Pytanie:
Odpowiedź:Po cholere pałować auto poza prędkości obrotowe przy których masz max moc.
Czasem łaski się nie robi...Takie rzeczy to chyba podczas wyprzedzania na zakręcie![]()
Pytanie:
Odpowiedź:Po cholere pałować auto poza prędkości obrotowe przy których masz max moc.
Czasem łaski się nie robi...Takie rzeczy to chyba podczas wyprzedzania na zakręcie![]()
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
1750 jest git, to maxymalny moment większości diesli.
Ja w dieslu pilnuję, żeby po zmianie biegu obroty nie spadały poniżej 2000/min, ewentualnie troszkę przed. Wtedy słychać, że nic się w aucie nie męczy.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Ale te 1750 też już wystarczy, większość diesli męczy się od 1500 w dół, 1750 ze stałą V można śmiało jeździć.
Mojej byłej 1,4 ts miałem wrażenie że cięgnie do 7tyś odcinka przy 7,2 tyś. Czuć było jak wariator fazy zmieniał i dawał kopa w okolicach 4 tyś i 5,5 tyś dlatego uwielbiałem kręcić pod czerwone. Teraz mam 1,6 bez wariata. Może moment ma wyższy i czuć to ale brakuje wariata. Nie kręce pod czerwone bo nie ma z tego przyjemnośći a po 5,8 tyś obr silnik zdycha. No i odcinka w 1,4 było to fajne dyn dyn dyn na czerwonym a teraz mam po prostu dzwięk- buuuuuuu.
Przejedź się nowymi mini dizlami. Same każą zmieniać biegi na wyższe sporo poniżej 2k obr.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
TIR-y jeżdżą na jeszcze niższych obrotach i jakoś dają radęNowe silniki mają chyba wydajniejsze pompy olejowe na niższych obrotach.
No ale fakt faktem renault kiedyś strasznie reklamował "eko" jazdę, dopóki nie zaczął wuj strzelać ich super dizli 1.5
- - - Updated - - -
Najzdrowiej dla wału i korb podobno jest między maksymalnym momentem a mocą maksymalną. Obawiam się jedna, że dla pierścionków już tak świetnie nie jest.
W TS-ie 1.4 momen maksymalny przy 4600 obr./min., moc przy 6300![]()