Strona 1 z 12 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 115

Temat: Dziwny problem JTDm 8v

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar BB85
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 FL 1.9 JTDm 2007 r. Black Line
    Postów
    284

    Domyślnie Dziwny problem JTDm 8v

    Witajcie,

    Mam dziwny problem z Alfiną. Objawia się to tym iż, kiedy silnik uzyska optymalną temperaturę mam wrażenie, że zamula w dolnym zakresie obrotów. Jest to dosyć mocno odczuwalne. Miał ktoś taki problem, albo wie gdzie szukać przyczyny? Dodam, że EGR mam wyłączony programowo, dolot szczelny, gruszka turbo pracuje ładnie. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Zrób testy elastyczności , na 4 i 5 Od 80 -120km/h

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar BB85
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 FL 1.9 JTDm 2007 r. Black Line
    Postów
    284

    Domyślnie

    Nie mam interfejsu żeby zlogować auto. Stawiam na przepływkę, którą już raz wymieniałem, ale chciałem po taniości i kupiłem używkę.. Spróbuję ją odpiąć i pojeździć bez, zobaczymy czy to coś zmieni.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    Myślałem o teście elastyczności zrobionym stoperem.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    a co Ci da test elastyczności zrobiony stoperem ? czas i tyle.
    W każdych warunkach będzie inny. Wiec to żaden odnośnik.

    Kolega niech zainwestuje w kabel OBD i zainstaluje MulieEcu Scana i zrobi logi.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Żeby sprawdzić przepływkę wystarczy odpiąć wtyczkę i się przejechać. Jak się poprawi to można próbować wymieniać.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar MADMAN
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    GŁOGÓW
    Auto
    156 SPORTWAGON 2.4 JTD CF3
    Postów
    255

    Domyślnie

    [QUOTE=omen;1273891]a co Ci da test elastyczności zrobiony stoperem ? czas i tyle.
    W każdych warunkach będzie inny. Wiec to żaden odnośnik
    Jeśli nie ma kabla, w ten sposób można potwierdzić zamulanie ,brak mocy. Mnie dziwi,że przepływka zaczyna szwankować po uzyskaniu temperatury

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Puławy
    Auto
    Była 147 JTD jest 1.6ts 105
    Postów
    119

    Domyślnie

    Egr wyłączony i oczywiście zaślepiony?
    Jakieś inne objawy, zwiększone spalanie,kopci,silnik pracuje równo i na normalnych obr po rozgrzaniu?
    Podłącz Fes-a może on prawdę Ci powie.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Co rozumiesz przez określenie "optymalnej temperatury"? - może go przegrzewasz? Genralnie EGR wyłączony ale też powinien być zaslepiony pełną zaslepką. Winowajcą pewnie przepływomierz, albo czujnik temperatury płynu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar BB85
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 FL 1.9 JTDm 2007 r. Black Line
    Postów
    284

    Domyślnie

    Przez optymalną temp rozumiem kiedy wskazówka osiąga połowę skali. Auto pali normalnie, nie kopci, silnik pracuje równo w każdym zakresie temp i przede wszystkim się nie przegrzewa. Jak znajdę czas w tygodniu to poszukam kogoś w Poznaniu z interfejsem i zloguję auto.

Podobne wątki

  1. [159] Dziwny dźwięk silnika 2,4 JTDM ?
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 29-03-2020, 21:15
  2. [159] Dziwny dziwęk z komory silnika 2,4 JTDM
    Utworzone przez flacha2000 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 11:33
  3. Alfa 147 JTDm 140km dziwny kolor płynu chłodniczego?
    Utworzone przez arek0070 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 17:32
  4. 147, 1.9 JTDm - dziwny dźwięk w okolicy zaworów
    Utworzone przez Dejvvv w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 11:28
  5. dziwny dzwięk podczas gaszenia silnika 1.9 jtdm
    Utworzone przez popaj w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-07-2009, 13:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory