Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: 1.9 JTDm 16V chwilowy spadek ciśnienia doładowania

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa / Gorlice
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD 16V 2007
    Postów
    30

    Domyślnie

    Witam Panowie,

    Też mam sam problem co Wy. U mnie w zakresie obrotów 2300 - 2500 obr/min na 4 czy 5 biegu jest odczuwalne jakby delikatne oslabniecie przyspieszenia, jakby sie silnik na chwilke zastanowil i wówczas wskazówka doładowania opada i znów się podnosi i samochód dalej przyspiesz normalnie. Zawór VGT i MAP sensor odpadają, sprawdzone, EGR też raczej nie. Zostaje przepływomierz albo geometria turbiny, nie mam innych pomysłów.

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał markarp79 Zobacz post
    Witam Panowie,

    Też mam sam problem co Wy. U mnie w zakresie obrotów 2300 - 2500 obr/min na 4 czy 5 biegu jest odczuwalne jakby delikatne oslabniecie przyspieszenia, jakby sie silnik na chwilke zastanowil i wówczas wskazówka doładowania opada i znów się podnosi i samochód dalej przyspiesz normalnie. Zawór VGT i MAP sensor odpadają, sprawdzone, EGR też raczej nie. Zostaje przepływomierz albo geometria turbiny, nie mam innych pomysłów.
    Wielu walczyło z tą "dziurą" w 159-ce i poległo. Ja czyściłem, sprawdzałem wymieniałem, wywaliłem klapy i tylko trochę było lepiej. Dopiero Cinek przy okazji chipa mi to wyrównał. Popatrz na wykresy 159 JTDm 16V przed i po chipie i w wielu dopatrzysz się wyraźnego spadku momentu obrotowego na wykresach zrobionych przed chipem. Poniżej wykres z mojego auta:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MOD.jpg
Wyświetleń:	267
Rozmiar:	73.6 KB
ID:	103556
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 30-07-2013 o 09:55

  3. #33
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Wielu walczyło z tą "dziurą" w 159-ce i poległo. Ja czyściłem, sprawdzałem wymieniałem, wywaliłem klapy i tylko trochę było lepiej. Dopiero Cinek przy okazji chipa mi to wyrównał. Popatrz na wykresy 159 JTDm 16V przed i po chipie i w wielu dopatrzysz się wyraźnego spadku momentu obrotowego na wykresach zrobionych przed chipem.
    Czy u Ciebie razem z "dziurą" występował spadek doładowania?

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,616

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Czy u Ciebie razem z "dziurą" występował spadek doładowania?
    tak.

  5. #35
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kraków/Dębica
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    14

    Domyślnie

    Miałem dokładnie tak samo jak kolega epsonix, również podobne wykresy, dziura/spadek doładowania i również Cinek mi pomógł, ale o tym już pisałem. Przed chipem byłem też u TomkaKRK z tym problemem i nie wyszła żadna usterka, co do "falowania doładowania" Tomek powiedział, że jest do wyrównania przy remapie.

  6. #36
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    lubelskie
    Auto
    a4 b5
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał cudaq Zobacz post
    Miałem dokładnie tak samo jak kolega epsonix, również podobne wykresy, dziura/spadek doładowania i również Cinek mi pomógł, ale o tym już pisałem. Przed chipem byłem też u TomkaKRK z tym problemem i nie wyszła żadna usterka, co do "falowania doładowania" Tomek powiedział, że jest do wyrównania przy remapie.
    Dokładnie ... temat do ogarnięcia ....kilka zabiegów w sofcie i problem z spadkiem momentu po wyżej 2300 obr znika

    Pozdrawiam Arek!

  7. #37
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Wymiana zaworu overboost zupełnie nic nie dała (jak się okazało miałem stary zawór ze 156). W załączeniu przesyłam wykres żądanego ciśnienia doładowania vs rzeczywistego ciśnienia, jeszcze przed wymianą zaworu, ale wymiana praktycznie nie wpłynęła na pracę silnika (wskaźnika doładowania na desce). Na pierwszym wykresie tylko te dwie wartości, bo wtedy próbkowanie jest co jedną sekundę. Między 15 a 26 sekundą był but w podłodze i falowanie ciśnienia doładowania.

    Ma ktoś jakiś pomysł? Czujnik ciśnienia doładowania jest półroczny, zawór nowy, nieszczelności widocznych brak. Czy raczej szukać problemu w zmiennej geometrii albo w samym turbo? Czy w małych nieszczelnościach rur do i od IC? Jak widać na obrazku turbo potrafi ładować do 2400 mbar, tylko że przez chwilę. Turbo nie jest najcichsze, ale też bez przesady, po prostu cicho pogwizduje. Oleju nie bierze.

    Warto zauważyć, że praktycznie cały czas w czasie jazdy ciśnienie doładowania jest większe o 100 mBar niż żądane oraz dość duża zwłoka między wciśnięciem gazu a reakcją turbo.

    - - - Updated - - -

    Zauważyłem również dziwne falowanie wartości "boost control/solenoid", czyli "zamknięcie zaworu overboost" – wartości 43-41-39-43-47-42. Zerknijcie na drugi wykres z kolejnej próby (sekundy 106 do 116 to próba przyspieszenia z gazem w podłodze). Choć to w dalszym ciągu wykres przed wymianą zaworu.

    Falowanie doładowanie wraz z falowaniem overboost po operacji wycięcia DPF jest najczęściej spowodowane brakiem korekcji N75 po wycięciu. Gro warsztatów wycina jakimś automatem DPF-a i na tym koniec operacji. Dosłownie przed chwilą o tym pisałem w innym temacie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek25
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm
    Postów
    27

    Domyślnie

    U mnie pomogło czyszczenie zaworu ale przed odpaleniem zapomniałem wtyczke podpiac i mi jakiś błąd wywalilo i pisze have checked engine a nie mam gdzie wykasowac bo nawyjeździe jestem

    - - - Updated - - -

    U mnie pomogło czyszczenie zaworu ale przed odpaleniem zapomniałem wtyczke podpiac i mi jakiś błąd wywalilo i pisze have checked engine a nie mam gdzie wykasowac bo nawyjeździe jestem

  9. #39
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na razie z samochodem nic nie robię. Po wymianie zaworu overboost oraz wymianie rurek podciśnienia samochód na wykresach zachowuje się chyba lepiej niż na początku, gdy zamieściłem wykresy tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1233154

    Teraz wykresy wyglądają tak jak niżej. Mierzone ciśnienie doładowania dalej się waha, ale chyba nie aż tak znacznie. Na wskaźniku w dalszym ciągu widać wyraźny spadek o 0,2-0,4 wobec maksymalnego doładowania, ale może faktycznie tak ma być, szczególnie po usunięciu DPF. Poniżej wykresy, ten najdłuższy to 6 bieg na autostradzie, but w podłodze. Pozostałe to 4 bieg.

    Szczerze mówiąc zdziwiłem się oglądając ponownie pierwszy wykres, bo odczucia na wskaźniku są dalej takie jak były. No ale na wykresie nie ma aż takiej patologii. Co do kosztów to nowy overboost kosztuje 199 zł, a przewody są po 10 zł/metr. 1 metr 4-milimetrowego przewodu wystarczy (choć wychodzące z overboost są 6 mm, to przewód 4 mm spokojnie można nałożyć na 6 mm króciec.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa159_boost1.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	98.3 KB
ID:	105468 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa159_boost2.jpg
Wyświetleń:	324
Rozmiar:	98.9 KB
ID:	105469 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa159_boost3.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	97.4 KB
ID:	105470

    Jedyne co dziwi to bardzo dużo większe faktyczne doładowanie (od oczekiwanego) w momencie gdy lekko naciskam na gaz i lekko przyspieszam, tutaj próba z lekko naciśniętym na stałe pedałem gazu, 4 bieg. Ale chyba już z tym nic nie będę robił.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa159_boost_dziwne.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	95.9 KB
ID:	105471
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 15-08-2013 o 11:08

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tommy-j
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 SW 1,9 JTDm 16v, Fiat Coupe Limited Edition 20VT
    Postów
    50

    Domyślnie

    A czy w JTDm da sie zalozyc tak jak w benzynie Manual Boost Controler (MBC) - wiem, ze jezdzenie z tym to samo zlo. Ale tak mi przyszlo do glowy zrobic test bo te urzadzenia sa strasznie tanie - i jezeli bedzie na sztywno trzymac boost to znaczy ze nie ma nieszczelnosci w ukladzie a problem lezy gdzies indziej...

Podobne wątki

  1. [159] Spadek ciśnienia doładowania przy 2k obr/min
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 20:57
  2. [159] Przepływomierz spadek doładowania 1.9 jtdm 150
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2015, 16:17
  3. [159] 2.0 JTDM, jazda ze stałymi obrotami, falowanie ciśnienia doładowania
    Utworzone przez kedzior303 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 19:41
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  5. [159] 1.9 JTDM 8V - Spadek doładowania na wskaźniku w trakcie przyspieszania
    Utworzone przez kuchpat w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory