Mój głos też oddany. Wybieram się w te okolice w lipcu więc fajnie byłoby móc zobaczyć tą kolekcję.
Mój głos też oddany. Wybieram się w te okolice w lipcu więc fajnie byłoby móc zobaczyć tą kolekcję.
Głos oddany![]()
Jak jedziesz w lipcu, to od razu jedź do Turynu.
Właśnie stamtąd wróciłem i w muzeum motoryzacji stały m.in. Alfa P2, Alfetta 159, Tipo 33, 155 Lariniego, 8C, prototyp Glorii i do tego maserati (250F), lancie (np. aurelia), cisitalie, abarthy, fiaty, kilka protypów (np. stara delta cabrio) itp.
Były też nowsze F1 - G.Villeneuve, Schumachera czy Vettela.
Pod muzeum stało nowe Ghibli, a przed fabryką Lingotto widziłem jakiegoś bossa Fiata w nowym Quattroporte (chyba Montezemolo, ale głowy nie dam - za szybko przejechał). Na tor na Lingotto wpuszczali przez Pinacotekę Agnellich.
Swoją drogą - budynek muzeum jest ciekawy architektonicznie - i zwiedzanie możesz zaplanować z kobietą - jest to tak pomyślane, że ma być atrakcyjne nawet dla osób, które się niezbyt interesują samochodami.
No i miałem dużego farta w mieście - na głównym placu był jakiś zlot i były m.in. Fulvia (z naklejkami z Rajdu Monte Carlo), Stratos, 037, Delta S4, Spider z I serii, Giulia, przedłużane Kappa i Thema, jakieś Alfy (chyba Giulia TZ) - samochody były mocno pilnowane, a najlepszy dostęp miałem do rajdowych lancii.
http://www.museoauto.it/website/en
Dodatkowo w niedzielę jest otwarte Centro Storico Fiat - gdzie pokazują np. naszych górali
Więc zamiast narzekać na Fiata - zobaczcie lepiej to co jest możliwe i dosłownie na wyciągnięcie ręki. Sprawdzcie sami, ile kosztuje bilet do Bergamo Ryanem czy Wizzairem, do tego bilety na pociąg do Turynu z Mediolanu (a ten pociąg jedzie 300 km/h), za które zapłaciłem dosłownie grosze - po 9 EUR**w 1 stronę. To już nie te czasy, gdzie do Włoch jechało się godzinami, a paliwo potrafiło nieźle kosztować...
Ostatnio edytowane przez mackul ; 30-05-2013 o 09:48
Dzięki za radę. Oglądałem w necie to muzeum w Turynie. Problem w tym że Turyn jest nam nie po drodze bo z Milano jedziemy na północ do Erby. Później z kolei jedziemy nad morze adriatyckie i po drodze mamy zamiar zahaczyć o muzeum Ferrari koło Modeny. No i jeszcze tor Monza.
Nie wiem czy na ten Turyn starczy nam czasu i sił.
Petycja podpisana![]()
Jak będziecie w Modenie to wleć do nowego muzeum, otwartego w 2012 r. - to dom Enza + nowoczesny budynek - wystarczy godzina;
- jest to w samym centrum Modeny (10 min pieszo z dwroca kolejowego)
- można kupić bilet łączony razem ze wspomnianym przez Ciebie Maranello - wtedy jest parę euro taniej
- przy tej samej ulicy 5 min dalej są zakłady Maserati i ich salon
- widzę, że dosyć często zmieniają kolekcję - ja byłem na premierowej - Narodziny mitu (Ferrari), potem było o rywalizacji Maserati/Ferrari, teraz są wyścigówki
Modena:
http://www.museocasaenzoferrari.it/en/
Maranello:
http://museo.ferrari.com/
Cóż, muzeum ma jednak być otwarte, więc chyba się opłaciło.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Nie wiem, czy miałeś akurat to na myśli, ale muzeum pojawiło się jako temat przy okazji Expo 2015, które odbędzie się w Mediolanie. W artykule oczywiście piszą o opuszczonej fabryce itd. - ma być tam wstępnie centrum handlowe, jakieś centra badawcze, mieszkania, do tego parking na Expo i uwaga! - tor dla Alfistów
http://www.leftlanenews.com/alfa-rom...n-in-2015.html
Aha, poprzednio zapomniałem jeszcze o muzeum w Brescii, poświęconym wyścigowi Mille Miglia, które notabene mieści się w zabytkowym klasztorze:
http://www.museomillemiglia.it/defaulten.aspx
licznik stoi w miejscu!!!
Ja oddałem swój skromny głos.