Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Olej 15W40 zamiast 10W40.

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxiking Zobacz post
    Nie bądź taki mądry bo lepiej chyba zmieniać 15W40 bez problemu co 7tyś km np i mieć świeży cały czas niż na 10W40 jezdzić 20tyś. Prosiłbym raczej o wyjaśnienie jeżeli nie taki olej to dlaczego nie?
    Nie popadaj ze skrajności w skrajność, dostępność oleju 10W40 nie jest jakimś cudem nadprzyrodzonym. Nalej taki (minimalnie) jaki ma być i wymień co 10-12tyś Twoje dywagacje że lepiej wymienić mineralny słaby olej co 7 tyś mijają się z sensem, bo ani to ekonomiczne ani zdrowe dla silnika. Możesz też wlać 5W40, dlaczego? poczytaj specyfikacje i wartości lepkościowe różnych olei, i co jest do czego. Bo napewno mineralny zwykły olej nie jest do Twojego silnika, chyba że chcesz później ponarzekać że pada szybko turbina w Alfie albo obracają się panewki.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Wiesz co maxiking odsądzają Cię od czci wiary tutaj a chyba tylko jedna osoba podała konkretnie argument o większym kłopocie z rozruchem gęstośc, pozwoliłem sobie zerknąc na specyfikacje tego oleju i myśle ,że można go lać bez obaw

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Ja uważam, że w żadnym wypadku nie możesz zalać mineralnego oleju, gdy producent wymaga półsyntetyka.
    Każdy producent od zalewanego (czyli rekomendowanego) oleju wymaga spełnienia odpowiedniej specyfikacji (np. ACEA A3/B4 lub API SL/CF), ale w określonej klasie lepkości. Wszak 15w40 jak i 10w40 spełniają podobne, lub te same specyfikacje, ale dla określonej przez producenta lepkości.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Chyba ktoś tu nie patrzy o jaki olej chodzi.jest to olej 15w40 ale półsyntetyczny.Leje się go do koparek i różnych innych sprzętów z turbodoładowanymi silnikami. Nwm czemu oceniacie tak ze chce oszczędzać jak castrol gtx 10w40 po promocji 4 litry okazuje 62zl a Canada ta którą posiadam przeszlo 100zl za 4litry . O czymś to świadczy. Dobrze rozumie ?

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192
    Pozdrawiam,
    Adam

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    A ja zapytam inaczej. Bierze ci olej??? Masz wycieki??? Olej 15w40 to jak pisał kolega - mineralny czyli najgorsze badziewie . Leje się to do silników mocno wyeksploatowanych w których zużycie oleju jest duże , które mają wycieki ( olej ten zostawia osady ,które niwelują w jakimś stopniu te wycieki ) . Jeżeli zaś chodzi o "taniość" to napewno nie wyjdzie taniej bo: olej mineralny swoje własciwosci wytraca szybciej . W praktyce jak na syntetyku zrobisz benzyną 15-20tkm do wymiany , półsyntetykiem 10-15tkm to na mineralnym bezpiecznie z 7tkm ( z własnej i nietylko praktyki ) . Mój ojciec w benzynie robił na pełnym syntetyku 25tkm i przy 200tkm wałek był tak wytarty ,że się porobiły wnęki na głębokość palca w krzywkach . A co do przejscia na 5W40 ( czyli pełny syntetyk ) to bym odpuscił . Jak już auto jest jeżdzone długo na pólsyntetyku to kto wie czy po wlaniu pełnego ci nie wypłucze silnika i się zaczną wycieki i inne ciekawe rzeczy . Na to też jest stara teoria mechaników ,że się nigdy nie przechodzi olejem w góre tylko w dół ( o ile własnie istnieje taka potrzeba )

    - - - Updated - - -

    Dobra nie doczytałem ,że ten 15w40 do koparek .

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Tylko jednej rzeczy nie rozumiem. Dlaczego wszyscy piszą że 15W40 to olej mineralny skoro na stronie petro-canada występują dwa oleje 15w40 : jeden mineralny i drugi półsyntetyczny który właśnie posiadam stosowany do silników w koparkach i innych budowlanych sprzętach , także w silnikach z turbodoładowaniem . Druga sprawa jakaś różnica pomiędzy nimi jest a skoro 10W40 jest półsyntetyczny i ten 15W40 też jest półsyntetyczny to problemów być raczej nie powinno.Silnik już za idealnie cicho nie pracuje więc myśle że nawet taki olej mógłby go wyciszyć .

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Spoko ja nie czytałem linku . Ja bym sprawdził gęsość oleju bo moim zdaniem silniki przemysłowe , ciężarowe to silniki duże , mają większe kanały olejowe ,inne pompy olejowe . Potem żeby się nie okazało ,że w osobowym "małym" silniku zajedziesz przez to i turbine i cały silnik przez złe smarowanie . Bo w sumie w opisie zaleceń widze marki samochodów ale same ciężarowe auta . Ale sprawdz , stestuj i po xxtkm opisz wrażenia .

    - - - Updated - - -

    PS. Przypominałem sobie fakt z życia wzięty . Mój Boss miał starą Omege 2,5tds ( auto do wożenia klamorów jak się cieżarówka zdupcyła w trasie ) i nalatane 420tkm . Auto miało już przepał oleju to też wpadł na pomysł co by lać olej z ciężarówki bo gęstszy był . Cieszył się początkowo ,że nawet auto nie klepało tak ...tyle ,że długo nie pochodziło . Tyle ,że nie pamiętam jaki olej wlał .

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Mój tata ma Berlingo 2004 rok 2.0 HDI zrobił już na tym oleju koło 70 tyś km i wszystko jest ok, lany był też do nowego jeepa cherokke 2.8CRD i do Toyoty Land Cruiser 3.0D także przetestuje i opisze wrażenia

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Jak już auto jest jeżdzone długo na pólsyntetyku to kto wie czy po wlaniu pełnego ci nie wypłucze silnika i się zaczną wycieki i inne ciekawe rzeczy . Na to też jest stara teoria mechaników ,że się nigdy nie przechodzi olejem w góre tylko w dół ( o ile własnie istnieje taka potrzeba )
    A sprawdz z ciekawości ile substancji dyspergująco-myjących ma minerał, półsyntetyk i dobry syntetyk.... A teorię o "nie przechodzeniu" osobiście włożyłem między bajki, nie będę się rozpisywał bo to nie ten temat. Syntetyki leję wszędzie gdzie się da (nawet kosa spalinowa z silnikiem 2T) i już zauważyłem plusy.

Podobne wątki

  1. [159] Olej 10w40
    Utworzone przez barank w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:29
  2. [155] Olej-przejście z minerala na 10w40
    Utworzone przez pawel9116 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 16:22
  3. OLEJ MOTUL 4100 10W40
    Utworzone przez Canizzaro w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-08-2006, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory