Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wtryskiwacze AR 156 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    39

    Domyślnie Wtryskiwacze AR 156 2.0 TS

    Witam wszystkich,

    czy przy wtryskiwaczach może silnik "łapać lewe powietrze"?

    Byłem na diagnostyce komputerowej dwa miesiące temu i nie wykazało żadnych błędów. Pomimo tego, że czasami zapala się kontrolka wtrysku (marchewka). Niezależnie od okoliczności. Była nieszczelność w dolocie (za przepływomierzem), ale pozbyłem się tego. Dalej zastanawia mnie spadek mocy, zapalanie się kontrolki wtrysku, problem z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy jest rozgrzany jest OK (ale podczas jazdy czasami się zapala). Poza tym zastanawia mnie termostat. Naczytałem się już kilku wpisów na forum i jedni radzą wymienić, inni zostawić "bo tak jest". Temperatura wedle wskaźnika w kabinie przy temperaturze na zewnątrz o tej porze roku pokazuje 55 stopni (ledwo wskazówka drgnie - chyba, że stoję w korku, to podnosi się do 90 stopni i włącza się wiatrak).
    Wydaje mi się, że łapie "lewe powietrze". Nie wiem tylko gdzie. Na diagnostyce komputerowej nie wykazało błędów, ale powiedzieli, że gdzieś łapie lewe powietrze. Nie wiem czy sam im zasugerowałem ten objaw, bo zostawiłem samochód u mechanika i powiedziałem co mnie martwi. Widocznie zbagatelizowali problem, skasowali kasę i tyle.Potwierdzili moje obawy tylko i nie chciało im się dalej w to bawić. Ale chyba lepiej zarobić więcej niż tylko 80 zł za diagnostykę komputerową.
    Przypuszczałem nieszczelność w kolektorze dolotowym, ale pobieżnie obejrzałem ten element i wygląda OK. Przepływomierz jest sprawny, bo gdy wypnę wtyczkę to silnik "słabnie". Żeby być pewny należałoby wymontować układ dolotowy. Ale może zacznę od listwy wtryskiwaczy?

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ALBEX
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD Czarny Sedan 2003 rok
    Postów
    105

    Domyślnie

    jeszcze dwa sprawdzenia i sobie kupiłbyś komputer diagnostyczny.
    sprawdź wszystkie przewody powietrza, i może uszczelki. może łapać lewe powietrze na kolektorze. tylko że tego nie sprawdzisz organoleptycznie.
    jak uszczelnisz to zobaczysz efekty. termostat to wymień z urzędu na nowy. chyba że w garnku działa.
    ale nowy to nowy.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Widziałem takie urządzenie diagnostyczne ze złączem OBD2 w cenie jednej wizyty u mechanika w celu diagnostycznym Nie wiem tylko czy sprawnie to działa. Nie podłączałem tego do samochodu.

    Sprawdzę jeszcze raz cały układ dolotowy, oraz listwę wtrysków. Może wymontuję kolektor dolotowy, tylko faktycznie może się okazać, że organoleptycznie nie stwierdzę usterki.
    No i ten termostat...

    Dam znać czy coś wskórałem.

    Dzięki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Termostat do wymiany, rozrzad na początku do sprawdzenia przez kogoś kto ma sprzęt do tego i głowę, zapala się marchewka to błąd musi być w sterowniku tylko sprzęt do diagnostyki nie tego. Wątpię żeby na wtryskach ci łapal lewe powietrze. Do przyjrzenia przeplywomierz i sonda oraz uklad zaplonowy, wszystkie połączenia i świece.
    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    Tak, termostat chyba do wymiany. A raczej na pewno.
    Myślałem, że przy wtryskach będzie taka możliwość że łapie "lewe powietrze" właśnie w tym miejscu. Ale może faktycznie tak nie jest.
    Przepływomierz jest raczej sprawny. Gdy wyłączę wtyczkę z niego to praca silnika jest mocno zakłócona (prawie gaśnie). Świece wymieniałem ok 10-15tys km temu. Wymieniłem wszystkie na zalecane przez producenta. Wykręcałem je kilka razy i widać, że przy 3 cylindrze bywają "okopcone".

    Dodam, że "marchewka" zapala się sporadycznie i ciężko wyczuć kiedy może się zapalić. Nie ma reguły.
    Dzisiaj przejeździłem cały dzień i nie zapaliła się wcale i samochód był fajnie "żwawy".

    Byłem na diagnostyce dwa razy. Za pierwszym razem został wykasowany błąd sondy. Poza tym ktoś przede mną umył silnik i w gniazdach świec stała woda. Oczyściłem gniazda, błąd został wykasowany. Pojeździłem ponad rok bez żadnych problemów. Kilka miesięcy temu byłem drugi raz na diagnostyce i wszystko OK poza "łapaniem" lewego powietrza. Powiedzieli, że gdzieś w okolicy układu dolotowego. Tylko kur..a układ dolotowy ma kilka urządzeń. Dopytywałem się dalej o co biega. Jeden spec powiedział, że za przepływomierzem może być nieszczelność, a drugi, że za przepustnicą. Czasami wydaje mi się, że nie wiedzą o czym mówią.

    Nie dobierałem się jeszcze do kolektora ssącego. Oglądałem go tylko pobieżnie. Mam zamiar go wyjąć. Nie kosztuje majątku, więc jeżeli stwierdzę, że nadaje się do wymiany to zamówię drugi.

    Rozrządu nie wymieniałem. Też należałoby to zrobić, ale na razie mam inne wydatki. Nie słyszę wariatora, więc jest chyba jeszcze sprawny… Silnik działa w miarę cicho. Poza tymi momentami, gdy zapala się kontrolka wtrysku ("marchewka"). Wtedy silnik traci moc. Czasami ma trudności z uruchomieniem gdy dłużej postoi.

    Dla pewności, spryskałem przewody WN i dolot plakiem. Nie czuć różnicy w pracy silnika, więc nieszczelność jest mała, albo winą nie jest "lewe powietrze".

    Od jutra zacznę sprawdzać wszystko i dam znać co z tego wynikło.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - Mistrzu diagnostyki, tak to można jeszcze gdybac z pół roku i nabijać posty.
    - podaj informację na forum regionalnym , podjedzie kolega z komputerem, pomierzy parametry, TRA, FRA i prawie wszystko będziemy wiedzieli.
    - jak forumowicz chętny to i zrobi test do odcięcia.
    - a i nawet może test sond od stanu zimnego silnika do czasu włączenia się wentylatora.
    - nie mówię abys zaraz zakupił interfejs za 49 zł, pożyczył notebooka i robił diagnostykę, sa ludzie którzy jednak nie mają do tego smykałki.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    - Trafna uwaga.
    - Sam bym na to nie wpadł.

    Miłego postowania. Kilka tysięcy postów o niczym na pewno nie zapcha forum. Ostatnio komuś szyby w przednich drzwiach się nie otwierają… Poradzisz mu?

    Aha, dalej doradzaj diagnostykę tylko na rozgrzanym silniku.

    Bywaj!
    Ostatnio edytowane przez BlackPearl ; 03-11-2013 o 02:00

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    No tutaj Kolega bubu321 ma rację żeby podłączył kompa ktoś z forum, na pewno będzie taniej i dowiesz sie znacznie więcej niż od nie jednego mechanika, który zapewne podłączając się do twojego samochodu nie może nawet odczytać wszystkich błędów które posiadasz.
    Uzupełnij swój profil skąd jesteś a na pewno ktoś Ci pomoże.
    Bubu napisał Ci co musisz sprawdzić czyli TRA i FRA na 100%, Przy okazji można sprawdzić działanie termostatu bez konieczności jego rozbierania.

    Poza tym nie ma co się unosić to w końcu ty prosisz o porady.
    Bez dokładnej diagnostyki silnika nic nie zrobisz a zwykły KTS twojego speca tu nie za bardzo pomoże.
    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    39

    Domyślnie

    RafcioL27 masz rację.

    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam serdecznie.

Podobne wątki

  1. wtryskiwacze
    Utworzone przez Pisek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 21:13
  2. [159] Wtryskiwacze
    Utworzone przez manka10151 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2015, 07:50
  3. Wtryskiwacze JTD 16V
    Utworzone przez automobilista w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 28-02-2014, 14:49
  4. AR 33 - wtryskiwacze
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-04-2007, 21:53
  5. wtryskiwacze
    Utworzone przez andi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-02-2007, 15:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory