Może po prostu za dużo tych dodatków? Może lepiej wykazać powściągliwość i nie mieszać z sobą tych składników, tylko albo olej 2t albo inny dodatek? Co za dużo to niezdrowo...
Może po prostu za dużo tych dodatków? Może lepiej wykazać powściągliwość i nie mieszać z sobą tych składników, tylko albo olej 2t albo inny dodatek? Co za dużo to niezdrowo...
Czy któryś z forumowiczów miał okazję testować Castrol Power 1 Racing 2T? Myślę o zastosowaniu oleju 2T profilaktycznie, niestety tylko ten jest jedynym wartym uwagi w okolicy.
I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś słyszał/widział/wie gdzie kupić olej monzol5? Opieram się na ciekawym opracowaniu naszym zachodnich sąsiadów --> LINK.
Ja miałem skuter i jeździłem na tym castrolu i wszystko było git
Z tym że Castrol to syntetyk a najbardziej optymalnym jest półsyntetyk. Druga sprawa nie mogę znaleźć karty specyfikacji żeby zobaczyć jaką ma temp. zapłonu.
Co do mieszania oleju z innymi dodatkami jest to niewłaściwe. Zbyt duża ilość oleju pogarsza wartość centanową w tym wypadku wychodzi to tak jak byśmy zamiast 300ml oleju wlali aż 600. Oczywiście to takie unaocznienie. Paliwo jest wtedy przesycone dodatkami
Temp. zapłonu to 73 do 78 (specyfikacje różnią się minimalnie w zależności od daty :/) być może dzisiaj jest jeszcze inaczej, ale wydaje mi się, że spokojnie można przyjąć te 80C.
Dlaczego półsyntetyk jest lepszy skoro może mieć gorsze parametry od syntetyka? Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na stronach poprzednich.
Dlaczego półsyntetyk jest lepszy skoro może mieć gorsze parametry od syntetyka? Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na stronach poprzednich.[/QUOTE
nie chodzi o lepsze parametry ,ale wlasnie o temp.zaplonu, a polsyntetyk ma temp. zbliżoną do temp. zaplonu"ropy" i wypala sie wraz z nią, nie pozostajac w ukladzie syfu,tak mysle![]()
Właśnie o tym pisałem, jeden z parametrów, mianowicie temperatura zapłonu w syntetykach może być niższa niż w półsyntetykach. Zdziwiło mnie, że np Liqui Moly 2T o temp. ponad 100C jest bardziej popularny niż syntetyki, które mają temp. zapłonu poniżej 100C. Stąd chciałem wiedzieć w czym konkretnie półsyntetyk jest lepszy. Więc jeśli chodzi głównie o temperaturę zapłonu to wszystko jasne i nie mam więcej pytań![]()
Kupiłem olej Orlen Platinum Moto 2T półsyntetyczny. Mam aktualnie jakieś 0,5 baku paliwa. Zastanawiam się, czy wlać jakieś 125 ml oleju teraz prosto do baku, czy zaczekać na opróżnienie, wlać 250 ml i zalać na stacji paliwem do pełna ? Jak wleję teraz prosto do baku wymiesza się samo w trakcie jazdy, czy nie bardzo ?
Bez znaczenia. Najlepiej wlej na noc to się spokojnie wymiesza. Albo normalnie. W czasie ruchu samochodu w baku paliwo i tak telepie się na prawo i lewo![]()
Ja u siebie też zauważyłem znaczne powiększenie dymienia po drugim pełnym baku z dodatkiem 2T Orlen Platinum. Przy prędkości miejskich - przyśpieszanie na biegu 3 widzę lekki powiew białego dymku w tylnej szybie. Wracając w środę z meczu Polska-Dania na autostradzie przy mocnym bucie w podłogę zostawiałem czarną chmurkę za sobą... Dodam, że EGR mam zaślepiony, wcześniej dymienia nie było. Teraz trzeci bak zalałem już bez 2T![]()