Powiedzcie kiedy mniej więcej łapie wam temperature w Alfie 2,4Jtd. ja mam tak że po 4 km drgnie wskazówka, pełną temp. łapie dopiero po 8km.
Powiedzcie kiedy mniej więcej łapie wam temperature w Alfie 2,4Jtd. ja mam tak że po 4 km drgnie wskazówka, pełną temp. łapie dopiero po 8km.
Tzn. jaką? Ile pokazuje wskaźnik?Napisał TNOS
To wszystko gra. Pamietaj ze jak osiagnie 90 st na wskazniku, to olej potrzebuje kolejne 8 km zeby nagrzac sie do 90-100 st.Napisał TNOS
Po odległości to ciężko określić, przy wolniejszej jeździe słabsze chłodzenie i szybciej łapie, przy szybszej dłużej, zależy też od obrotów. Ja na zimnym silniku nie przekraczam 2000 obr. to jadąc wolno i przepisowoprzez maisto po około 15 min. od odpalenia mam ponad 70st C i tak mi trzyma przy spokojnej jeździe.
Nie patrz na temperaturę na wskaźniku kabinowym tylko sprawdź jak nagrzewają się węże chłodnicy. Zrób sobie jazdę testowa, start na zimnym silniku i co ok. 1 km kontrola ręka ciepłoty górnej rury chłodnicy. Jak zrobi się ciepła od razu to masz uszkodzony termostat jak dopiero po przejechaniu 5-6km to wszystko o.k. - termostat się prawidłowo otwiera. Generalnie temperatura otwarcia fabrycznego termostatu silnika JTD jest dość niska w stosunku do innych aut i wynosi 78-82C, więc silnik będzie taka temperaturę utrzymywał przy ustalonej pracy i niskich temperaturach zewnętrznych. Dodatkowo to za bardzo nie polegaj na wskaźniku kabinowym bo może przekłamywać nawet 10 stopni.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Moja włoszka jest strasznie zimna!. Żeby osiągnęła 90C muszę chyba z 0,5h toczyć się po Łodzi (bo jazdą normalną tego nazwac nie można -max 20kmh). A teraz jak jadę do pracy z samego rana przy tem. zew.0C to po 20km przejechanych spokojnie jest 50C silnika! Termostat otwiera się i zamyka bo najpierw nagrzewają się rurki metalowe a dopiero po jakimś czasie idzie wszystko na chłodnicę. Wskaźnik kabinowy pokazuje przyrost do 50C-60C - to chyba moment zamkniętego termostatu i nagle temp. opada poniżej 50C i o gorącym nawiewie mogę pomarzyć. Po tak 8km coś tam ciepłego leci ale szaleństwa nie ma. Kiedyś na jałowych klekotała 1,5h by temp. osiągnęła 90C przy zewn.10C. Chyba termostat - nie? Ale czy napewno... Podobno JTD tak mają. Czy tak ma być - 3 gorące herbaty przed wyjściem i sopelek lodu za kierownicą po 20km? [1.9JTD, 138kkm, 5W40 Edge]
Starsze konstrukcje fiatowskie, także mają otwarcie przy 78-82, widocznie fiat tak ma. Może dlatego uszkodzenia uszczelek pod głowicą zdarzają się rzadziej niż w TDi
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Termostat może się prawidłowo otwierać ale jak już się otworzy to może się niedomykać i stąd trudność w osiągnięciu temperatury. Tylko podłączenie komputera prawdę ci powie jaka temperaturę "widzi" ECU - jak to będzie te 78-82C to termostat masz o.k. - jak mniej to masz go do wymiany
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
..... ja na wskaźniku w kabinie mam siakieś 75st co wydawało mi sie za mało.
jest OK...Napisał TNOS