Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Jakie temperatury ?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar KKamil
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Helmond, Holandia
    Auto
    156 2.0 JTS SW
    Postów
    56

    Domyślnie

    Mam ten sam problem w swoim JTS, więc jak widać też muszę się rozejrzeć za chłodnicą.
    Wymieniłem Termostat, jednak nie pomogło, ale przynajmniej jest nowy

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    No to kombinować z używkami nie będę, faktycznie 100 zł różnicy to nie majątek, a przynajmniej jakaś pewność będzie że nie dziurawa
    Ale to jeszcze chwilę musi poczekać, bo cały dzień w słońcu przy wymianie baranów dał mi się we znaki, pleców to nie czuję

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Morbob
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Wrocław
    Auto
    GT 3.2 V6 2004
    Postów
    552

    Domyślnie

    To ja napisze coś od siebie

    Mam nową chłodnicę, termostat, pompę i u mnie ta kreska pomiędzy 90, a 130 (którą nazywacie 110 - tak naprawdę to jest 95) to standard. Proponuję podpiąć pod kompa i sprawdzić prawdziwą temperaturę, bo to co pokazuje Alfa jest bardzo przekłamane (takie już mamy czujniki i wskaźniki).

    Do tego nasze V6 lubią wysoką temperaturę i nie szkodzi to im.

    dane dla silnika 2.5 V6:

    Temp początku otwarcia termostatu: 85-89'C

    Temp pełnego otwarcia termostatu: 97-101'C

    Wiatrak pierwsza prędkość: 95'C

    Wiatrak druga prędkość: 102'C

    95-100 stopni to są raczej normalne temperatury w naszych V6 Nawet wiatrak załącza się dopiero przy 95'C, bo to jest optymalna temperatura dla BUSSO.
    Ostatnio edytowane przez Morbob ; 29-07-2013 o 11:00

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drst Zobacz post
    Dzisiejsza trasa Legnica - Tomaszów Maz, sporo trasy po 160 km/h, temp max to lekko za 70 stopni jaką pokazało, koło 80ciu. Radzę oryginalną więc :p
    To akurat na twoim miejscu bym się nie cieszył za wczasu . Jak masz przy 35 c na dworze w czasie zapierdzielania temperature 70/80 to znaczy ,że masz niedogrzany silnik i raczej bym sprawdził termostat . Przy takiej prędkości to rozumie jak jesien /zima taka temperatura silnika ale przy upałach jak jeszcze silnik na obrotach???

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Morbob Zobacz post
    To ja napisze coś od siebie

    Mam nową chłodnicę, termostat, pompę i u mnie ta kreska pomiędzy 90, a 130 (którą nazywacie 110 - tak naprawdę to jest 95) to standard. Proponuję podpiąć pod kompa i sprawdzić prawdziwą temperaturę, bo to co pokazuje Alfa jest bardzo przekłamane (takie już mamy czujniki i wskaźniki).

    Do tego nasze V6 lubią wysoką temperaturę i nie szkodzi to im.

    dane dla silnika 2.5 V6:

    Temp początku otwarcia termostatu: 85-89'C

    Temp pełnego otwarcia termostatu: 97-101'C

    Wiatrak pierwsza prędkość: 95'C

    Wiatrak druga prędkość: 102'C

    95-100 stopni to są raczej normalne temperatury w naszych V6 Nawet wiatrak załącza się dopiero przy 95'C, bo to jest optymalna temperatura dla BUSSO.
    Tak kolego masz racje z temperaturami bo w 2,4jtd według kompa 1 bieg wentylatora to chyba 97 C . ale chodzi o częstotliwość załączania się wentylatora . Jak masz zabitą chłodnice to temperatura załączania będzie ta sama tyle ,że wiatraki będą ci się załączać 3x częsciej . Mi przed wymianą tego lata to 1 bieg prawie non stop , 2 często a po wymianie chłodnicy to 1 bieg mi się w korkach załącza . CHłodnica tak dobrze schładza wode ,że otwarcie termostatu powduje widoczne zejscie temperatury .

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Morbob
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Wrocław
    Auto
    GT 3.2 V6 2004
    Postów
    552

    Domyślnie

    Tylko ty Nazar masz JTD. Włoskie, starsze Vki (nie tylko busso) zawsze robiły pod maską piekło - i często się przegrzewały U mnie wentylator przy odpalonej klimie przy takich temp. jak ostatnio to prawie cały czas chodzi na 1szym biegu

    Dlatego nie ma co pchać się w koszty tak tylko najpierw podpiąć pod kompa i sprawdzić reczywistą temperaturę. No może, że ta chłodnica rzeczywiście wygląda już tragicznie i mocno cieknie...

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Z wierzchu po mojej też nie było widać dopiero jak wyciągnąłem to wyglądała tak:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	chłodnica.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	103.0 KB
ID:	103533 . Dopiero jak wyciągnięta zza chłodnicy klimy obnaża swoje oblicze . I tak jak pisałem - temperatury załączania też były jak trzeba ( bo czujnik działa ) ale chodziło non stop na 1 biegu ( wiosna -jesien ) a latem często na 2gim . Bo co miało chłodzić jak częsc lamelek wypadła a częsc zabita . Pewnie rurki przez te 13 lat też swoją drożność straciły .

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Ło fak Niezłe dziury, jak ja się wczołgałem pod auto to te lamelki tak delikatnie były przerzedzone, nie takie dziury w płocie jak u Ciebie
    Dzisiaj stwierdziłem, że zaryzykuję i nabyłem moduł elm 327 czy jak się to nazywa, podpiąłem pod złącze diagnostyczne, wgrałem alfaobd na telefon
    i się okazało: temperatura chłodziwa była w okolicach 100 *C z tym że dzisiaj dałem sobie na wstrzymanie z pedałem gazu bo temperatura zabijała.
    Skoro mówicie, że te silniki lubią ciepło to mnie uspokoiliście.

    Swoją drogą ten adapter diagnostyczny super sprawa. Kasowanie błędów z telefonu -->

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    He he to moja jeszcze była nie najgorsza . W którymś temacie kolega wyciągnął praktycznie same "rurki" Ale uwierz mi ,że powierzchownie tego nie było widać tyle,że jak wsadziłem łape pod wentylatory to rękami wybierałem lamelki . No i na zdjeciu widać ,że nawet tam gdzie są to nie ma "przeswitu" -tak zapchane .

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Moja po wymianie chlodnicy trzyma 87wg kompa. Poza 91 nie wychodzi bo wiatrak zbija. Przed wymiana w upalne dni szczególnie w korkach 108 sie zdarzało i przez to dałem nowa chlodnice.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Ja ostatnio przy wymianie lamp zdziwiłem się, że mam chyba ori chłodnicę

Podobne wątki

  1. [159] 1.8 mpi czujnik temperatury oleju. Nie pokazuje temperatury silnika.
    Utworzone przez Stepaniuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 28-12-2024, 11:41
  2. [159] Q-tronic, jakie macie przebiegi, jakie awarie ?
    Utworzone przez marcinh w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-10-2012, 10:59
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 21:49
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-05-2011, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory