Mnie nie jest on potrzebny , wracając do wskażnika temperatury oleju wiele aut takiego wskaznika nie posiada a predkościomież wszystkie auta taki mają , więc pytam po co ten termometr w oleju?Napisał wasyl
Mnie nie jest on potrzebny , wracając do wskażnika temperatury oleju wiele aut takiego wskaznika nie posiada a predkościomież wszystkie auta taki mają , więc pytam po co ten termometr w oleju?Napisał wasyl
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
no nieźle Digit się bawiłeś skoro do 130 stopni olej zagrzałeś :mrgreen:Napisał Digit
Żeby wiedzieć kiedy dać autku odsapnąć troszke :roll:Napisał 75andrew155
Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin
kazdy ts 16v ma chłodniczke oleju umieszczoną pod filtrem oleju..![]()
:shock: a byłem pewien że moja nie makazdy ts 16v ma chłodniczke oleju umieszczoną pod filtrem oleju..
muszę to dziś sprawdzić.....
Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin
Hmm dziwna ta fotka, jak dla mnie to czujnik masz zepsuty. Temp oleju 130*C a temp płynu 90*C dziwne chyba powinny być podobne tempNapisał Digit
Wcale nie musi być podobnie, olej ma inny współczynnik przewodzenia ciepła, nagrzewa się wolniej i oddaje temperaturę wolniej niż chłodziwo. Zdjęcie wykonane przy okazji jazd na Torze Poznań jeszcze z silnikiem TS16V. Z aktualnym motorem Turbo "zamykałem" wskaźnik temperatury, niestety nie uwiecznione na zdjęciu. Nie róbcie tego na półsyntetykach ;-)Napisał FlaY
Za dokładność nic sobie nie dam obciąć, ale choćby wskazywał tylko półprawdę, to ona mi wystarcza. Przykładowo. po nagrzaniu chłodziwa do 90st, trzeba dobrych chwil żeby wskazanie oleju wstało z 60st.
Pozdrawiam, d.
nadal nie rozumiem i ty chyba tez mnie nie rozumieszNapisał 75andrew155
predkosciomierzem chcialem tylko cos zobrazowac, nie ma sie to nijak do wskaznika temp oleju
ale zostawie to juz. roznica pogladow, ty uwazasz ze jak nie ma chlodnicy oleju to nie jest potrzebny taki wskaznik, tego nie rozumiem.
155 V6 była
155 TS była
156 V6 była
156 GTA była
155 TS była
x3 japonce były
156 V6 była
x1 japoniec jest. Zycie.
Widzisz jak jest mowa o jeżdzie na torze lub bardzo podobnie czyli ostro to rozumiem ale tylko wtedy gdy ma chłodnicę oleju bo masz wtedy dwa obiegi oleju bez chłodnicy olejowej dłuższa jazda w ostrym stylu rozwali silnikNapisał wasyl
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
dobra kumam twoj punkt widzenia. a pozatym im wiecej wskaznikow tym bardziej glowa boliNapisał 75andrew155
ja jednak wolalbym miec taki wskaznik niezaleznie od wystepowania chlodnicy olejowej. a ze dluzsza ostra jazda bez chlodnicy oleju rozwali silnik to osobiscie nie sadze, chociaz ciezko mi to poprzec jakims sensownym argumentem wiec nie chce negowac. moze niech jakis znawca sie wypowie
![]()
155 V6 była
155 TS była
156 V6 była
156 GTA była
155 TS była
x3 japonce były
156 V6 była
x1 japoniec jest. Zycie.