Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Skacząca temperatura w 1,9 JTD 16V 140KM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
    Postów
    28

    Domyślnie Skacząca temperatura w 1,9 JTD 16V 140KM

    Witam.

    Posiadam od roku Alfę 156 z silnikiem 1,9 JTD 16V 140KM.Nie miałem z nią nigdy żadnych problemów aż do teraz. Auto przy normalnej jeździe osiąga temperaturę 90 i po jej przekroczeniu spada do ok 70 i tak cały czas. Powiedzmy że da się z tym jeździć. Jednak problem się zaczyna jak wpadnę na autostradę i trochę mocniej przycisnę. Wtedy temperatura zaczyna rosnąć do 110 i jeżeli wtedy puszczę gaz to spadnie do ok 70 ale jeżeli bym w tym momencie nie zerknął na temperaturę i wdepnął jeszcze gaz to temperatura skacze do 130 zapala się czerwona lampka i komunikat na komputerze że silnik nie ma chłodzenia. Woda w układzie się gotuje i ciśnienie wywala ją korkiem. Wentylatory działają chyba poprawnie. Jest sprawny I i II bieg. I bieg załącza się gdzieś w granicy 95 według wskaźnika ( miernikiem sprawdziłem temperaturę i była w granicy 85 więc wskaźnik przekłamuje o 10C). II bieg załącza się gdzieś w granicy 110 według licznika.
    Wymieniłem termostat na nowy ( otwiera się przy temperaturze 78C według miernika) Padło podejrzenie że chłodnica może być zabita od środka więc wymieniłem ją na nową. Jest trochę lepiej ale przy ostrej jeździe bez problemu się gotuje a wcześniej tego nie było i można było cisną do woli a temperatura była porządku. Zastanawiałem się czy to może pompa ale skoro płyn płynie w obiegu to znaczy że pompa pompuje i jest sprana. Nie mam już pomysłu co może być przyczyną dlatego zwracam się do was.
    Dane auta:
    Alfa romeo 156 SW rok 2003 1,9 JTD 16V 140KM mj przebieg 176tyś.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    A jak wygląda stan wody? ubywa coś? Sprawdź czy z przelewu normalnie leci ciągle sam płyn i czy nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar TriXter
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 08'
    Postów
    580

    Domyślnie

    moz wystarczy odpowietrzyć układ?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Zapomniałem dodać że płyn został wymieniony na nowy. poziom jest miedzy kreskami. Spalinami nie śmierdzi. Uszczelkę pod głowica wykluczyłem bo płynu nie ubywa chyba że się zagotuje i wypchnie korkiem. Do oleju nie idzie bo jest czysty a w samym układzie po ostygnięciu silnika nie ma ciśnienia które by było gdyby uszczelka poszła.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Układ masz zapowietrzony i być może pompa wody wyzionęła ducha (talerzyk poluzował się na ośce) - zmieniałeś z rozrządem?
    A chłodnicę oleju masz - czy ktoś sobie ja zdemontował?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Układ raczej jest odpowietrzony bo weszło nowego płynu prawie 6l a cały układ ma chyba 6,2l a nie ma możliwości chyba spuścić starego w całości tylko zawsze coś gdzieś zostanie. Chłodnica oleju to ta za halogenem po stronie pasażera? jeżeli tak to mam. od strony kierowcy jest intercooler to wiem bo go wyjmowałem i czyściłem. rozrząd był wymieniany niedawno wraz z pompą wody.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Układ masz zapowietrzony i być może pompa wody wyzionęła ducha (talerzyk poluzował się na ośce) - zmieniałeś z rozrządem?
    A chłodnicę oleju masz - czy ktoś sobie ja zdemontował?
    Tylko to i nic innego

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Sprawdziłem płyn w układzie i na 100% nie jest zapowietrzony. Pompa wody była wymieniona z rozrządem jakieś 3 tyś km temu. Może rzeczywiście padła tylko teraz jak to sprawdzić. Płyn jest pompowany więc sama pompa chyba działa tylko może jest mało wydajna?
    Ostatnio edytowane przez couba ; 03-09-2013 o 21:26

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Na wyższych obrotach pompa najzwyczajniej siada i nie pracuje prawidłowo - przyczyną jest poluzowanie wirnika-talerzyka na ośce pompy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar grendziol
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Łódź - Konstantynów
    Auto
    ALFA 156 2,5 V6; 159 1.9 jtdm; Mito 1.4 turbo, 159 2.0 jtdm; Stelvio 280 hp;
    Postów
    63

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Na wyższych obrotach pompa najzwyczajniej siada i nie pracuje prawidłowo - przyczyną jest poluzowanie wirnika-talerzyka na ośce pompy
    Kolega ma racje. Miałem identyczny objaw. Po mieście jeździłem, cisnąłem i było ok, temperatura skakała, ale w normie. W trasie temp. rosła, z tym że ja nie gotowałem .
    Pompa wody, jej wirnik był pęknięty. Przy niskich obrotach obracał się normalnie a przy wyższych przeskakiwał na wielowpuście.

Podobne wątki

  1. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  2. AR 147 2.0 TS Problem ze skacząca temperatura
    Utworzone przez kaerjot w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 17:13
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  4. [159] Skacząca wskazówka prędkościomierza
    Utworzone przez mario0066 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 09:00
  5. [156] Skacząca wskazówka predkości
    Utworzone przez rafalk64 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory