Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 48 z 48

Temat: Zbyt późne? włączanie wentylatorów I i II bieg 2.4 JTD

  1. #41
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    Czyli ja mam CF2 ? :/
    Ty CF2 nie masz, to wiadome, mnie interesuje CF2 ogólnie, no ale widocznie być może programowanie wentylatorów było zależne od rejonu sprzedawanych samochodów, bo innego wytłumaczenia nie mam... a to co zostało podane, że niby przy 92 powinnien włączyć się I bieg to dziwne, że we wszystkich pojazdach w których wszystko jest sprawne jest to zawsze powyżej i przeważnie (zawsze) 97 stopni
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  2. #42
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    356

    Domyślnie

    a juz sie wyluzowałem....juz bylem w tremacie uspokoilem sie ale trauma znow wrocila. Otoz z tym ze wskazowka dochodzi do polowy miedzy 90 a nastepna kreske i wtedy po chwili wentyl to zbija.Wedlug kompa po podlaczeniu 1 bieg wlacza sie przy ok 96 wyl przy ok 98(156 3.2) na poczatku jezdzilem z lekkim niepokojem ale juz sie wyluzowalem bo wskazowka nigdy dalej nie dochodzi ALE- kilka razy po przekreceniu kluczyka na goracym silniku wyskakuje na 2 sekundy komunikat-;zbyt wysoka temp silnika wylacz silnik; a w ciagu ostatnich 2 tyg zdazylo sie w czasie jazdy ze nagle na sekunde przymulenie wywala komunikat i zablysnela czerwona kontrolka na wskazniku temperatury wszytko trwa 2 sekundy i tyle.MACIE JAKIS POMYSŁ BO MNIE ZALATUJE ZGROZĄ JAKĄŚ!!!!!

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Jeśli to V^ to standardowo pewnie pompa wody się kończy i chłodnica do spradzenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #44
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    356

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jeśli to V^ to standardowo pewnie pompa wody się kończy i chłodnica do spradzenia
    pompa wody wymieniana wraz z rozrzadem jakies 9 miesiecy temu przy okazji rozrzadu,myslisz ze chlodnica? kurcze jednego nie rozumiem bo nie przekracza mi tego poziomu miedzy 90 a next kreska wiec nie kumam skad takie chochliki typu komunikat o zbyt goracym silniku? zreszta dzis pojawil sie po przekreceniu kluczyka na zupelnie zimnym silniku. W ksiazce obslugi zdaje sie pisza ze przy jakiejs tam pozycji kluczyka ma sie on pojawiac i jesli natychmiast znika to wsjo ok. Ale to ze takie cus zdazylo sie w czasie jazdy wraz z efektem sekundowego przydlawienia to juz mega mnie niepokoi.....

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kivi89 Zobacz post
    u mnie opanowalem sytuacje wczoraj wymienilem orginalny czujnik temp. na termostacie na wlajacy sie po garazu stary - nowy od mojej bylej 1.8 ts i nawet przy 150 wskazowka w kabinie max 90 a wczesniej szla duzo dalej do okolic ponad 100 zanim zbil ja wentylator
    mam pytanie jako amator ten czujnik kupujac termostat jest z nim w komplecie czy to dwa osobne tematy czujnik i termostat?

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tacka Zobacz post
    ..... kurcze jednego nie rozumiem bo nie przekracza mi tego poziomu miedzy 90 a next kreska wiec nie kumam skad takie chochliki typu komunikat o zbyt goracym silniku? zreszta dzis pojawil sie po przekreceniu kluczyka na zupelnie zimnym silniku. ...?
    To wskazuje na uszkodzenie czujnika temperatury, albo brak kontaktu elektrycznego na wtyczce - czujnik ma dwa obwody jeden na wskaźnik kabinowy drugi do komputera
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #46
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Tak jak MAciek-156 pisze . Podłącz kompa i sprawdz błędy bo może być walnięty czujnik temperatury . Jak już pozbędziesz się komunikatu to się wez za chłodnice . Ja miałem objaw ,że przy początkowych upałach tego lata na autobanie powyżej 120km/h temperatura na zegarze kabinowym na 3/4 ( ja stres ) .Praktycznie w lato non stop wentylatory chodziły . Myslałem ,ze czeka mnie przedwczesny rozrząd z pompą wody ale sprawdziłem wąż przelewu i ok -leje , szlałchy z chłodnicy ok -oba gorące ( termostat wymieniałem z rok temu ) . No i podjechałem do pewności do mojego góru forumowego Georga no i stwierdził -chłodnica . No i rzeczywiście -tego jak wyglądała się nie spodziewałem ( z jednej strony zakryta chłodnicą klimy z drugiej wentylatory a w środku: Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	chłodnica.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	103.0 KB
ID:	102982 Po wymianie to żadko się włacza wogóle 1 bieg wentylatora ( w korkach ) . Chłodnica teraz groszowa sprawa a wymiana wcale nie boli jak niektórzy twierdzą . Ja kupiłem najtanszą chyba za 168pln i narazie smiga.
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 24-07-2013 o 19:50

  7. #47
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    356

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Tak jak MAciek-156 pisze . Podłącz kompa i sprawdz błędy bo może być walnięty czujnik temperatury . Jak już pozbędziesz się komunikatu to się wez za chłodnice . Ja miałem objaw ,że przy początkowych upałach tego lata na autobanie powyżej 120km/h temperatura na zegarze kabinowym na 3/4 ( ja stres ) .Praktycznie w lato non stop wentylatory chodziły . Myslałem ,ze czeka mnie przedwczesny rozrząd z pompą wody ale sprawdziłem wąż przelewu i ok -leje , szlałchy z chłodnicy ok -oba gorące ( termostat wymieniałem z rok temu ) . No i podjechałem do pewności do mojego góru forumowego Georga no i stwierdził -chłodnica . No i rzeczywiście -tego jak wyglądała się nie spodziewałem ( z jednej strony zakryta chłodnicą klimy z drugiej wentylatory a w środku: Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	chłodnica.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	103.0 KB
ID:	102982 Po wymianie to żadko się włacza wogóle 1 bieg wentylatora ( w korkach ) . Chłodnica teraz groszowa sprawa a wymiana wcale nie boli jak niektórzy twierdzą . Ja kupiłem najtanszą chyba za 168pln i narazie smiga.
    ...ale on tego bledu nie ma zapisanego ...po podłaczeniu kompa mam tylko blad elektrycznym sterowaniem przepustnicy ale to moj kolejny oddzielny problem..

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Kolejne testy potwierdziły:

    156 1.9 JTDm 140 KM - I bieg 97 stopni
    Klonowa wersja - to samo 97 stopni
    156 2.4 JTD 136 KM - 97 stopni

    Tak więc I bieg jest od 97 stopni

    U mnie zostało to wczoraj programowo zrobione na wymuszanie i faktycznie działa, I bieg mam od 93 stopni (tylko gdy auto ma wciśnięty pedał gazu) + hamownia i auto się nie grzało wszystko ok

    Ogólnie temp 97-100 nie jest zła dla JTD więc bez obaw Gdy wam zbyt szybko wbija temp silnika (i się utrzymuje ponad 92-93) to pewnie jest to chłodnica. U mnie silnik jest bardzo obudowany, z przodu w miarę duży FMIC który ogranicza przepływ powietrza, osłona na silniku i pod silnikiem więc ma większe temp ale całkowicie normalne i tak

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. 156 - włączanie radia kluczykiem
    Utworzone przez Pitch Black w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 23:19
  2. Włączanie gazu (sekwencja)
    Utworzone przez micrus w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 22:19
  3. włączanie samochodu
    Utworzone przez sebek93pl w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2011, 21:13
  4. Włączenie wentylatorów
    Utworzone przez mariusz_k85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 20:30
  5. temperatura a wskazania i włączanie wentylatorów ??
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-07-2009, 15:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory