Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Styl jazdy

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    155
    Postów
    272

    Domyślnie Styl jazdy

    Niedawno stwierdziłem, że poeksperymentuję ze stylem jazdy moją 155. Zapewne każdy z Was próbował jeździć swoją na różne sposoby

    Wyjeżdżając z zabudowanego jedziemy zwykle na 3. biegu (~50-60 km/h) i jak z niego wyjeżdżamy to przyspieszamy na tym samym biegu. Później wrzucamy 4. bieg, a gdy osiągniemy 90-100 (lub więcej) używamy kolejnego.

    Czy jest sens omijać 4. bieg i "cisnąć" na trójce do około 4000 RPM (w moim przypadku) i po 3. od razu wrzucać 5-tkę? Ktoś praktykuje?

    Jeśli macie jakieś ciekawe wskazówki to pewnie spora ilość osób chętnie poczyta Moje pytanie nie jest zbyt odkrywcze, ale możliwe, że sporo osób (np. ja) zastanawia się czy jest to "zdrowe" dla skrzyni oraz silnika?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ja często omijam biegi. Np. po wyprzedzaniu albo jak mi się leń włączy i po prostu mi się nie chce gimnastykować

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Ja często omijam biegi. Np. po wyprzedzaniu albo jak mi się leń włączy i po prostu mi się nie chce gimnastykować
    Ciekawa technika jazdy
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Według mojej wiedzy (może już starej) optymalne spalanie jest przy 3000 obr.Po mojemu cisnąć np do 4000obr na trzecim biegu jest większe spalanie,przerzucając na piąty bieg obroty spadają,więc znowu trzeba dodać gazu by auto przyspieszało i znów spalanie wzrasta.Przyspieszając z piątki i wciskając np gaz w podłogę obciąża się wał korbowy.Uważam,że nie jest to dobre rozwiązanie
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_S Zobacz post
    Czy jest sens omijać 4. bieg i "cisnąć" na trójce do około 4000 RPM (w moim przypadku) i po 3. od razu wrzucać 5-tkę? Ktoś praktykuje?
    W ciężarówkach to się praktykuje,ale biegów jest 12 lub 16.Ale nie w osobowym samochodzie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Styl jazdy

    Zasada nr 1 - w przyrodzie nic nie ginie - żeby sie rozpędzić trzeba wykonać prace, a praca to siła razy czas. Wynika ze czy mocne przyspieszanie krótko, czy wolne długo to to samo.
    Ale - bo zawsze jest ale - tarcie w silniku zależy od jego prędkości obrotowej do kwadratu. Rownież skuteczność jest różna w roznym przedziale obrotów.
    Przyjęte jest ze optymalnie z punktu wydatku energetycznego jest poruszać sie miedzy max moment a max moc.
    Najważniejsze zaś to nie hamować. wtedy energia wydatkowana na rozpędzenie nie będzie zamieniana na ciepło.

    No i najważniejsze - jeżdżąc Alfa trzeba cisnąc.

    Co do omijania biegów - bez znaczenia. Ja często z lenistwa z 3 na 6 albo jakoś podobnie przeskakuje. Szczególnie po wyprzedzaniu.

  7. #7
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Co do omijania biegów - bez znaczenia. Ja często z lenistwa z 3 na 6 albo jakoś podobnie przeskakuje. Szczególnie po wyprzedzaniu.
    I tu pojawia się pewna nieścisłość,bo autor zbyt ogólnie ujął temat.Marcin,Ty ujeżdżasz V6 a jak wiemy silnik ten ma inne parametry niż TS
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    155
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Według mojej wiedzy (może już starej) optymalne spalanie jest przy 3000 obr.Po mojemu cisnąć np do 4000obr na trzecim biegu jest większe spalanie,przerzucając na piąty bieg obroty spadają,więc znowu trzeba dodać gazu by auto przyspieszało i znów spalanie wzrasta.Przyspieszając z piątki i wciskając np gaz w podłogę obciąża się wał korbowy.Uważam,że nie jest to dobre rozwiązanie
    Na piątym już nie przyspieszam, lecz staram się utrzymać obroty (staram się jeździć przepisowo, 90).

    Co do "zużycia elementów silnika" - też o tym myślałem, ale podobno jeżdżenie na zbyt niskich obrotach też nie jest dobre (a jak wiadomo, nasze Alfy nie lubią mniej niż 2500 RPM ).

    Słyszałem też, że niskie spalanie osiąga się przez utrzymywanie niższych obrotów przez dłuższy czas, a to jak szybko przyspieszasz jest już sprawą drugorzędną (chyba, że non stop trzymasz do odcinki, ale nie o tym mowa ).

  9. #9
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_S Zobacz post
    Na piątym już nie przyspieszam, lecz staram się utrzymać obroty
    Jeśli tylko do utrzymania prędkości to ok.


    Cytat Napisał Dawid_S Zobacz post
    Co do "zużycia elementów silnika" - też o tym myślałem, ale podobno jeżdżenie na zbyt niskich obrotach też nie jest dobre (a jak wiadomo, nasze Alfy nie lubią mniej niż 2500 RPM ).
    Jak będzie się jeździć z obrotami 1500 to na pewno kiedyś silnik to odczuje.


    Cytat Napisał Dawid_S Zobacz post
    Słyszałem też, że niskie spalanie osiąga się przez utrzymywanie niższych obrotów przez dłuższy czas
    Dobrze słyszałeś,pytanie tylko jak niskie mają być te obroty
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    155
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Dobrze słyszałeś,pytanie tylko jak niskie mają być te obroty
    W przypadku 155 1.8 wydaje mi się, że są to okolice 2000-2400 RPM. Na pewno nie niżej, bo wtedy już czuć, że silnik "nie lubi" tak jeździć (w moim przypadku) i przy lekkim dodaniu gazu nieco się dusi (tj nie czuć "siły ciągu"). Z kolei od 2500 "jedzie", więc za neutralną granicę uznałem właśnie 2000-2400

Podobne wątki

  1. [147]Lampki przednie na styl TI,nie firmy Depo
    Utworzone przez james89 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 18:43
  2. Felgi styl 8C Competizione
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 20:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory