Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: akumlator czy alternator do wymiany?

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    24

    Domyślnie akumlator czy alternator do wymiany?

    Jako, że jestem na forum nowy to chciałem na wstępie wszystkich przywitać

    A teraz jeśli chodzi o mój problem dzisiaj moja Alfa 174 1.9 jtd zaczęła robić problemy a mianowicie.
    Jadąc samochodem na początku miałem informacje że mam słaby akumulator, jechałem jeszcze jakiś czas komunikat co jakiś czas pikał potem całe podświetlenie wyłączyło sie i włączyło i tak klika razy. Gdy już dojechałem na miejsce i wyłączyłem samochód to już nie odpalił.
    Podłączyłem wiec akumulator do ładowania i przed chwilą sprawdziłem troche się naładował lecz po jakiś 3 może 4 minutach znowu komunikat że słaba bateria i żebym podłączył do ładowania. I teraz zastanawiam się czy to jest wina akumulatora czy może jest to winna alternatora że coś po drodze go nie ładuje. A wy jak sądzicie czego to może być przyczyna? Bo teraz to nawet do mechanika nie mam jak podjechać

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Naładuj aku jeszcze raz i odpal auto,miernikiem zobacz ile pokazuje na słupkach akumulatora,powinieneś mieć około 13,5 v ja masz znacznie mniej to alternator do wymiany i pewnie aku siadł przy okazji.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ja na włączonym silniku miałem 13,6V i alternator poszedł do wymiany. Po wymianie alternatora mam ładowanie na akumulatorze 14,2V.
    Podstawa to sprawdź jakie masz ładowanie, bo może być to alternator jak i akumulator, który ma wewnątrz zwarcia.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Odpal silnik, włącz długie, radio i przygazuj do 2 tys/4 tys (jtd/ts). Sprawdzasz pod obciążeniem a nie na jałowym.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Jeżeli na jałowym już nie będzie trzymało dolnej granicy to pod obciążeniem jeszcze gorzej
    Po drugie nie rozumiem twojego porównania biegu jałowego do obciążenia silnika
    Chyba chodziło ci o to że sprawdza się na obciążonym silniku a nie bez obciążenia

    Kolega niech zrobi tak jak piszemy i będzie wszystko jasne.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    24

    Domyślnie

    chyba mam rozwiązanie i pytanie co wy o tym sądzicie.
    Niestety nie posiadam amperomierza a nie mam od kogo dzisiaj pożyczyć ani kupić już gdzie.
    Ale zrobiłem tak że miałem włączone radio światła itp i raz spróbowałem bez żadnych obrotów też informacja o słabym akumulatorze.
    Potem dałem mu gazu tak do 3 tyś obrotów i to samo. Spróbowałem jeszcze jednej rzeczy bo podobno tak się robiło kiedy a mianowicie
    jak samochód był włączony na obrotach około 2tyś to ściągnąłem 1 klem z akumulatora raz spróbowałem z - a raz z + i samochód gasł.
    To mi dało do myślenia że to alternator bo nie "ładuje" (słyszałem że teroretycznie powinien chodzić dalej samochód)
    i zastanawia mnie tylko czy to jest szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia do wymiany czy coś wiecej. wiem tego już pewnie nie bedziecie wiedzieli.
    Ale czy moje podejrzenia w dobrą strone idą ?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    kolego nie odłącza się akumulatora bo można spalić instalację. puść 14V 100A bezpośrednio na instalację i obserwuj co się zjara. jak sama nazwa wskazuje akumulator gromadzi (odbiera) prąd z alternatora i przekazuje dalej do instalacji. takie metody to może w polonezie jeszcze były znośne ale nie w przypadku aut z rozbudowaną elektroniką

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Chodzi o obciązenie instalacji elektrycznej (alternatora) odbiornikami. Na biegu jałowym silnika to żadne pomiary - często jeździsz na tym biegu?

    A z akumulatorem - trzeba podjechać do sklepu gdzie zrobią próbę obciązeniową.

    Jak naładujesz aku na max to po np. nocy powinien mieć ponad 12,6V. Może być do 12,4 ale to w przypadku starszej baterii. Poniżej - trzeba mysleć o zakupie nowego. Istnieje przypadek, że aku traci pojemność, gdyż ma zwarcie wewnętrzne (np. b. szybko się rozładowuje już przy włączeniu samego radia).

    Jak ktos ma chęć, przyrząd i umie (czy się da?) otworzyć akumulator to można sprawdzić ilość elektrolitu, kolor i gęstość.



    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał schopen Zobacz post
    chyba mam rozwiązanie i pytanie co wy o tym sądzicie.
    Niestety nie posiadam amperomierza a nie mam od kogo dzisiaj pożyczyć ani kupić już gdzie.
    Ale zrobiłem tak że miałem włączone radio światła itp i raz spróbowałem bez żadnych obrotów też informacja o słabym akumulatorze.
    Potem dałem mu gazu tak do 3 tyś obrotów i to samo. Spróbowałem jeszcze jednej rzeczy bo podobno tak się robiło kiedy a mianowicie
    jak samochód był włączony na obrotach około 2tyś to ściągnąłem 1 klem z akumulatora raz spróbowałem z - a raz z + i samochód gasł.
    To mi dało do myślenia że to alternator bo nie "ładuje" (słyszałem że teroretycznie powinien chodzić dalej samochód)
    i zastanawia mnie tylko czy to jest szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia do wymiany czy coś wiecej. wiem tego już pewnie nie bedziecie wiedzieli.
    Ale czy moje podejrzenia w dobrą strone idą ?
    Voltomierza a nie amperomierza Kup sobie - ok. 15 zł z baterią. Byle jaki ale pokazuje już stan napięcia.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    alfa romeo 147
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendras Zobacz post
    kolego nie odłącza się akumulatora bo można spalić instalację. puść 14V 100A bezpośrednio na instalację i obserwuj co się zjara. jak sama nazwa wskazuje akumulator gromadzi (odbiera) prąd z alternatora i przekazuje dalej do instalacji. takie metody to może w polonezie jeszcze były znośne ale nie w przypadku aut z rozbudowaną elektroniką
    Tak myślałem, że nie powinno sie tak robić ale akurat przyszedł "mechanik" który zajmował sie samochodami z 15 lat temu to go posłuchałem.
    Czyli Panowie reasumując najlepiej będzie jak oddam Belle do mechanika i się nią zajmie? Bo moje przypuszczenia mogą być nie trafione?
    I jeszcze mam pytanie, jeśli samochód mi odpala ale ciągle mam informacje że mam słaby akumlator i tak wariuje jak opisałem w 1 poście
    to mogę sam jechać samochodem do mechanika? czy wtedy zakładając że nie działa alternator to mogę zepsuć sobie akumulator albo coś innego i lepiej ją na lawetę? Bo powoli głupieje od tych informacji wszędzie co innego.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Jak wygląda ten komunikat o słabym aku ?
    Bo miałem w 147 już kilka sztrucli powkładanych i nigdy mi nic nie wyskoczyło
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. Alfa 147 1.6 ts 05r. rozladowywuje akumlator
    Utworzone przez Nowy25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 13:19
  2. Boczek Tapicerka Bagażnika Lewa (Akumlator)
    Utworzone przez Maateusz w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 00:11
  3. Akumlator Alfa 166 2.0 V6
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 18:28
  4. jak wyjac akumlator
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-01-2010, 13:56
  5. 145 pada akumlator
    Utworzone przez homel86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-08-2008, 17:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory