Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: Styl jazdy

  1. #31
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    TIR-y jeżdżą na jeszcze niższych obrotach i jakoś dają radę
    Świetny przykład porównawczy ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No świetny przykład na to, że da się bez szkody dla silnika.

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Ale tiry maja inne obroty silnika. Nie sugeruj sie niskimi obrotami w tirach. U mnie w MANie optymalnie to 1500, przy 1700-2000 zmieniam bieg, a 2500 to praktycznie mega odcinka, a obrotomierz jest do 3000...
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 15-10-2013 o 21:22

  4. #34
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Nie no, zgadza się. I chyba wszystko zmierza do tego, żeby w osobówkach też zbijać obroty do minimum.

  5. #35
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 146 1.6 T.S. 1997r RIP, AR 145 1.6 boxer
    Postów
    17

    Domyślnie

    Ja w mojej 145-tce zmieniam biegi przy około 2-2,5tyś rpm - jak wlekę się w mieście. Na trasie przy około 3-3,5tyś a jak wyprzedzam to kręcę do czerwonego. Średnie spalanie mam na poziomie 8L. Na trasie stawiam raczej na średnią prędkość niż chwilowe darcie po 180km/h więc zasadniczo nie przekraczam 120km/h.

    - - - Updated - - -

    Ja w mojej 145-tce zmieniam biegi przy około 2-2,5tyś rpm - jak wlekę się w mieście. Na trasie przy około 3-3,5tyś a jak wyprzedzam to kręcę do czerwonego. Średnie spalanie mam na poziomie 8L. Na trasie stawiam raczej na średnią prędkość niż chwilowe darcie po 180km/h więc zasadniczo nie przekraczam 120km/h.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Koledzy o czym my mówimy???????? Mamy Alfy i liczy się przyjemność z jazdy a nie tam jakieś spalanie a tak poważnie to ja w swojej nie patrzę na spalanie, czasem wyjdzie 9 litrów a czasem 15 litrów. Nie patrzę tak jakoś na to. Jak chciałem obniżyć sobie koszty to kupiłem drugie auto po mieście i na dojazdy do pracy i to mi pali 8-9 litrow gazu i jest bajka jednak myślę, że styl jazdy na niskich obrotach nie jest dobry dla silników alfy. Ja jak swoją jadę normalnie to obroty utrzymuję na poziomie 3,5-4-5 tys obr to wydaje mi się że są to obroty optymalne bo wtedy ani silnik się nie męczy ani spalanie nie jest straszne. Przyspieszam też na ogół dokręcając do 4-4,5 tys.

  7. #37
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    TIR-y jeżdżą na jeszcze niższych obrotach i jakoś dają radę Nowe silniki mają chyba wydajniejsze pompy olejowe na niższych obrotach.
    No ale fakt faktem renault kiedyś strasznie reklamował "eko" jazdę, dopóki nie zaczął wuj strzelać ich super dizli 1.5

    - - - Updated - - -
    Co to TIR-? Nie porównuj silnika ciężarówki do auta osobowego.W tym pierwszym zakres obrotów użytecznych to praktycznie około 400 obr/min(dlatego mają 12 lub 16 biegów)
    Może jeszcze porównasz do diesla na statkach?Tam dopiero są niskie obroty
    Afa jest po to by cieszyć jazdą.
    Do eko-dupeko są inne marki
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 19-10-2013 o 11:25
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No żesz kuwa...
    Nie no, zgadza się. I chyba wszystko zmierza do tego, żeby w osobówkach też zbijać obroty do minimum.
    A nie pomyślałeś mądralo, że mają tyle biegów żeby coś ciągać?! Widzę, że kolega jest kolejnym super doświadczonym kierowcą, mającym do czynienia tylko ze "sportowymi" TS-ami.
    W swoim poprzednim aucie można powiedzieć, że miałem 10 biegów, a w praktyce korzystałem z 4. Nie licząc wstecznych. I co mądraliński teraz powie? Pewnie, że omron jeździć nie potrafi

  9. #39
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 146 1.6 T.S. 1997r RIP, AR 145 1.6 boxer
    Postów
    17

    Domyślnie

    Alfa ma sprawiać radochę i frajdę. JA czuję to każdego dnia czy wlekę się przez miasto do pracy czy wypadam na jakieś kręte drogi aby się wyjeździć do woli.
    Niestety w moim wypadku przy codziennym jeżdżeniu spalanie ma dla mnie znaczenie i staram się pogodzić ekonomię z frajdą... w większości przypadków i tak bywam najszybszy na danym odcinku pomimo wykorzystywania 30% możliwości silnika i zawieszenia.
    Pozdrawiam wszystkich mistrzów prostej

  10. #40
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    I co mądraliński teraz powie? Pewnie, że omron jeździć nie potrafi
    No nie umie ... osobowym


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. [147]Lampki przednie na styl TI,nie firmy Depo
    Utworzone przez james89 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 18:43
  2. Felgi styl 8C Competizione
    Utworzone przez Alfor.GTA w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 20:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory