Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Długo kręci, siwy dym zaraz po rozruchu i chwilowy czarny dym.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał zonix1 Zobacz post
    przyłącze się do tematu.u mnie jest podobnie.ciśnienie przy rozruchu jest w przedziale 120-180 bar.Wina leży w pompie czy regulatorze?
    Jest jeszcze możliwość że któryś z wtryskiwaczy CR przelewa.

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    zaraz po rozruchu puszcza siwego bąka i chwile kopci na czarno przy gazowaniu (przez jakieś 5-10sek) po czym wszystko się normuje.
    ...a zapach dymu siwego jest gryzący... co oznacza spalanie przy zbyt niskiej temperaturze w cylindrze lub niecałkowite spalanie w cylindrze. Za to odpowiedzialne są świece. Po woli padają ale jeszcze mieszczą się w granicy błędu. Jesli trwa to dłużej, to znaczy, że jest problem z grzaniem wtórnym świec. Jak dobrze pamiętam grzanie wtórne odbywa sie do uzyskania temperatury 50 stopni C.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał zonix1 Zobacz post
    przyłącze się do tematu.u mnie jest podobnie.ciśnienie przy rozruchu jest w przedziale 120-180 bar.Wina leży w pompie czy regulatorze?
    Prędzej w regulatorze. Przeczyść go. Jesli masz jego starą wersję, a po roczniku wygląda, że tak, to jest duże prawdopodobieństwo, że jest zasyfiony. Sprawdź jeszcze ciśnienie na wyższych obrotach.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Dzisiaj byłem na zmianie oleju w Alfie, przy okazji pytałem mechanika co to może być. Powiedział mi mniej więcej to co @sdero , kilku znajomych również stawia na świece. Ogólnie nic się nie zmieniło, kiedy próbuję odpalić za 1 razem kręci z 4 sekundy nim załapie, puszcza siwego bąka i trochę czarnego dymu. Kiedy odpalam na zasadzie "podgrzewania świec" to za drugim przekręceniem kluczyka pali już od strzała i nie puszcza żadnych dymów. Dodatkowo zaobserwowałem, że po zmianie oleju kultura pracy silnika znacząco się zwiększyła, a co ciekawsze Alfa zaczęła mniej palić... Teraz średnie spalanie to coś koło ~8l w mieście, wcześniej dobiło do 9,1. Nie chcę nawet wiedzieć co tam było wcześniej ...

    Edit: Jednak spalanie jest mniejsze, ale nie aż tyle ile mi się wydawało - 8,6l i tak stoi. Czy możliwe, że to przez wypierdziane świece?
    Ostatnio edytowane przez Astin ; 11-09-2013 o 17:49

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    Dzisiaj byłem na zmianie oleju w Alfie, przy okazji pytałem mechanika co to może być. Powiedział mi mniej więcej to co @sdero , kilku znajomych również stawia na świece. Ogólnie nic się nie zmieniło, kiedy próbuję odpalić za 1 razem kręci z 4 sekundy nim załapie, puszcza siwego bąka i trochę czarnego dymu. Kiedy odpalam na zasadzie "podgrzewania świec" to za drugim przekręceniem kluczyka pali już od strzała i nie puszcza żadnych dymów. Dodatkowo zaobserwowałem, że po zmianie oleju kultura pracy silnika znacząco się zwiększyła, a co ciekawsze Alfa zaczęła mniej palić... Teraz średnie spalanie to coś koło ~8l w mieście, wcześniej dobiło do 9,1. Nie chcę nawet wiedzieć co tam było wcześniej ...

    Edit: Jednak spalanie jest mniejsze, ale nie aż tyle ile mi się wydawało - 8,6l i tak stoi. Czy możliwe, że to przez wypierdziane świece?
    Przy niedogrzanym silniku - tak to możliwe. Ale mimo wszystko przyjrzałbym się układowi paliwowemu tj regulator ciśnienia i wtryskiwacze. Jeżeli któryś niedomaga to przy niskich temperaturach będziesz miał ogromny problem z odpaleniem jednostki napędowej. Twój silnik wyposażony jest w pompę wysokiego ciśnienia Bosch CP1 która niestety nie jest demonem wydajności. Wystarczy niewiele niedomagający wtrysk, który leje i pompa nie nabije ci progu ciśnienia paliwa na listwie CR (300bar) wymaganego do uruchomienia jednostki napędowej. Niestety co najważniejsze wtryskiwacze są dość czułe na zmiany temperatury co głównie wynika z ich technologii i metody uszczelnień - wszystkie są metalowe z perfekcyjnym pasowaniem - a wiec rozszerzalność cieplna gra tu dużą rolę. Masz multijeta wieć nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić odpowiednie logi (ciśnienie paliwa na listwie CR i korekty wtryskiwaczy). Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Chciałbym dodać, że problem jest tylko przy dłuższym postoju. Zawsze jest jej ciężko z tym pierwszym odpalaniem danego dnia. Załóżmy, że o godzinie 10 (gdzie auto stało już 14 godzin) ciężko pali, tak już po tym rozruchu w przeciągu całego dnia pali od strzała. Czy gdyby był problem z niedomagającym wtryskiem nie powinno być problemu z odpalaniem non stop?

    Ps. Logi postaram się zrobić jak tylko będę miał dostęp do kabla diagnostycznego i FES'a
    Ostatnio edytowane przez Astin ; 11-09-2013 o 19:25

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    Czy gdyby był problem z niedomagającym wtryskiem nie powinno być problemu z odpalaniem non stop?
    Tak by było.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał zonix1 Zobacz post
    przyłącze się do tematu.u mnie jest podobnie.ciśnienie przy rozruchu jest w przedziale 120-180 bar.Wina leży w pompie czy regulatorze?
    Jeszcze dodam - sprawdź pompę w baku, a wcześniej stan filtra paliwa.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Czyli jak rozumiem brak kontrolki o uszkodzeniu świec jeszcze o niczym nie świadczy. Jak je sprawdzić? Postaram się również zrobić test przelewowy aby wykluczyć/potwierdzić problem z lejącym wtryskiem

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Astin Zobacz post
    Chciałbym dodać, że problem jest tylko przy dłuższym postoju. Zawsze jest jej ciężko z tym pierwszym odpalaniem danego dnia. Załóżmy, że o godzinie 10 (gdzie auto stało już 14 godzin) ciężko pali, tak już po tym rozruchu w przeciągu całego dnia pali od strzała. Czy gdyby był problem z niedomagającym wtryskiem nie powinno być problemu z odpalaniem non stop?

    Ps. Logi postaram się zrobić jak tylko będę miał dostęp do kabla diagnostycznego i FES'a
    Miałem właśnie taki przypadek że samochód ciężko odpalał po postoju i to nawet nie musiała być aż taka długa przerwa jak opisujesz (chyba jakieś 5 godz). Wtedy także dymił jak jasna cholera, czasami miał czkawkę a po chwili wszystko ustępowało (jakies 5-10 min pracy) wtedy także już można było go swobodnie odpalać. Po wszystkim okazało się że 4-ty wtryskiwacz jest uszkodzony a przy czkawce jak się zacinał jego korekta rosła do 5 mm3/w. Po wymianie wtryskiwacza samochód nie do poznania.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL Distinctive 1.9 JTDm
    Postów
    154

    Domyślnie

    Dzisiaj z kolei zapalił normalnie bez "grzania" ... Auto puszcza bąka tak jak pisałem po rozruchu, faktycznie pojawia się czasami czarny dym (zależy jak długo musi kręcić - im dłużej tym większa szansa na to zjawisko). Zachowuje się jak mój były 1.9 TDI, tyle że przy -20 stopniach. Co do spalania to rozmawiałem ze znajomym, który miał również 147 FL z tym silnikiem i twierdzi że to spalanie po mieście jest normalne (?).

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    otwock
    Auto
    alfa 147 jtd 2001
    Postów
    75

    Domyślnie

    po wykonaniu próby przelewowej wyszło że trzeci wtrysk leje(w pojemniczku było cztery razy więcej ropy niż w innych)Spróbuje wymienić wtrysk i podzielę się rezultatem

Podobne wątki

  1. 2.4.jtd kręci a nie zapala lub długo kręci i pali
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-03-2015, 09:47
  2. Długo kręci zanim odpali. I kilka spraw.
    Utworzone przez magico w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 16:14
  3. Długo kręci - problemy z odpalaniem JTD
    Utworzone przez pawelk91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 10:28
  4. Czasami długo kręci V6
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 20:45
  5. Długo kręci na zimnym
    Utworzone przez Pasi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory