Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: Styl jazdy

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Pytanie:
    Po cholere pałować auto poza prędkości obrotowe przy których masz max moc.
    Odpowiedź:
    Takie rzeczy to chyba podczas wyprzedzania na zakręcie
    Czasem łaski się nie robi...

  2. #22
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Zależy jak szybko chcesz wyprzedzić, ja bym jechał z 3-ki.
    Co do samego tematu to lubię korzystać z całego obrotomierza np. bardzo szybko przyspieszam a potem turlam się trasą z obrotami 3-3,5krpm, nigdy nie schodzę poniżej 2krpm, przyspieszam energiczniej dopiero od 2,5krpm, pełny but od 3krpm, tak wygląda mój styl jazdy. Nie ciągam też Alfiny do odcinki, max. 5,8-6krpm bo później i tak już nic się nie dzieje.
    Mam podobnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Dieslem jak najmniej - za radą z forum utrzymuje 1750.
    Z jakiego forum ? Zdecydowanie przegięcie pały.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Z jakiego forum ? Zdecydowanie przegięcie pały.
    hmm z tego ?
    Nie wiem dlaczego przegięcie pały - od czasu jak zacząłem tak jeździć to nie dość, że spalanie spadło, to na dodatek komfort, ze względu na ciszę lepszy - i nie męczy tak bardzo jazda.


    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Takie rzeczy to chyba podczas wyprzedzania na zakręcie
    Czasem łaski się nie robi...
    Mam nadzieje że to ironia
    147 powodów do zadowolenia

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    1750 jest git, to maxymalny moment większości diesli.

  5. #25
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja w dieslu pilnuję, żeby po zmianie biegu obroty nie spadały poniżej 2000/min, ewentualnie troszkę przed. Wtedy słychać, że nic się w aucie nie męczy.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ale te 1750 też już wystarczy, większość diesli męczy się od 1500 w dół, 1750 ze stałą V można śmiało jeździć.

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Mojej byłej 1,4 ts miałem wrażenie że cięgnie do 7tyś odcinka przy 7,2 tyś. Czuć było jak wariator fazy zmieniał i dawał kopa w okolicach 4 tyś i 5,5 tyś dlatego uwielbiałem kręcić pod czerwone. Teraz mam 1,6 bez wariata. Może moment ma wyższy i czuć to ale brakuje wariata. Nie kręce pod czerwone bo nie ma z tego przyjemnośći a po 5,8 tyś obr silnik zdycha. No i odcinka w 1,4 było to fajne dyn dyn dyn na czerwonym a teraz mam po prostu dzwięk- buuuuuuu.

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Przejedź się nowymi mini dizlami. Same każą zmieniać biegi na wyższe sporo poniżej 2k obr.

  9. #29
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Przejedź się nowymi mini dizlami. Same każą zmieniać biegi na wyższe sporo poniżej 2k obr.
    I co to niby oznacza ? Że trzeba tak robić ? Producent ma w dupie ile silnik przejedzie powyżej 150 000 km.

    Zresztą w szwagra nowym Citroenie C5 1.6 THP 155KM też każe jechać 50 na 6 biegu więc nie tylko w nowych mini dieslach ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    TIR-y jeżdżą na jeszcze niższych obrotach i jakoś dają radę Nowe silniki mają chyba wydajniejsze pompy olejowe na niższych obrotach.
    No ale fakt faktem renault kiedyś strasznie reklamował "eko" jazdę, dopóki nie zaczął wuj strzelać ich super dizli 1.5

    - - - Updated - - -

    Najzdrowiej dla wału i korb podobno jest między maksymalnym momentem a mocą maksymalną. Obawiam się jedna, że dla pierścionków już tak świetnie nie jest.
    W TS-ie 1.4 momen maksymalny przy 4600 obr./min., moc przy 6300

Podobne wątki

  1. [147]Lampki przednie na styl TI,nie firmy Depo
    Utworzone przez james89 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 18:43
  2. Felgi styl 8C Competizione
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 20:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory