Miał ktoś już taki problem w TS-ie...?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jesli leje sie pod uszczelka to posmaruj ja lekko z 2 stron uszczelniaczem np. Dirko. ta srube tez mozesz posmarowac i wkrecic. Nie dotykalem nigdy tsa wiec nie wiem jak tam pokrywa jest skonstruowana ale to chyba jedyne miejsce skad moze brac sie olej.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Domyślnie

    Hmm.
    Pojecia nie wiem skąd to sie leje, bo nawet jak widać na fotce olej jest, w przetłoczeniach na pokrywie zaworów.
    Przy ostatnim montażu użyłem silikonu wysokotemperaturowego, tam gdzie siedzi ta nieszczęsna śruba.

    Tutaj jeszcze dodatkowa fotka:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dodatkowa fotka.jpg
Wyświetleń:	198
Rozmiar:	113.7 KB
ID:	102293

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Umyj wszystko dokladnie, poskladaj i niech pochodzi przez jakis czas to moze zobaczysz skad leci.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar daniel375
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    156 2.4 140KM NERO FUOCO
    Postów
    85

    Domyślnie

    uszczelka od osłony do wymiany przerabiałem to w 2.0
    wymiana albo na hermetiku poskładaj
    zobacz czy nie jest pęknięta gdzieś

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Domyślnie

    Cytat Napisał daniel375 Zobacz post
    uszczelka od osłony do wymiany przerabiałem to w 2.0
    wymiana albo na hermetiku poskładaj
    zobacz czy nie jest pęknięta gdzieś
    Czyli nowa uszczelka przepuszcza.....?zakładałem,to nie miała żadnego pekniecia.W sumie uszczelka Victor-Reinz za 130 zeta :/
    Ok, to kupię dziś silikon i poskładam uszczelkę z nim.

    A tą starą śrubę nieoryginalną można założyć...?bo nie mogę nigdzie numeru części znaleźć...

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bieniak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    rosso 156 98r 1,8TS:)
    Postów
    120

    Domyślnie

    a może za mocno dokręcasz ???? z tego co pamiętam to powinno to być cos około 30nm więc tyle co przyłapać + 1/4 obrotu. często ludziom wydaje się że to za lekko i dokręcają bardziej a potem właśnie olej cieknie bo uszczelka nie pracuje tak jak powinna.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Domyślnie

    Szczerze,to staram sie to robic z wyczuciem...wiec nie wiem.
    Uszczelkę zmieniam pod pokrywą nie pierwszy raz...Ale wyłącznie z TS-em mam problem. Dlatego pytam.
    Robiłem to naprawdę starannie, wszystko pięknie odtłuszczone, kazda reszta usunięta. Nawet papierkiem 1500 delikatnie przejechałem wyczuwalne nierówności od starej.
    Myślałem,że bedzie spokój po takjiej operacji, a jest gorzej jak przed.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A spod korka wlewu oleju ci się nie leje - odme masz drożną?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Domyślnie

    Odme sprawdzałem jak wczesniej robiłem uszczelkę i było czysciutko...Zadnej mazi,itp.
    Co do korka,to myślę, że by były szybciej zalane dwie pierwsze komory swiec. A nie 3 i 4 komora.
    No chyba ze jakies labirynty robi sobie olej.
    Trudno,dziś bede zmuszony rozbierac pokrywe jeszcze raz i zapobiegawczo dac silikonu.

    Tylko myślę, czy ta sruba ma jakies znaczenie...

    - - - Updated - - -

    Wiec dziś po zdjęciu pokrywy i dokladnych oględzinach okazalo się, że dzieki tej nieoryginalnej srubie mam pękniecie.

    Dokonałem naprawy, ale nie wiem, czy to sprosta...
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dirko.jpg
Wyświetleń:	227
Rozmiar:	125.4 KB
ID:	102369

    Na wszelki wypadek kupiłem pastę Dirko i dałem na uszczelkę i na wewnętrzna stronę pęknięcia(dla lepszej przyczepnosci wzialem delikatnie papierkiem ściernym). A z zewnątrz skleiłem poxipolem i przy skrecaniu nawaliłem dirko i potem jeszcze na śrubę.

    Nie odpadnie wewnątrz na pasta ...? w razie czegoś chyba taka ilość nie zaszkodzi zaworom...?
    BTW kiedyś widzialem ile tego walą mechanicy.

Podobne wątki

  1. ciągłe poszukiwania
    Utworzone przez maniekgrudziadz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-02-2015, 10:21
  2. Ciągłe przepalanie się bezpiecznika (xenony, zegary)
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 16:04
  3. [159] Mruganie kontrolki świec żarowch, komunikat podgrzewanie świec nie dostępne
    Utworzone przez doxspied w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 21:40
  4. Ciągłe zarzenie żarówki
    Utworzone przez a-l-e-x w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 11:01
  5. [Brera] Zalewanie rynku Brerami z loterii Plusa
    Utworzone przez csscss w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 01-02-2010, 09:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory