Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: [166]3.0 24V Wymiana oleju w sekwencyjnej skrzyn SPORTRONIC

  1. #11
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    Czy filter też trzeba wymieniać ??
    Filtr można wymienić tylko po rozebraniu skrzyni.
    Cytat Napisał Majkel
    Chcę wymienić olej. Nie wiem co poprzednik nalał, wiec wole wymienić, żeby mieć spokojne sumienie
    Wymiana jakby nie do końca rozwiązuje Twój problem.
    Przy wymianie statycznej spłynie Ci jakieś 60% oleju.
    Czyli około 5 litrów reszta czyli około 4 litry zostanie.
    Dlatego proponowałbym zrobić dwie wymiany.(drugą po jakiś 100km)
    Olej tak jak wspominałem wyżej tylko ESSO LT 71141 (bańki tylko po 20 litrów)
    Można kupić ten sam olej w mniejszych opakowaniach ze specyfikacji VW ale nie pamiętam w tej chwili oznaczenia. (mogę podać jutro)

    Procedura wymiany:
    1) Olej w skrzyni musi być rozgrzany czyli przejechane co najmniej 5km.
    2) Korkiem (1) spustowym zlewamy olej do naczynia tak żeby można było określić ilość, która spłynęła. Uwaga na paluchy olej może mieć nawet 120'C.
    3) Olej z konwertera spływa dość długo. Najlepiej auto zostawić na całą noc.
    4) Ja odkręciłem również korek (3) przelewowy ale to chyba nie ma znaczenia.
    5) Można również pokombinować z tym odpowietrznikiem (2) ale ja wtedy nie wiedziałem o jego istnieniu.
    6) Po spuszczeniu oleju zakręcamy korek (1) spustowy.
    7) Przez korek (3) przelewowy wlewamy olej aż zacznie się przelewać. Niezbędny będzie lejek z wężykiem lub duża strzykawa. (olejarka)
    8 ) Włączmy silnik, lewarek na P, na włączonym silniku dolewamy aż zacznie się przelewać.
    9) Na wciśniętym hamulcu spokojnie przewachlowujemy P-R-N-D i D-N-R-P i na P znów dolewamy aż zacznie się przelewać. (przewachlowując przytrzymujemy w każdym położeniu żeby konwerter się dokładnie napełnił)
    10) Zakręcamy korek (3) przelewowy.
    11) Udajemy się na krótką przejażdżkę około 1km. (chodzi o to żeby nie za bardzo rozgrzać oleju)
    12) Wracamy na stanowisko i ponownie sprawdzamy jego poziom na korku (3) przelewowym.
    Część tych czynności, które opisałem można nazwać natrętnymi ale chciałem mieć pewność.
    Generalnie dobrze by było żeby weszło tyle samo oleju co spłynęło.

  2. #12
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Dzięki kmito widze, że bez kanału ciezko tu będzie cokolwiek zrobić. Pod Alfe ciężko się wgramolić, a korek (3) chyba tylko z kanału da radę.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #13
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    widze, że bez kanału ciezko tu będzie cokolwiek zrobić.
    Nie no... Bez kanału to nawet nie podchodź.
    I z czuciem te korki. Żeby gwintów nie pozrywać.

  4. #14
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Czytając instrukcję do Alfy Romeo 166 znalazlem taki zapis:


    W polskiej instrukcji zalecana jest TUTELA GI/A oraz TUTELA CAR GI/E. Natomiast w niemieckiej instrukcji do automatycznych skrzyń zaleca się TUTELA HP20

    Z kolei jak przeglądałem zalecenia ZF to odczytalem taką informację:


    Co źródło to inna informacja.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #15
    kmito
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel
    zaleca się TUTELA HP20
    Ten to jest prawdopodobnie właśnie ESSO LT 71141 tylko w specyfikacji Alfy. (niedostępny w Polsce)
    Lej to ESSO napewno jest właściwe.
    Zgodnie ze specyfikacją ZF, żadne ze specyfikacji Dextron się nie nadają.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2012, 23:32
  2. Wymiana oleju sportronic
    Utworzone przez kosa64 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-07-2011, 22:02
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2009, 22:22
  4. [166] Poprawna wymiana oleju? Skrzynia sportronic.
    Utworzone przez Raulcarlos w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-04-2008, 22:34
  5. [166] 3.0V6 Sportronic wymiana oleju w skrzyni/gdzie??
    Utworzone przez Raulcarlos w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 21:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory