Wiesz może gdzie i jak najlepiej byłoby podłączyć jakieś diody sygnalizacyjne, które mówiły by mi o tym kiedy świece grzeją? Nie jestem elektrykiem. Umiem połączyć jak mam schemat, ale wstawić coś dodatkowo nie mam takiej wiedzy![]()
Wiesz może gdzie i jak najlepiej byłoby podłączyć jakieś diody sygnalizacyjne, które mówiły by mi o tym kiedy świece grzeją? Nie jestem elektrykiem. Umiem połączyć jak mam schemat, ale wstawić coś dodatkowo nie mam takiej wiedzy![]()
najprościej to podczepić się pod piny nr 87 przekaźnika j36 i j37. Poprowadź od nich 2 przewody do miejsca w którym chcesz zainstalować dodę. Weź diodę LED i 2 rezystory o wartości zależnej od typu diody (ale np 4.7kohm i 10kohm dla diody białej 3mm) Do końca przewodu od j36 doczepiasz 10kohm, do końca j37 4.7kohm. Łączysz 3 elementy ze sobą - 2 końcówki rezystorów i dłuższą nóżkę diody led. Krótszą końcówkę diody led dołaczasz do masy.
Jak będą grzały 3 świce to dioda będzie świciła najjaśniej
2 świece - trochę słabiej
1 świeca - dosyć słabo
0 świec - wcale.
Witam
Zrobiłby ktoś fotkę tych bezpieczników 30 i 50A znajdujących się na ścianie grodziowej silnika obok filtra paliwa....
Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl
Cześć emo94.
Ponieważ podczas testów, ani razu nie pojawiło się zasilanie na grzałki a znalezienie panela sterującego, który ponoć to obsługuje graniczy z cudem, mam prośbę czy byłbyś w stanie pomóc w stworzeniu schemat układu sterującego, który można by wykorzystać do sterowania na początek dwoma grzałkami.
Dobrze by było jakby układ miał zabezpieczenie przeciążeniowe tak aby zabezpieczyć układ przed zwarciem. Temperaturę płynu wziąłbym z czujnika na przewodzie, który rozłączałby obwód po osiągnięciu temperatury około 60°C, ładowanie myślę że dałoby radę wykorzystać z samej kontrolki tak jak masz to w przypadku twojego manuala do podgrzewacza płynu. Z tym że myślałem aby wstawić w szereg opornik który przy spadku napięcia powodowałby że nie załączałoby się sterowanie.
Co do obrotów to nie mam pojęcia jakby taki sygnał podłączyć.
Dałbyś może jeszcze namiary na sklep gdzie zaopatrujesz się w elektronikę - widziałem gdzieś w temacie Follow me home, ale teraz na szybko jakoś nie mogę znaleźć.
pozdro
krzyzie
- - - Updated - - -
Mogę ale dopiero jutro mógłbym je wstawić na forum - jak nikt do tego czasu nie wstawi to nie ma problemu.
Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 03-10-2013 o 00:00
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM
Panowie - mordujcie użytkownika jaboleq żeby napisał jaki ma numer panela sterującego bo on jako chyba jedyny ma właściwy panel - przynajmniej tak napisał.
Ja osobiście chyba wiem jaki to numer - i z całą pewnością nie jest to 156062223 i 156062227 który podaje elearn i o którym piszecie i którego nikt nigdy nie widział (nie widział bo takiego nie ma).
Jak napisałem - chyba wiem - i napiszę w poniedziałek jak sprawdze że działa, żeby nikogo nie wprowadzać w błąd bo w tym temacie jest trochę błędów i nieporozumień mieszających ludziom w głowach i wprowadzających w błąd.
Paczka z klamotami (oryginalna wiązka, grzałka nagrzewnicy od 156 a nie od 147 i panel) leży juz u mnie w domu - własnie listonosz przyniósł.
Ale jak nie będzie foty albo linka do foty przedstawiającej te dwa bezpieczniki 30A i 50A na ścianie grodziowej w komorze silnika jtd to nie napisze co to za panel. ;-))
I te panele są dostępne i niedrogo.
Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM
Cześć - kurcze nie wiem dlaczego, ale przeoczyłem ten manual i cały czas myślałem, że dostępny jest tylko do nagrzewnicy płynu - czyżbyś miał zamontowane dwie dodatkowe nagrzewnice - elektryczna i płynu chłodniczego?
Mam jeszcze pytanie do schematu z manuala - na schemacie masz dwa źródła zasilania V1 i V2 czy jest to tak realizowane czy można dać zasilanie na przekaźniki S3-12 z tego samego zasilania które sterują tymi przekaźnikami.
Jak coś źle pytam to mnie popraw.
No i jeszcze jedno gdzie kupujesz wszystkie części i płytki?
emo94 - czy program w którym robiłeś symulację, ma może opcję projektowania płytek. Niestety elektronika o ile schematy jeszcze sobie radzę o tyle projektowanie to na razie wolałbym się nie brać. Pytam bo jakbys miał schemat płytki to wtedy wytrawiłbym sobie płytkę zakupił części niezbędne i spróbowałbym uruchomić nagrzewnicę, tym bardziej że zima idzie
krzyzie
Ostatnio edytowane przez krzyzie ; 03-10-2013 o 22:44
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM
Emo94 nie ma już nagrzewnicy do płynu![]()
Czarna 156 2004r