Strona 117 z 126 PierwszyPierwszy ... 1767107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,161 do 1,170 z 1257

Temat: Falujace obroty w TS

  1. #1161
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Yokuze
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Słupsk/Władysławowo
    Auto
    156 2.0 CF2 @ 1.8 CF3
    Postów
    62

    Domyślnie

    Już po wizycie, Okazuje się że ma przepustnicę w kiepskim stanie, oraz tak jak myślałem pierwszy wypust softu, który przydało by się zmienić.

  2. #1162
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Tak po wizycie u Yokuze. Tak jak kolega mówi, przepustnica w kiepskim stanie, ma luzy na osi. Porównałem niedawno ze starą przepustnicą na której też miałem falowanie, jak się okazuje też ma luzy. Klapka przepustnicy nie opiera się na śrubce, a powinna najpierw na śrubce. Próbowałem usunąć ten luz śrubką, dokręciłem tak aby klapka opierała się na śrubce, obroty nie chciały zejść po resecie poniżej 2000, powróciłem do starego stanu. Dodatkowo Yokuze sprawdził mi soft, mam stary i będziemy starali się coś zaktualizować.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #1163
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Yokuze dziś zakupiłem przepustnice, udało mi się zakupić w Słupsku, dostałem w bardzo dobrym stanie, zero luzów na osi, śrubka nie kręcona, klapka opiera się na śrubce. Wymieniłem przepustnice, zrobiłem reset i adaptacje i niestety nic się nie poprawiło z falowaniem. Jedyny plus że mam sprawniejszą przepustnice Miałem nadzieję że to będzie to, ale niestety. Czekam na info odnośnie updateu softu. Yokuze pytałeś się jakie mam spaliny z wydechu przy rozruchu. Wydaje mi się że powinny być mniejsze, dużo też pali, ale to może być wynik softu na zimnym silniku. Przy okazji, poszukaj softu który zmniejszy zużycie paliwa będę wdzięczny

    Tutaj zrzut z AlfaDiaga z dzisiejszej adaptacji po wymianie przepustnicy.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zrzut.jpg
Wyświetleń:	297
Rozmiar:	90.0 KB
ID:	107836
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 04-09-2013 o 20:41 Powód: Update
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #1164
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    to może tak...
    kto z forumowiczów kupił i zamontował nowy (ze sklepu) silniczek krokowy i mu to nie pomogło ?
    już kilka osób pisało że pozbyli się falowania po wymianie tego ustrojstwa....

  5. #1165
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    W autodacie pisze o wymianie tego silniczka jakby ze względu na poprawioną wersje owego wadliwego nastawnika
    W sieci można znalezć info o upgradach centralki ECU.
    Reasumując ja mam w planie:
    -zgranie wsadu ECU motronic M.1.5.5 z pojazdu gdzie nie występuje falowanie
    -wgranie zebranego wsadu do ECU wadliwe jednostki
    Problem polega na tym że M1.5.5 da się nadpisać przez OBD ale zczytać tylko przez programator więc jest to szersza inwestycja jak na drobniaka mojego pokroju ale ewentualnie mam kogoś kto mi to ogarnie tylko potrzebuje sprawny egzemplarz na jakieś 2 dni a trafiają się takie nawet z M 1.5.5 bez falowania

  6. #1166
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Darku ja mam sterownik do 2.0 m1.5.5 ale nie wiem czy jest na nim falowanie bo nie jeździłem na nim, natomiast tylko uruchomiłem i sprawdziłem czy działa. Kupiłem go na Allegro celem właśnie wymiany. Jak chcesz mogę Ci taki sterownik podesłać.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #1167
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    WM
    Auto
    156
    Postów
    154

    Domyślnie

    Jam mam m1.5.5 z datą programowania 2003 i też sobie faluje.

    Dziś wyciągnąłem przepustnice, rozebrałem krokowca i w środku obróciłem 180* trzpien. Złożylem na dirko i zrobilem reset nastawnika biegu jałowego.
    O dziwo przestał falowac, ale dlatego pewnie,że wolniej schodzil z obrotow. Zaadoptuje sie i pewnie znowu bedzie falowac...

  8. #1168
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    u mnie po wymianie prawie wszystkiego przestał falować...
    krokowy i przepustnica wymienione na używki.
    ECU 1.5.5 nówka (w pudełku fabrycznie pozaklejana) zaprogramowana z tego co pamiętam w 2007 czy 2009 roku
    wszystko gra do dziś,
    temat śledzę bo sam nie wiem w którym momencie wyeliminowałem falowanie
    obroty trochę wolniej opadają ale nie szkodzi to w niczym, możliwe że to jest już tylko wina krokowego, kiedyś przyjdzie czas na nowy.

  9. #1169
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Yokuze
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Słupsk/Władysławowo
    Auto
    156 2.0 CF2 @ 1.8 CF3
    Postów
    62

    Domyślnie

    U mnie falowanie wyeliminowałem poprzez wymianę sondy i przepływki. Naturalne jest wolniejsze schodzenie z obrotów przy jeździe i utrzymywanie obrotów 1100-1000 aż do zatrzymania. Co ciekawe im wyższa prędkość, tym wyższe obroty utrzymuje na luzie. Ja mam sterownik z 98 roku i nie mam tego problemu, sterownik jest bardzo wrażliwy na wszelkie anomalia osprzętu silnika, np dzisiaj był u mnie uzytkownik Olsen200 u niego całą przyczyną falowania był zawór odmy, mimo wymiany niedawno okazało się że nadal jest ciągle otwarty.
    Ostatnio edytowane przez Yokuze ; 07-09-2013 o 20:34

  10. #1170
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yokuze Zobacz post
    U mnie falowanie wyeliminowałem poprzez wymianę sondy i przepływki. Naturalne jest wolniejsze schodzenie z obrotów przy jeździe i utrzymywanie obrotów 1100-1000 aż do zatrzymania. Co ciekawe im wyższa prędkość, tym wyższe obroty utrzymuje na luzie.
    mam tak samo, ale nie jestem pewien że tak powinno być...

Podobne wątki

  1. [145] falujace obroty
    Utworzone przez poziomka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 09:21
  2. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  3. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  4. falujace obroty
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 19:35
  5. Falujace obroty 146 1.4 TS
    Utworzone przez doggy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory