Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: 1.9 JTD 115km kopci, brak mocy, nie wkręca się na obroty

  1. #1
    Piotrek_ns
    Gość

    Domyślnie 1.9 JTD 115km kopci, brak mocy, nie wkręca się na obroty

    Witam,

    Mam taki problem z moim silnikiem 1.9 jtd 115km. Z autem wszystko było ok, nagle mocy brakło, teraz nawet nie chce się wkręceć na obroty i jeździć po prostej. Kopci na siwo, ma straszne wahania obrotów jak dodaje gazu, ciężko go wkręcić powyżej 2tyś obrotów. Egr zaślepiałem wcześniej. Rozebrałem rozrząd i zastanawiam się nad jednym, koło na wale ma być ustawione na tym wycięciu na dole czy po lewej ?? Może ktos ma jakieś inne pomysły jak przestawiony rozrząd ??

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Nie ubywa ci przypadkiem płynu chłodniczego? Kolor siwy na to wskazuje że masz przedmuch. Stan oleju się nie zmienił ?

  3. #3
    Piotrek_ns
    Gość

    Domyślnie

    Płynu jest faktycznie trochę mniej ale myślałem że jest to spowodowane wyciekiem, miskę olejową mam trochę zlaną płynem z tyłu. Co masz na myśli pisząc przedmuch ?? Olej jest czarniutki, nie wydaję mi się aby poziom się zmienił. Ten dym strasznie szczypie w oczy.
    Ostatnio edytowane przez Piotrek_ns ; 17-08-2013 o 22:12

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Uszczelka pod głowicą. lub głowica pęknięta. Dziś jeszcze doczytałem że dizle w alfach z plastikowym kolektorem magneti marelli (nie wiem które to wersje silnika) mają klapy wirowe które mogą się urwać i podobno jak wpadną do silnika to robią spustoszenia.

    "Ważna informacja dla posiadaczy samochodów Alfa Romeo 159, 147 oraz GT, wyposażonych w plastikowy kolektor ssący produkcji Magneti Marelli– w kolektorach tych dochodzi przy przebiegach ok. 150 tysięcy kilometrów do urwania klap wirowych, które wpadając do komory spalania sieją tam spustoszenie. Po takim zdarzeniu silnik nadaje się do remontu – często oprócz naprawy głowicy konieczna jest także wymiana uszkodzonych tłoków. Dlatego też zalecamy bezwzględny demontaż klap w tego typu kolektorach, aby zaoszczędzić sobie dużych wydatków na remont jednostki napędowej."
    http://www.autka.pl/?p=437

    Nie wiem czy akurat to to ale siwy kolor spalin wskazuje na spalanie płynu chłodniczego.
    Ostatnio edytowane przez Rufi76 ; 17-08-2013 o 23:17

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Nie wprowadzaj kolegi w błąd. To rozwiązanie było montowane w 16 zaworowych silnikach 1.9 i 20 zaworowych silnikach 2.4. W 8 zaworowych jednostkach napędowych zarówno 115 konnych jak i 120 czy nawet 105 konnych to rozwiązanie technologiczne nie było stosowane. Mogło ci tą zaślepkę EGR dmuchnąć, pęknąć rura z dolotu, paść zespół turbodoładowania, uszkodzić się wtryskiwacz i inne. Podłącz pod komputer i sprawdź parametry - ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa na listwie CR.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Kopceni an siwo (nie na niebiesko) to oznaka złego spalania ON lub spalania w nie nagrzanym cylindrze (np. bez użycia świec żarowych).
    Podepnij się MES-em i sprawdź co tam się dzieje w silniku. Możliwych awarii wywołujących ten efekt jest wiele. Oczywiście rozrząd też. Tyle, że tu by jeszcze wystąpił problem z gorszym odpalaniem.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    sumka33 masz rację teraz doczytałem że to silnik 115konny czyli bez klap wirowych.
    Do obu zawsze myślałem że przy złym spalaniu on lub za dużo on w stosunku do powietrza to kolor spalin jest czarny a nie siwy.
    Zgadzam się że przydało by się podłączyć do kompa i zobaczyć co on powie.
    Ostatnio edytowane przez Rufi76 ; 18-08-2013 o 11:39

  8. #8
    Piotrek_ns
    Gość

    Domyślnie

    Wydmuchało zaślepkę od EGR, auto znowu śmiga aż miło

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To co ta zaślepka była z puszki z piwa ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Brak mocy 1.9 jtdm. Nie wkręca się na obroty.
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-04-2018, 19:35
  2. [159] Brak mocy, strasznie kopci...
    Utworzone przez raper195d w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:25
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-09-2015, 11:26
  4. JTD - brak mocy i kopci ;-(
    Utworzone przez dragon7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 08:08
  5. [146] Brak mocy, kopci.
    Utworzone przez Wojtas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-12-2010, 15:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory