panele podłogowe.
Wychodzę z tematu.
panele podłogowe.
Wychodzę z tematu.
Szklanki ( popychacze) maja rożna wysokość..
z tego co zrozumiałem tam nie ma płytek tylko są różne długości szklanek.
Tak wygląda silnik 1.8 MPI / Z18XER po sciągnięciu pokrywy zaworów. Nie ma tam hyraulicznych popychaczy. Luzy reguluje sie na płytkach.
ciapol - jestem ciekaw czy w ogóle ten Twój mechanik ściągnął pokrywę zaworów ........... bo stado baranów się powiększa.
link do tematu który założył mój kolega po spr przemnie luzu zaworowego.
http://forum.vectraklub.pl/index.php...worowe-z18xer/
pampik Ty po tym zdjęciu widzisz, że są szklanki i nie ma popychaczy hydraulicznych?
Mnie chyba powali z tych różnic zdań.
Ostatnio edytowane przez ciapol ; 06-08-2013 o 19:16
Mój kolega robił to właśnie zdjęcie a ja osobiście swoimi rękoma mierzyłem luzy szczelinomierzem.
Jest zasadnicza różnica w budowie takich zaworów. Wcześnie kolega "lechtak" wrzucił rozbicie na elementy z epera odnośnie silnika 1.8 MPI.
Dla porównania rozbicie na elementy z silnika 1.9 jtdm w którym sa hydrauliczne popychacze.
nr 5 to popychacz hydrauliczny.![]()
Panowie byłem dzisiaj na warsztacie... pokrywa zdjęta...
Nie ma i hydraulicznych regulacji tak jak wkleił pampik i nie ma też szklanek (płytek).
Trzeba po prostu zmierzyć luzy i wymienić cały popychacz w odpowiedniej wielkości, zgodnie z katalogiem części do tego silnika.
Za określenie baranów do kilku osób przesyłam przeprosiny, reszty za pisanie bzdur nie.
Ostatnio edytowane przez ciapol ; 07-08-2013 o 11:29
A ogólnie chodziło tylko o to żeby mieć świadomość braku samoregulatorów i o potrzebe a nie konieczność ich skontrolowania. Taka kontrola może być połączona z okresową wymiana rozrzadu ponieważ przy ewentualnej wymianie zaworów trzeba zrzucać wałek rozrzadu co generuje kolejne koszta. A samo zrzucenie pokrywy i koszt nowej uszczelki nie jest ogromny żeby tego nie zrobić dla świętego spokoju.