Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: Wynik próby przelewowej 2.4 JTD proszę o pomoc

  1. #31
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Ja o tym tylko wspomniałem, bo sam zakładałem bez zmiękczania
    Tylko zastanowiło mnie jedno... Te dwa wtryskiwacze które dałem do sprawdzenia na maszynie, to były wytypowane przeze mnie sztuki po próbie przelewowej. Okazało się jednak, że wszystkie parametry mieściły się w normie, a że auto potrzebne, to na czas diagnozy za 110zł kupiłem dwie inne sztuki, na z którymi autko się sprzedało

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    A u mnie żaden z mechaników nie stawia na wtryskiwacze, sam podjąłem taką decyzję zobaczymy czy słuszną, powiedzcie dla mnie czy zdarza się, ze w naszych jtd łuszczy się pompa i zostawia opiłki? Bo teraz zastanawiam się dlaczego mi te wtryskiwacze poleciały, nie che mi się na razie filtra marnować i go ciąć bo auto na razie jeździ a filtr nowy założę przy okazji wymiany wtryskiwaczy, przy próbie przelewowej nie widziałem żadnych opiłków, auto pali ładnie czyli pompa wysokiego ciśnienia powinna być dobra, ciśnienie również w MES pokazuje takie jak żądane, ogólnie rzecz biorąc stawiam na kijowe paliwo.

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    2,4 zdarza się ponoć ten problem, chociaż więcej fordy na to chorują .
    Wykręć filtr , zlej z niego paliwo i próbuj go jakoś nożycami rozciąć i sprawdź w środku co i jak

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Panowie tak się zastanawiam jeszcze bo mam już zamawiać wtryski z klasą 1, skoro w mes napisane było, że klasyfikacja wtryskiwaczy w 2.4 jtd jest bezużyteczna ponieważ bloki sterujące i wtryskiwacze są tylko sklasyfikowane jako klasa 2 to czy jak wrzucę wtryski z klasy 1 to nic mu się nie pokićka? Bo później i tak nie będę ich mógł zaprogramować jako klasa 1 bo tego nie przyjmie?

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    ja również dzisiaj zrobiłem próbę przelewową, ponieważ w ostatnim czasie zauważyłem że auto osłabło, puszcza dymka przy ruszaniu jak jest zimny, trochę dłużej kręci przy odpalaniu i słychać stukanie.
    Wyniki próby przelewowej:
    - 1 cylinder - 38 ml
    - 2 cylinder - 26 ml
    - 3 cylinder - 22 ml
    - 4 cylinder - 24 ml
    Co o tym myślicie? To samo co ja?



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Ile trwała próba przelewowa? Silnik rozgrzany/zimny? Widać, że 1 odstaje od reszty, co do stukania, ten co przelewa najmocniej nie musi wcale stukać, tak jak u mnie, ja ciągle jestem na etapie szukania używek, dałem sobie czas do końca lipca na znalezienie, jeżeli nie będzie nic sensowniejszego to biorę to co jest.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar lukash
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v 2006/AR 156 FL 1.9 JTD 8v 2003
    Postów
    499

    Domyślnie

    Próba przelewowa trwała 4 min na zimnym silniku. Zanim sprawdziłem przelewy to tak mi się właśnie wydawało że stukanie słychać bardziej od strony pierwszego cylindra. Wydaje mi się więc że chyba zacznę od tego że wymienię pierwszy wtrysk. Również zamierzam poszukać używki.

    - - - Updated - - -

    Paweł jak byś jeszcze mógł pokazać mi na jakimś zdjęciu w którym miejscu oznaczona jest klasa wtryskiwaczy, bo nie mogłem dzisiaj u siebie znaleźć której klasy mam wtryski



    Jest:
    - Alfa Romeo 159 1.9 JTD 150 KM 2006 r

    Była:
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2003 r
    - Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 KM 2001 r

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    na cewce w kółeczku masz symbol 1,2,2C,3
    Najczęściej spotykane to 2 a 1 to prawdziwy rodzynek

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukash Zobacz post
    Próba przelewowa trwała 4 min na zimnym silniku. Zanim sprawdziłem przelewy to tak mi się właśnie wydawało że stukanie słychać bardziej od strony pierwszego cylindra. Wydaje mi się więc że chyba zacznę od tego że wymienię pierwszy wtrysk. Również zamierzam poszukać używki.
    Jak chcecie to ja od was kupie takie wtryskiwacze. W 4 min wtryskiwacz srednio przeleje 30-50 ml ON. Większe wartości obserwuje sie w sytuacji zużycia uszczelnień wewnętrznych wtryskiwacza.

    - - - Updated - - -

    Aha tak dla przykladu. Moja próba przelewowa trwająca 4 min (wynik uśredniony z dłuższej próby):

    1 cyl: 80ml
    2 cyl: 65ml
    3 cyl: 73ml
    4 cyl: 88ml

    Zrobiłem próbę przelewową bo zimą już stękał przy odpalaniu. Wymieniłem jak narazie dwa skrajne wtryskiwacze (używki). A oto wyniki:

    1 cyl: 54ml
    2 cyl: 64ml
    3 cyl: 68ml
    4 cyl: 46ml

    Jak widzicie używki (które kupiłem) nie są wyśmienite ale z pewnością lepsze od tego co było.
    Serdecznie pozdrawiam

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Dokładnie Panowie, wymieniłem u siebie wtryskiwacze i silnik pracuje identycznie czyli mogę powiedzieć, że moje stare wtryski były ok, po wyjęciu wyglądają po prostu jak nowe, zero rdzy itp, mogę nawet wcisnąć kit komuś, że są po 50 tys. auto na wymienionych wtryskach jak i na poprzednich pali świetnie i równo pracuje, niestety stukanie zostało, ręce opadają, no ale cóż, jak coś grubszego to i tak będzie trzeba naprawić może ktoś ma jakieś sugestie? Odrzucam rozrząd bo auto pali na dotyk i ma moc, błędów na kompie brak tylko EGR ale jest zacięty na zamkniętym

Podobne wątki

  1. [159] Proszę o pomoc
    Utworzone przez LukeMazur w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 22:42
  2. [Lancia Lybra] Interpretacja próby przelewowej
    Utworzone przez Krzysiek82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 17:29
  3. Proszę o pomoc w VIN
    Utworzone przez mario595 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 12:40
  4. Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :)
    Utworzone przez Magik w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 21:01
  5. proszę o pomoc!!!!
    Utworzone przez jengo w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory