Dzień dobry.
Wszystko co wiem o Alfach, wiem ze słuchu, bo żaden znajmy nigdy nie miał, taxówkarz ostatnio dośc dobrze opowiadał o 156, mówił ze auto daje mu zarobić.
Zamierzam kupić sobie jakieś auto, nie mam zamiaru wydawać na nie jakiś dużych pieniędzy, max 10 tysi.
Obecnie mam fiata bravo z dobrym silnikiem 1,6 16v, jeżdżę nim od 7 lat.
Myślę nad zakupem 147 też z silnikiem 1,6, oczywiście benzyna bez gazu. Większe pojemności z gazem. Jestem w stanie zaakceptować spalanie do 9litrów w mieście. Diesel odpada, z oczywistych względów (kończy się tam gdzie benzyna się zaczyna).
*****
Czytałem o zawieszeniu, ze padają w 147 i trzeba je remontować dość czesto....i ze zawsze są jakieś stuki puki. Przy zakupie auta stan Zawieszenie będzie można ocenić, jakiego wkładu pracy wymaga, więc tym się nie przejmuje. Ale bym chciał wiedzieć jak często padają, we fiacie wymianami wahacz (bo nei da rady samego sworznia i elementów elastycznych) co średnia 3 sezony - opona profil 55.. Troche mnie martwi te wielowachaczowe, bo każdy element to kolejne złotówki. Nie zamierzam tym autem wozic lodówek czy pralek. Ale moje miasto nie ma zbyt wielu równych dróg.
*****
Silnik. Co to za silniki są, czy ten 1.6 105KM, to jest ten sam co w moim fiacie?
Czy jednosta 105 km też ma dwie swiece na cylinder? Bo rozumiem ze wersja 12
ma dwie. Po co jest ta druga siweca?
Bardziej zainteresowany jestem jednostką 120konna, też bym chciał coś o niej się dowiedzieć.
Swiece? Jak? tzn... na allegro są zestawy 8 swiec już od 100 ale czytałem ze muszą być oryginalne a te kosztują nawet i po 500...
Wariator, to jest to urządzenie od przestawiania wałka rozrządu. Ile kosztuje naprawa całego wariatora, czy w początkowej fazie psucia się wystarczy wymienić tylko elektrozawór. Jak to wygląda.
Przepływomierzem sie nie intersuje, bo to nie drogie jest, tak samo silnik krokowy groszowe sprawy.
Ile kosztuje wymiana rozzrądu, za fiata, razem z pompa wody, paskami rolkami i czymś jeszcze to było 700złotych
Ile oleju może brak taki silnik 120KM, czytałem ze te 2,0 mogą brać nawet i LITR oleju na 1000km, bo tak jest silnik spasowany, to prawda co czytałem?
I co do silnika, też słyszałem ze często padają pokrywy głowic...
Silnik 2.0 też wchodzi w zasadzie w rachubę, ale musiał bym go zagazować...
*****
A co z Resztą?
No właśnie co z resztą?
Bo pompy wspomagania, paliwa, chłodnice...i tym podobny osprzęt jest użytkowany do końca, i tutaj pewnie nie ma reguły czy reno czy folvo, czy inny flkswagen. Czyli tematu nie ma co poruszać.
Ale
Jest Ale
Ale na co zwróć uwagę, na coś co może odrazu zdyskwalifikować auto, Coś co się dziać nie powinno, Może są jakieś myki z elektryką, ze jak szyba nie działa, to znaczy ze coś tam innego też nie zadziała.
p.s. Seslespeed, odpada. Chociaż jak bym znalazł dobry egzemplarz i by się z tym speedem nic nie działa, to bym go wzioł pod uwagę.
Myślałem też o toyocie celice, pugu 206 1.6, reno lagunie 2.0 z gazem, i 520i też z gazem.
Wszelkie opinie z chęcia poczytam. Dziękuję za uwagę. Ide czytać Forum dalej, pewnie się dowiem czegoś jeszcze.
Pozdrawiam