Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wycięcie imobilajzera

  1. #1
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie Wycięcie immobilisera

    Mam pytanie.Czy da się pozbyć całkowicie immobilisera

    /silnik 2.4/?
    Dlaczego nie można zaprogramowac drugiego kluczyka? Kod jest itd.Centralka podaje zły kod.A może ktoś by mi podał namiary na kogoś kto to rozgryzie.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 08-10-2013 o 01:26
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Ostrów Mazowiecka
    Auto
    Była AR166 2.4 JTD 99r.
    Postów
    177

    Domyślnie

    Wyłączyć immo się da, zakodować drugi klucz też
    --
    Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał cytryn Zobacz post
    Wyłączyć immo się da, zakodować drugi klucz też
    Rozumiem ,że chcesz sie tego podjąć tak?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Ostrów Mazowiecka
    Auto
    Była AR166 2.4 JTD 99r.
    Postów
    177

    Domyślnie

    Mogę i wyłączyć immo lub zakodować klucz. Wybór należy do ciebie
    JJak jesteś zainteresowany zapraszam na PW
    --
    Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    W sumie trzy serwisy poległy aż jestem ciekaw czy dasz radę.
    Tylko nie pytaj jakie serwisy bo nie napiszę
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    W sumie trzy serwisy poległy aż jestem ciekaw czy dasz radę.
    Tylko nie pytaj jakie serwisy bo nie napiszę
    A powinieneś dla potomnych coby nie powielały twoich wojaży.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w sumie np. jeśli była wymieniona centralka to kod podany nie pasuje do tego z centralki.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w sumie np. jeśli była wymieniona centralka to kod podany nie pasuje do tego z centralki.
    Czyli jak dobrze rozumiem.
    Jak wymienimy centralkę kod nie bedzie pasował
    Jak wymieniamy centralkę to nie musimy wymieniać stacyjki itd.
    Ale co programujemy same klucze na nowo?
    Czy da się wygenerować sam klucz z centralki?
    Bo rozumiem ,że klucz generuja na podstawie VInu tak?


    Cytat Napisał jary17 Zobacz post
    A powinieneś dla potomnych coby nie powielały twoich wojaży.
    Ze względów politycznych nie mogę.
    I nie chodzi o moja alfę. To alfa mojego kolegi a on nie jest na naszym forum.
    Ale pomagał naszemu forum w inny sposób
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po wymianie centralki klucz (transponder w kluczu) nie będzie pasował.
    - po wymianie centralki (puszki immo) stacyjka będzie pasować, ponieważ to jest cześć mechaniczna.
    - po wymianie centralki transpondery (klucze ) muszą być zaprogramowane na nowo.
    - w puszce immo są przechowywane opisy kluczy oraz tzw kod seed.
    - każde doprogramowanie kluczy na początku wykasowuje wszystkie zapisane klucze z puszki immo a potem dopisuje podawane klucze podczas programowania.
    - dlatego podczas programowania kluczy musimy mieć i zaprogramować wszystkie klucze jakie mamy.
    - jesli nie zaprogramujemy jakiegoś klucza to zostanie on dopisany do spisu kluczy zagubionych, taki klucz nie może być powtórnie zaprogramowany.
    - w puszce immo jest miejsce na dopisanie 8 kluczy aktywnych oraz 16 kluczy zagubionych.
    - cały czas jak mówimy o kluczu mamy na myśli jego transponder, nie klucz mechaniczny
    - transponder generujemy na podstawie zawartości binarnej puszki immo, jest to tzw. pre-kodowanie transpondera.
    - kodowanie transpondera i jego tzw zamykanie jest dokonywane podczas programowania klucza.
    - raz zakodowany transponder nie można go powtórnie skasować i ponownie zaprogramować.
    - nic nie generujemy na podstawie VIN-u.
    - takie informację podawali jak chodziłem do szkoły, teraz elektronika poszła do przodu i wartość CODE odczytują za pomocą kabelka OBD2.
    - takie operacje nie wykonuje np. ASO, inne warsztaty poniewaz oni nie maja narzędzi do odczytania zawartości binarnej puszki immo lub nie maja programów do odczytania CODE za pomocą kabelka OBD2.
    - to tak bardzo pobierznie bo to temat rzeka, jeśli ktoś przy czytaniu tego usnął, to pora sie obudzić albo tylko czytać przed snem na dobranoc.
    - poniżej przykładowy zrzut z programowania klucza.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	code.jpg
Wyświetleń:	132
Rozmiar:	73.1 KB
ID:	110001  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-09-2013 o 07:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Ostrów Mazowiecka
    Auto
    Była AR166 2.4 JTD 99r.
    Postów
    177

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - po wymianie centralki klucz (transponder w kluczu) nie będzie pasował.
    - po wymianie centralki (puszki immo) stacyjka będzie pasować, ponieważ to jest cześć mechaniczna.
    - po wymianie centralki transpondery (klucze ) muszą być zaprogramowane na nowo.
    - w puszce immo są przechowywane opisy kluczy oraz tzw kod seed.
    - każde doprogramowanie kluczy na początku wykasowuje wszystkie zapisane klucze z puszki immo a potem dopisuje podawane klucze podczas programowania.
    - dlatego podczas programowania kluczy musimy mieć i zaprogramować wszystkie klucze jakie mamy.
    - jesli nie zaprogramujemy jakiegoś klucza to zostanie on dopisany do spisu kluczy zagubionych, taki klucz nie może być powtórnie zaprogramowany.
    - w puszce immo jest miejsce na dopisanie 8 kluczy aktywnych oraz 16 kluczy zagubionych.
    - cały czas jak mówimy o kluczu mamy na myśli jego transponder, nie klucz mechaniczny
    - transponder generujemy na podstawie zawartości binarnej puszki immo, jest to tzw. pre-kodowanie transpondera.
    - kodowanie transpondera i jego tzw zamykanie jest dokonywane podczas programowania klucza.
    - raz zakodowany transponder nie można go powtórnie skasować i ponownie zaprogramować.
    - nic nie generujemy na podstawie VIN-u.
    - takie informację podawali jak chodziłem do szkoły, teraz elektronika poszła do przodu i wartość CODE odczytują za pomocą kabelka OBD2.
    - takie operacje nie wykonuje np. ASO, inne warsztaty poniewaz oni nie maja narzędzi do odczytania zawartości binarnej puszki immo lub nie maja programów do odczytania CODE za pomocą kabelka OBD2.
    - to tak bardzo pobierznie bo to temat rzeka, jeśli ktoś przy czytaniu tego usnął, to pora sie obudzić albo tylko czytać przed snem na dobranoc.
    - poniżej przykładowy zrzut z programowania klucza.
    Wszystko się zgadza, ale muszę uzupełnić te informacje i zweryfikować
    Nie wszystkie transpondery są jednorazowe, niektóre można z powodzeniem zaprogramować w innym aucie.
    Nie zawsze też przy programowaniu są potrzebne wszystkie klucze. Zależy to od rodzaju transpondera, oraz od tego czy programujemy transponder bezpośrednio dopisując w pamięć immobilizera czy przez złącze ODB.
    Podsumowując klucz możemy zaprogramować na trzy sposoby:
    1. Wymontowujemy puszkę immo, BSI czy inny moduł w którym zapisane są klucze. Modyfikujemy zawartość pamięci (wprowadzamy informacje o nowym kluczu). Przy tej operacji PIN i prekodowanie transpondera nie jest potrzebne. Klucze których nie było będą dalej działały, chyba że w ich miejsce zapiszemy nowe
    2. Przez złącze ODB. Tu potrzeby jest PIN i czasem prekodowany transponder (zależy to od marki samochodu i rodzaju transpondera). W większości przypadków do tej operacji potrzebne są wszystkie klucze (klucze których nie ma zostają wykasowane z pamięci immo). W niektórych modelach można dopisać nowy klucz bez usuwania informacji o starych.
    3. Klonując klucz. Sklonować można transpondery tzw stałokodowe i niektóre z kodem zmiennym.
    Ale jak wspomniał przedmówca programowanie kluczy to temat rzeka i kupa kasy. Niektóre urządzenia do kodowania immo potrafią kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    Ostatnio edytowane przez cytryn ; 30-09-2013 o 09:46
    --
    Elektronika samochodowa: dorabianie kluczy z immobilizerem, czyszczenie sterowników, adaptacje itp.

Podobne wątki

  1. Wycięcie katalizatora 2.0 TS
    Utworzone przez AR2RRO w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 19:50
  2. Pytanie o czyszczenie imobilajzera
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-05-2010, 20:54
  3. [146] Kontrolka z imobilajzera (CODE)
    Utworzone przez 19adikos91 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 12:59
  4. [145] Wycięcie katalizatora
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 13:18
  5. [145] Wymontowanie Imobilajzera-instrukcja.
    Utworzone przez Gienio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-04-2008, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory