Strona 6 z 26 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 252

Temat: porównanie V6 Busso do dzisiejszych konstrukcji

  1. #51
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Każdy silnik lepiej pracuje w niskiej temperaturze i większej wilgotności.
    Wiem, ale w żadnym nie odczuwałem tego tak bardzo jak w V6 Busso. Być może dlatego, że nie jeździłem innymi silnikami w okolicach 200KM i więcej
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #52
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    55

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Tu nie potrzebny jest intercooler, żeby czuć jak motor rwie się do pracy. Z resztą to tylko jedna z sytuacji, gdy zwyczajnie czuć, że to prawie żywy kolektyw. Żadne high technology by Japan Wam tego nie da.

    Piękno tego silnika pojawia się z czasem, trzeba się do niego dotrzeć i dojrzeć. Tego nie można opisać komuś, kto jeździ TS czy JTD. Mam jeszcze swoją leciwą V'kę w 156 i mimo komfortu który oferuje 159, z przyjemnością jeżdżę nią w trasy. Tam gdzie większość diesli czai się za TIRem, bo ich kierowcy nie mogą się zdecydować jaki bieg zapiąć żeby turbo się włączyło i nie przestało dmuchać za szybko, ja zapinam 3 i mnie nie ma. Jeśli macie możliwość, nie zastanawiajcie się na v'ką. Nie ważne czy z lpg, czy bez. Z lpg koszty paliwa macie porównywalne do TS. Ważne jest to, że na naszych oczach znika kawał historii a za 10 lat nikt nie będzie nawet wychylać się z motorami o takich parametrach. Dziś czytałem o premierze nowego MONDEO z motorem.. 1.2 TURBO. To jest g*niana przyszłośc motoryzacji której doczekaliśmy już dziś. Krok wstecz na całej lini.

    Można porównywać ten silnik do nowych konstrukcji, ale po co? Wiele nowych aut będzie na trasie szybszych, bo silnik to nie wszystko- to skrzynia, nastawy zawieszenia, sztywność nadwozia i wiele innych czynników. Pojawi się nie jedna v'ka na rynku, ale żadna już nie będzie w prostej lini wywodzić się z lat '70, gdzie normy spalin mieli za nic, a dźwięk silnika zmieniający się z każym 1 000 obrotów rekompensował wszystko.
    Ostatnio edytowane przez Damian ; 26-10-2013 o 21:56

  3. #53
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Spokojnie... To przecież tylko V6 i około 200 koni! Niema się czym podniecać

  4. #54
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Spokojnie... To przecież tylko V6 i około 200 koni! Niema się czym podniecać
    każdy się podnieca tym czym chce :-)
    twoja baba pewnie ma jednego konia ( ciebie/twojego ) i jakoś chyba daje rade to i chłopaki też mogą i to dwustoma








  5. #55
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Tomaz, bardzo optymistycznie podszedłeś do tego porównania. Nawet producent dla alfy 2,5 podaje spalanie w mieście ok. 18/100 i takie wartości są niestety rzeczywiste dla jazdy 100% po mieście. Alfa 15 spali ale w trybie mieszanym a w takim trybie lex spokojnie zmieści się 10l. Popatrzcie też na parametry nowych BMW z takiej pojemności jak w alfie teraz auta osiągają 250-300km, spalają o dobre 5l mniej i do tego przyspieszają w 6.0s do setki. Jakby nie patrzeć to przepaść jest ogromna. Ale BMW nawet z tych samych lat zawsze mniej paliły i lepiej przyspieszały. Alfa nigdy nie była oszczędna, za to dźwięk wynagradzał wszystko.
    Nie masz racji kolego. Owszem teraz BMW ma lepsze silniki, ale 20 czy 30 lat temu Alfa była górą. Masz rację z tym że nowe silniki BMW są znakomite, ale za czasów aluminiowego klasyka czy 12 zaworowych V6 BMW było z tyłu. Teraz jest na odwrót i szlak mnie trafia ,że firma która produkowała jedne z najlepszych silników na świecie nie ma porządnego benzyniaka. Nie wiem jak 1750 TBI się spisuje. Czas pokaże.

  6. #56
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Nie masz racji kolego. Owszem teraz BMW ma lepsze silniki, ale 20 czy 30 lat temu Alfa była górą. Masz rację z tym że nowe silniki BMW są znakomite, ale za czasów aluminiowego klasyka czy 12 zaworowych V6 BMW było z tyłu. Teraz jest na odwrót i szlak mnie trafia ,że firma która produkowała jedne z najlepszych silników na świecie nie ma porządnego benzyniaka. Nie wiem jak 1750 TBI się spisuje. Czas pokaże.
    20 lat temu Alfa góra? Chyba żartujesz. Co takiego miała Alfa w 93 roku czego nie miało BMW skoro w ofercie juz od dawna bawarczycy mieli takie potwory V8 i V12 oraz cała gamę najpopularniejszy R6, które to R6 osiągały już 20 lat temu grubo ponad 300KM

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    20 lat temu Alfa góra? Chyba żartujesz. Co takiego miała Alfa w 93 roku czego nie miało BMW skoro w ofercie juz od dawna bawarczycy mieli takie potwory V8 i V12 oraz cała gamę najpopularniejszy R6, które to R6 osiągały już 20 lat temu grubo ponad 300KM
    Mam na myśli auta dla zwykłych zjadaczy chleba. Nie powiesz mi, że silnik E36 318 jest lepszy czyli ma lepszą dynamikę np. od silnika TWIN SPARK 1,8 z Alfy 155. Ja piszę o silnikach 4 i 6 cylindrowych, a te wtedy były lepsze od silników BMW. Dopiero po połowie lat 90 tych kiedy BMW zaczęło iść do przodu. Silniki V8 i V12 kolego to już wtedy nie była liga Alfy niestety. Tak samo jak silnik M3, czy M5

  8. #58
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    I trafiłeś w sedno alfa od dawna jest autem dla zwykłych zjadaczy chleba ;] Po za tym gorsze osiągi powiadasz? Porównując np. E36 ze 155 jakoś nie widzę aby AR była góra. Dla przykładu Alfa 155 2.5 V6 miała 166KM, a BMW E36 325i 192KM. 318 zalezy, o którym piszesz bo 318i miało 115KM ale już 318iS miało 140KM. 2.0 T.S 143KM, 2.0 od BMW 150KM nadal nie widze przewagi. Nawet VW do golfa 2 już wkładał 1.8 140KM, a do mk3 2.0 150KM i VR6 wiec w tamtych czasach Alfa jesli chodzi o silniki nie za bardzo się wyróżniała na tle pozostałych.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-10-2013 o 16:10

  9. #59
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Nawet VW do golfa 2 już wkładał 1.8 140KM, a do mk3 2.0 150KM i VR6 wiec w tamtych czasach Alfa jesli chodzi o silniki nie za bardzo się wyróżniała na tle pozostałych.
    No to już z deczka przeginasz pałę
    W MK3 najpopularniejsze to były silniki 1.8 ale o mocy 75KM a tyle jak zapewne wiesz miało wtedy Punto MK1 1.2 MPI
    W Alfie 1.8 TS o mocy 126KM był zaś standardowym silnikiem (jak dla VW 1.8 75/90KM). Z tej samej firmy standardowe 2.0 miało wtedy 115KM (w Passacie) a Alfy 155 141KM i potrafiło palic mniej.

    Co do lat '90 to ja stwierdził bym, że Alfa miała wtedy silniki na poziomie właśnie BMW i celowała w ten "target" - nie miała niestety argumentów jakościowych (poza silnikowych bo aluminiowy Twin Spark to świetna konstrukcja).
    Potem niestety z silnikami było już tylko gorzej (poza Busso) ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  10. #60
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Pływak, weź poprawkę na to że wszystkie silniki które wymieniłeś miały 2x więcej zaworów niż Alfa, porównaj 1.8 16V do BMW - 4KM więcej w Alfie, 2.0 - tyle samo, 2.5 V6 - tyle samo więc obie marki stały na tym samym poziomie jeśli chodzi o paletę silników, tyle że BMW ruszyło taranem do przodu a jak skończyła Alfa każdy dobrze wie.

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory