Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Długo kręci, siwy dym zaraz po rozruchu i chwilowy czarny dym.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie Długo kręci, siwy dym zaraz po rozruchu i chwilowy czarny dym.

    Cześć,
    dzisiaj moja Alfa miała swój pierwszy kaprys. Mianowicie postała 2 dni nie ruszana, temperatura troszkę się obniżyła i jest lekki problem z odpalaniem. Tak jak w temacie, długo kręci, zaraz po rozruchu puszcza siwego bąka i chwile kopci na czarno przy gazowaniu (przez jakieś 5-10sek) po czym wszystko się normuje. Następne odpalenie jest już od strzała, podobnie na ciepłym silniku. Wkręca się na obroty jak trzeba, moc jest. Kąt wtrysku jest raczej OK - tak twierdzi mój znajomy mechanik, akumulator też jeszcze jest w miarę. Główne podejrzenie to świece. Silnik 1.9 JTDm 16v . Jakieś sugestie ?

    Z góry dzięki!
    Ostatnio edytowane przez Astin ; 02-09-2013 o 18:19

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Sprawdź ciśnienie paliwa podczas rozruchu (powinno być min.300bar żeby paliła bezproblemowo).

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Z tym może być ciężko, nie mam odpowiedniego oprogramowania

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Fes ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    otwock
    Auto
    alfa 147 jtd 2001
    Postów
    75

    Domyślnie

    przyłącze się do tematu.u mnie jest podobnie.ciśnienie przy rozruchu jest w przedziale 120-180 bar.Wina leży w pompie czy regulatorze?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Jak uda mi się wyrwać kogoś z FES'em to sprawdzę, aktualnie nie bardzo mam jak. Dzisiaj z rana odpalałem na zasadzie "podgrzewana świec" - choć chyba teraz nie grzeją, to odpalił od strzała.

    Ps. Do tego zrobiłem jakieś 500km po samym mieście i średnie spalanie na kompie wychodzi mi 8,8-8,9l , nie było emerycko ale jakoś super dynamicznie też nie - czy to nie za dużo ?
    Ostatnio edytowane przez Astin ; 03-09-2013 o 14:30

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    Dzisiaj z rana odpalałem na zasadzie "podgrzewana świec" - choć chyba teraz nie grzeją, to odpalił od strzała.
    Co to znaczy??? Swiece zawsze grzeją przed rozruchem latem krócej zima dłuzej
    A spalanie bardzo wysokie nie powinien wyjśc powyżej 7,7 przy ostrej jeździe

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Dlatego ująłem to w cudzysłów, chodzi mniej więcej o to że jeżeli najpierw przekręcę kluczyk aż zapalą się kontrolki, odczekuje jakieś 10 sek. Przekręcam spowrotem i już odpala normalnie. A spalanie faktycznie też mi się wydawało dość spore , choć myślałem że 16v tak ma. No nic, trzeba będzie go podłączyć pod kompa. Na co zwrócić uwagę?

    Ps. Co do spalania, może termostat? Temperatura na blacie oscyluje mi się między 75-90 stopni. Raczej rzadko kiedy dobija równo do 90.
    Ostatnio edytowane przez Astin ; 04-09-2013 o 14:23

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Przepływomierz ?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Przy padniętym przepływomierze nie powinien zamulać? Jeździłem autami z padniętą przepływką i były zazwyczaj problemy z mocą lub "żabkowaniem" auta. A tutaj w moim odczuciu zbiera się całkiem nieźle.

Podobne wątki

  1. 2.4.jtd kręci a nie zapala lub długo kręci i pali
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 09:47
  2. Długo kręci zanim odpali. I kilka spraw.
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 16:14
  3. Długo kręci - problemy z odpalaniem JTD
    Utworzone przez pawelk91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 10:28
  4. Czasami długo kręci V6
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 20:45
  5. Długo kręci na zimnym
    Utworzone przez Pasi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory