Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Sterowanie wycieraczek

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie Sterowanie wycieraczek

    Witam.
    Jako że dziś lało, postanowiłem pierwszy raz od zakupu auta włączyć wycieraczki, jednakże mam problem.
    Otóż sterowanie wycieraczkami poprzez podniesienie dźwignie do góry czy też do siebie bądź do tyłu działa, tak włączenie stałej prędkości wycieraczek przednich już nie.
    Włączenie biegu tylnej wycieraczki działa normalnie, przednie wycieraczki też działają jak się podniesie dźwignię do góry, tylko nie działa włączenie stałego biegu (obojętnie czy to 1,2,3 czy 4).
    Jak sprawdzić czy jest uszkodzona dźwignia czy coś innego ?
    Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 09-09-2013 o 18:23

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    A przypadkiem biegów nie załancza się w dół? W górę masz tylko na czas jak podnosisz dźwignie.

    - - - Updated - - -

    A przypadkiem biegów nie załancza się w dół? W górę masz tylko na czas jak podnosisz dźwignie.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Stały bieg załącza się do dołu do góry jest to tylko jeden ruch żeby przetrzeć szybę..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    problem z czytaniem ze zrozumieniem...
    Kolega wie, jak używać dźwigni, tylko pisze, że mu nie działa "w dół" - czyli tak, jak się włącza wycieraczki na stałe. "Do siebie", "do góry" i "do tyłu" - działa. "W dół" - nie.

    Jakieś pomysły, co może być uszkodzony - prócz samego przełącznika zespolonego? Ja bym od niego zaczął (wyciągnąć i rozebrać, jak to w środku wygląda, czy coś tam nie jest uszkodzone).

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wszystko działa, tylko mi nie działa to pokrętło na dźwigni od włączenia stałego ruchu wycieraczek (te 4 prędkości).
    Gdzieś przeczytałem że może być padnięty silniczek od wycieraczek ponieważ w nim jest jakiś sterownik od wycieraczek. Pytanie czy ten silniczek jest trudno wyciągnąć ?
    Brat ma taką samą alfę więc przełożyłbym od niego i sprawdził. To samo z przełącznikiem zespolonym . Trudna z tym robota? Rozumię że trzeba odkręcić poduszkę (tylko gdzie są śruby ? Z tyłu ? ), następnie odkręcić kierownice i mamy dostęp do przełącznika zespolonego, tylko czy on jest mocowany do kolumny jakimiś zatrzaskami czy śrubami ?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Silvador
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    Alfa Romeo GIULIETTA QV 241KM
    Postów
    303

    Domyślnie

    to pokrętło na dźwigni jest od ustawiania długości przerwy po przełączeniu w 1 pozycję w dół a reszta biegów jest "niżej".

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    Jeśli działają wogóle wycieraczki tylko nie ma stałego biegu to uszkodzona jest manetka. Ale nie wiem czy chodzi ci o prędkość wycieraczek czy o układ czasowy regulujący przerwy między przetarciami wycieraczek. Jeśli chodzi ci o mechanizm czasowy to jest najprawdopodobniej w kolumnie kierownicy (słychać jak cyka załanczając wycieraczki.

    mateuszszar wskaż fragment tekstu gdzie kolega pisze coś o ruchu manetką w dół.
    Ostatnio edytowane przez Rufi76 ; 09-09-2013 o 20:40

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Faktycznie panowie, głupia sprawa ale wszystko działa
    Mój błąd, ale wszystkie samochody jakimi dotychczas jeździłem miały włączenie wycieraczek do góry, i nigdy na myśl by mi nie wpadło do głowy że tu jest patent z włączaniem w dół. Mój błąd i bardzo za niego przepraszam (ale powiem że sam z siebie się śmiałem). Ale co do przełączników zespolonych to i tak muszę je zdemontować ponieważ nie działa mi manetka od tempomatu(i tu już wiem na 100% ze nie działa a nie że ja nie umię włączyć bo brat jechał moją alfą i też powiedział że nie działa tempomat bo u niego działa normalnie) a w dodatku nie działa mi ten przycisk od resetowania komputera na manetce tempomatu.
    Także pytanie czy ten zestaw przycisków zespolonych on jest przykręcany czy są tam jakieś zatrzaski ?

    Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie, i jak się spotkamy na jakimś spocie to stawiam piwo każdemu

    Edit: Zmyliło mnie jeszcze to, że tylną wycieraczkę włącza się właśnie za pomocą tego pokrętła

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar Rufi76
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V 120KM
    Postów
    173

    Domyślnie

    zanim zaczniesz targać manetke to podłącz się do kompa i sprawdź czy dobrze działa ci czujnik na pedale sprzęgła. Jak jedziesz i naciskasz na sprzęgło lub hamulec to nie włączysz tempomatu. A przycisk res to niebardzo wiem do czego on jest ale chyba do ustawiania tempomatu a nie komputera.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    zgadza się - do przywracania ustawionej na tempomacie prędkości, po wcześniejszym naciśnięciu hamulca lub sprzęgła (przy którym tempomat się rozłącza).

    Podstawowa sprawa - jak przekręcisz włącznik tempomatu na ON, to zapala się zielona kontrolka na desce (informacja o włączonym tempomacie)?
    Resztę polecam doczytać w instrukcji, zanim rozkręcisz pół samochodu - żeby nie było, jak z wycieraczkami

    - - - Updated - - -

    instrukcja: strona 49-51.

Podobne wątki

  1. ICS sterowanie z kierownicy
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 21:38
  2. Mechanizm wycieraczek + luz ramion wycieraczek
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 21:17
  3. sterowanie klimą
    Utworzone przez peter-ka w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-11-2009, 09:15
  4. Szyby - sterowanie
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory