Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Pany, pytanie. Swap 16v na 8v alfa 155.

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Możliwe że skrzynie 16V różniły się między sobą, bo 2.0 da się dzwona zmienić z tego co wiem. Inna sprawa czego się oczekuje... myślałem sobie z 1.4 wsadzić ale Quaife szpery robi tylko do 2.0 więc chyba pozostaje mieć dłuższą ale zeszperowaną.
    Co do ceny 1kPLN za silnik i skrzynię po remoncie to niemożliwe, za same silniki chcą ludziska po 7 stów a remont 3,5 kafla taki porządny więc to ściema jak dla mnie.
    Skrzynie od szesnastek sa niemal 100% przekładalne, nie jedna QVka lata na skrzyni od 1.4 bez modów. A o szperze to wiem, dlatego też kolejnym etap będzie właśnie skrzynia z hamulcami od 2.0. To 1.4 to bym powiedział, przejściowo
    W taki razie będę próbował zamienić dzwony, a jak nie to właśnie obspawać, wydaje się mniej zabawy niż próbować dołożyć ABS do napędu bez ABSu, a i efekt będę zamierzony miał ^^
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    To ty chcesz zachować ABS?? Mało to męskie jak już robisz takie swapy

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Męskie, nie męskie, jak mi będzie musiała dziewczyna przejechać autem z imprezy to wole go mieć
    Jak by nie patrzeć, ja mimo wszystko robię street-dupowóz Będę tym autem nadal kręcił przebieg po ulicach, a już nie raz musiałem coś omijać z hamulcem w podłodze, np. pieszych, więc sterowność wskazana, hamowanie pulsacyjne nie wydaje się tak skuteczne ^^
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś musiał sinik 8V remontować. Wiem po swoim ile ten motor może wytrzymać . Silnik 16V wbrew pozorom nie jest taki zły. Kolega ma nalatane 360 tysięcy i jeszcze nie umarł. Co do przekładki. Znam kogoś kto się napalił kupił 2,0 8V ze skrzynia bez osprzętu . Koleś wcisnął mu kit że wszystko pasuje od 16V a ten głąb uwierzył.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    ...ja też nie musiałem a remont robilem i uwierz mi silnik 8 v byl juz wymęczony po 18latach eksploatacji. to ze mu sie panewa nie obrocila to nie znaczy ze nie byl do remontu.
    jak 8v po udanej kapitalce sprzedają po tysiaku to ja biorę od razu trzy

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Gregu155
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 JTD 8v
    Postów
    486

    Domyślnie

    no i czas odgrzebać stary kotlet....nie chcę wywoływać wilka z lasu ale.... zawsze mi chodziło po głowie wyremontowanie 8v tak żeby miał jak najwięcej świeżości i i koników... Chyba jednak bujnę się po swoją 155 do GD. tylko i wyłącznie ze względu na silnik...no i może kolektor rurowy

    tylko kto to zrobi...ja aż tak dużego pojęcia nie mam mechory to kilka tysiaków by sobie zaśpiewali... Jakieś pomysły?
    Alfa Romeo 75 2.4 TD 90 rok-BYŁA Było: Mitsubishi Galant ES 2.4 16v LPG 01r.
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 98 rok-Była Fiat Tipo 1.4 LPG 94r.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v+LPG 92 rok-Była Opel Corsa A 1.2 LPG 92.r Wariat nie z tej ziemi
    Był Ford Escort 1.4 96r. Ford KA 1.3 niezawodna popierdzielaczka
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16v - Była Chrysler Voyager 2.4 16v +LPG 99r.- Królewska wygoda...Był
    Alfa 147 JTD 115km 2002r.-Jest

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Jak nie masz pojęcia to zostają tylko mechanicy, wbrew pozorom nie biorą nie wiadomo jakiej kasy, wystarczy znaleźć odpowiedni warsztat z ogarniętymi ludźmi. Jak chcesz remont i lekkie wzmocnienie typu powiększenie i polerka kanałów głowicy to nie będzie to aż tak strasznie drogie, jeśli chcesz trochę więcej mocy niż zdrowa seria to już będzie kosztowało, z tego co ja się orientowałem to jakieś 3-4 kafle samej robocizny, z tym że pytałem o kompleksową regenerację przy której części to jakieś 20kPLN więc ta robocizna to i tak niedużo
    Dla przykładu za zrobienie głowicy na nówkę dałem koło 6 stówek, z luzami zaworowymi było by 700-800 ale to robiłem sam, niby dużo ale jeśli dorzucić do tego obróbkę to wyszło by w okolicach 1000 więc niewiele więcej.

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał MichalRTK7 Zobacz post
    no i czas odgrzebać stary kotlet....nie chcę wywoływać wilka z lasu ale.... zawsze mi chodziło po głowie wyremontowanie 8v tak żeby miał jak najwięcej świeżości i i koników... Chyba jednak bujnę się po swoją 155 do GD. tylko i wyłącznie ze względu na silnik...no i może kolektor rurowy

    tylko kto to zrobi...ja aż tak dużego pojęcia nie mam mechory to kilka tysiaków by sobie zaśpiewali... Jakieś pomysły?
    Panewki główne - pierwsze co musisz kupić, w tej chwili ciężko dostać. Dalej - regeneracja rozrządu i popychaczy. Dopiero na kolejnym miejscu w tym silniku leży układ TPC czyli tłok-pierścień-cylinder, zwykle starczy przehonować i założyć nowe pierścienie. Nie babrając się mocno, robiąc lekki porting i wyważanie z odelżeniem koła zamachowego o kilo, w szlifierni zostawiasz ok. 2800 zł licząc z częściami typu uszczelki, do tego regen wałków ok. 500 zł. Mechanik weźmie ok 1000 zł za poskładanie tego na nowo.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    i na końcu turbo...
    Alfa Romeo 155 2.0 16v 150 km...

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Turbo to w 2.0 na wale z 1.8, w wolnej chwili policzę pojemność i stopień sprężania takiej hybrydy.

Podobne wątki

  1. Alfa 147 swap 115 na 140 kub 150
    Utworzone przez kominiora w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 13:39
  2. Swap Alfa 156 2.0 jts 2004r na 2.5 v6?
    Utworzone przez Daroo84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-08-2015, 23:25
  3. Alfa 147 swap z 1.6 105 km na 2.0 150km
    Utworzone przez adrian14831 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 16:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory