Gdy pierwszy raz usłyszałem że podstawowym silnikiem w Julce będzie TB 105 KM byłem zdziwiony. Zastanawiałem się jaki był sens obniżyć moc o 15 KM w stosunku do TB 120 KM. Podstawowe parametry nie mówiły za wiele. Kluczem żeby zrozumieć sens tego silniki jest elastyczność:
MODEL 0 – 100 km/h 0 – 150 km/h 60 – 100 IV 80 – 120 IV 80 – 120 V 80 – 120 VI 80 – 120 maxGiulietta 1.4 TB 16V 105 km 11,0 s 29,3 s 7,5 s 9,0 s 10,6 s 12,6 s 9,0 s
Giulietta 1.4 TB 16V 120 km 10,0 s 25,1 s 7,4 s 8,4 s 10,4 s 12,5 s 7,9 s
Wydawało mi się że 105 KM to za mało dla Giulietty ale widzę że elastyczność tego silnika jest bardzo dobra jak na taką moc.
Zastanawiałem się również jaka będzie różnica w elastyczności między Mito 1.4 multiair 105 KM bez turbo i Giulietty 1.4 105 KM z turbo. Porównajmy co nam daje faktycznie turbo i 76 Nm więcej mimo różnicy w masie 150 kg na korzyść Mito:
MODEL 0 – 100 km/h 0 – 150 km/h 60 – 100 IV 80 – 120 IV 80 – 120 V 80 – 120 VI 80 – 120 maxMito 1.4 multiair 105 km 10,9 s 26,1 s 10,8 s 11,3 s 15,6 s 22,5 s 8,0 sGiulietta 1.4 TB 16V 105 km 11,0 s 29,3 s 7,5 s 9,0 s 10,6 s 12,6 s 9,0 s
Ps.
Sprzedawcy Alfy Romeo bardzo często mówią że Mito 1.4 multiair 105 KM i Giulietta 1.4 TB 105 KM mają ten sam silnik...