Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 29-10-2013 o 06:59
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Pływak czy ty kiedykolwiek jechałeś BMW 2,0 12Vsilnikiem o 6 cylindrach i Alfą 2,0 8V ? Człowieku stare silniki BMW któe powtawały razem z silnikami Alfy nie dość że palą jak smoki to nie mają szans z silnikami Alfy. Ja lubię BMW i nie jedną z nich jezdziłem. Nawet E36 2,0 z 24 zaworową głowicą nie bardzo daje radę 155 2,0 8V.Ja mam 164 Super 2,0 143 konie i 520 z 24 zaworowym silnikiem zostaje z tyłu. Ma 7 koni więcej. Co do silnika 325 o 192 koniach. Porównaj go do silnika 2,5 V6 o 24 zaworach z Alfy 156.
Witam wszystkich,
ja jeżdżę alfami od 10-ciu lat. Przez 9-lat jeżdziłem 166 3.0V6 24V manual z polskiego salonu. Spalanie na trasie min. 11L wzyż, w mieście nie mam pojęcia, bo miałem drgawki jak miałem ja zostawić gdzieś na parkingu, gazowanie (moja osobista korba, miałem już auto z lpg) nie wchodziło w rachubę, do końca była serwisowana (choć sam przy niej sporo dłubałem), cały wydech był od Noviteca. V6 to była absolutna bajka, taka szlifiera, gęsiak na skórze murowany. Potem ze względu na co tu dużo mówić wieku, km zacząłem szukać następcy, na celowniku była GT 3.2 V6 (mogłem porównać z V6 Brery, ale 3.2 z GT to inna liga), a potem ze względu na koszty paliwa ( tak słyszę już, trzeba było zagazować, zostawmy to, dla mnie to nie opcja) spojrzałem na paliwo szatana...diesle, i tu na odwrót lepszy, mocniejszy był w Brerze 2.4 jtdm. Przez rok czasu miałem dwa naraz, ale jeździłem przede wszystkim Brerą, taniej i praktycznie, nie na wyścigi tak samo szybko. Potem sprzedałem 166 ludziom, którzy załatwili ją w niecały rok, koszmar. A co do spalania w BMW, Audi itd to ostatnio BMW miało pozwy w Niemczech o zaniżanie spalania w danych, o około 3-5 L. V6 ze 166 zawsze zostanie w mojej pamięci, jako to coś !!!, a że paliło dużo, no cóż jak kupowałem ją kiedyś to o tym wiedziałem, tylko wtedy paliwo było nieco tańsze.
Pozdrawiam wszystkich.
Ja przeginam? Od dawna oferta silnikowa w AR była uboga. To, że VW potrafił do zwykłego golfa wsadzic na swoje czasy tak nowatorski silnik jak VR6 doskonale to pokazuje, a to, że przeciętny Helmut kupował 1.8 zamiast VR6 nie ma tu nic do rzeczy. Liczy się to co oferował producent, a nie to co było kupowane najczęściej. Gwoli ścisłości bo jeszcze mi ktoś to zaraz zarzuci: NIGDZIE NIE PISAŁEM, ŻE T.S 8V czy BUSSO TO ZŁE SILNIKI bo są dobre ale po prostu nie widzę jakieś mega przewagi nad konstrukcjami innych koncernów z tamtego okresu, o której tu pisano.
I co to niby moja wina, ze w tamtych czasach alfa nie potrafiła zrobić dobrego silnika z większą ilością zaworów? Odniosłem się do konkretnego pzredziału wiekowego i porównałem co wtedy oferowało zarówno BMW jak i Alfa i nie mja wina, ze alfa niewiele wersji silnikowych oferowała.
Po pierwsze porównujemy silniki, nie auta. Wiec porównywanie przyspieszenia, które jak wiadomo zależy też od kilku innych czynników jest bez sensu. Porównywać mam z 2.5 24V? To już jest jest trochę wcześniej niż 20 lat temu, o którym wspominałeś...
Zamiast się podniecać trzeba po prostu spojrzeć obiektywnie. Jak ktoś pisze, ze BMW w latach 90 było za Alfą to to nie jest żadna obiektywna opinia. W silnikach 4 i 6 cylindrowych były porównywalne. Osiągali podobna moc z podobnych pojemności (jak z resztą inne czołowe koncerny dlatego podałem też przykład VW) za to BMW nadrabiało topowymi silnikami R6, V8 i V12 wiec to oni mieli przewagę kolosalną jeśli chodzi o gamę silników. Naprawdę nie widze tej przewagi nad BMW chocbym nie wiem jak bardzo próbował wytężać wzrok.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-10-2013 o 19:02
Ty chyba nie czytasz co inny piszą! W życiu złego słowa nie napisałem na 8V czy busso! 8V nawet (a może przede wszystkim) jak na dzisiejsze warunki jest zajebiaszczy! Zresztą, tak jak pisałem wcześniej, pokaż mi w którym miejscu coś złego napisałem to sprostuję!Silniki boxera, rzędówki potem TSy, V6 busso czy nawet silniki JTD to są złe silniki?. Nikt nie pisze że są najlepsze na świecie czy były najlepsze ale tysiące innych było gorsze od nich
Co do jtd to moim zdaniem są w tyle za 1.9 tdi! Dlaczego? Ze względu na koszty utrzymania! Bo dizla się kupuje żeby było tanio.
Natomiast jeśli chodzi o TS-a 16 to chyba wszyscy tu znają moje zdanie i niebędę się rozpisywał nad jego legendarną "jakością"...
Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 29-10-2013 o 07:01
co niektórzy to wypisują głupoty jak struci... spalanie, 5 koni w tą czy w drugą stronę bla, bla bla...
Proponuję wziąć np. takie aluminiowego ts-a i polatać nim na autostradzie w przedziale 5-6.5 krpm przez 200-300km to wtedy zobaczycie o co chodzi w starych silnikach alfy....
To porównaj modele a nie roczniki, wtedy odpowiedź producenta X na silnik producenta Y nie pojawiała się po 6 miesiącach jak teraz tylko po dłuższym czasie bo, jak to Andrzej słusznie zauważył, wtedy auta projektowali inżynierowie a nie księgowi. Teraz zmienią program, turbinę i już krzyczą że mają nowy silnik.
Nie chce mi się przekrzykiwać kto był lepszy, swoje zdanie już wyraziłem, wiem tylko że dopóki jest to możliwe, a widzę że możliwe będzie jeszcze przez parę słusznych lat, dotąd będę jeździł tym fiatoalfowym parchem z 8V bo to auto przynajmniej nie jest wykastrowane z charakteru jak wszystkie nowe TB, ewentualnie przesiądę się na V6.
omron, powiedz mi w czym JTD jest droższe od TDI?? Z tego co ja wiem, to w swojej klasie JTD jest chyba najlepszym dieslem.
Nooo Andrzeju, takie życie! Nie wiem czy miałeś PRZYJEMNOŚĆ prowadzić kiedyś dizelka o mocy ok 300 koni w budzie wielkości 156. Prawda jest taka, że taki dizel niema co robić z busso... A porównywać busso do dizla nie ja zacząłem. Prześledź sobie wątak. A co do 200 koni, no cóż... nowa skoda octawia ma więcej... Czasy się zmieniły! Osiągi, które kiedyś były zarezerwowane na aut z V8 można mieć dziś płacąc kilkadziesiąt kafi i kupując nową julkę. To nie jest mój wymysł!
No i dalej nie widzę posta w którym to "osrywałem" busso. Już nawet nie wspominam o bokserze.
Jest tak jak mówisz, bo jesteś na forum alfyomron, powiedz mi w czym JTD jest droższe od TDI?? Z tego co ja wiem, to w swojej klasie JTD jest chyba najlepszym dieslemA na poważnie, to poczytaj o problemach ludzi z osprzętem. Silnik sam sobie jest wytrzymały, osprzęt już nie.
Weźmy nawet dwumas. Ile przejedziesz na takim? Do dwumasy dolicz sprzęgło, bo przecież 2x nie będziesz grzebał i zostawiasz wypłatę w serwisie. Do tego troszkę większe spalanie jtd. Jtd oczywiście zupełnie inaczej pracuje ale jeśli chodzi o jazdę "po taniości" to jednak przegrywa.
ej a TDI to nie mają dmwumasy? czy EGR itp. i przez co ma być lepsze od JTD? przez pompowtryski?
dalej brniesz w porównania konia z wozem do promu kosmicznego. Porównaj ceny,segment i rocznik pochodzenia jednostki napedowej. Silnik Busso to konstrukcja z lat przedpotopowych w latach unowocześniany ale dalej to ten sam silnik. Charakterystyka silnika jest dla mnie czym wiecej niż KM, dzwiek silnika itd a Ty piszesz o jakimś tam dizlu w autach trzy razy droższych a szału i tak nie ma. Moim zdaniem silnik V6 jest najlepszym produktem Alfy Romeo i mnie zupełnie zadawala po dzień dzisiejszy w Erze napompowanych dizli i wszechobecnego turbo w małych silniczkach bez wyrazu
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 28-10-2013 o 20:13
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995