Strona 7 z 26 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 252

Temat: porównanie V6 Busso do dzisiejszych konstrukcji

  1. #61
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Dźwięk silnika jest we wszystkich autach taki sam. Wszystko zależy od tłumika. Zdejmij cały układ w np. 156 2.0 i accordzie 2.0 i ciekaw jestem czy dźwięk silnika rozpoznasz który jest który.
    Też się znawca znalazł, większej głupoty nie słyszałem.Wujek chociaż widziałeś silnik V6 na żywo?
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 29-10-2013 o 06:59

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    I trafiłeś w sedno alfa od dawna jest autem dla zwykłych zjadaczy chleba ;] Po za tym gorsze osiągi powiadasz? Porównując np. E36 ze 155 jakoś nie widzę aby AR była góra. Dla przykładu Alfa 155 2.5 V6 miała 166KM, a BMW E36 325i 192KM. 318 zalezy, o którym piszesz bo 318i miało 115KM ale już 318iS miało 140KM. 2.0 T.S 143KM, 2.0 od BMW 150KM nadal nie widze przewagi. Nawet VW do golfa 2 już wkładał 1.8 140KM, a do mk3 2.0 150KM i VR6 wiec w tamtych czasach Alfa jesli chodzi o silniki nie za bardzo się wyróżniała na tle pozostałych.
    Pływak czy ty kiedykolwiek jechałeś BMW 2,0 12Vsilnikiem o 6 cylindrach i Alfą 2,0 8V ? Człowieku stare silniki BMW któe powtawały razem z silnikami Alfy nie dość że palą jak smoki to nie mają szans z silnikami Alfy. Ja lubię BMW i nie jedną z nich jezdziłem. Nawet E36 2,0 z 24 zaworową głowicą nie bardzo daje radę 155 2,0 8V.Ja mam 164 Super 2,0 143 konie i 520 z 24 zaworowym silnikiem zostaje z tyłu. Ma 7 koni więcej. Co do silnika 325 o 192 koniach. Porównaj go do silnika 2,5 V6 o 24 zaworach z Alfy 156.

  3. #63
    Guto
    Gość

    Domyślnie

    Witam wszystkich,
    ja jeżdżę alfami od 10-ciu lat. Przez 9-lat jeżdziłem 166 3.0V6 24V manual z polskiego salonu. Spalanie na trasie min. 11L wzyż, w mieście nie mam pojęcia, bo miałem drgawki jak miałem ja zostawić gdzieś na parkingu, gazowanie (moja osobista korba, miałem już auto z lpg) nie wchodziło w rachubę, do końca była serwisowana (choć sam przy niej sporo dłubałem), cały wydech był od Noviteca. V6 to była absolutna bajka, taka szlifiera, gęsiak na skórze murowany. Potem ze względu na co tu dużo mówić wieku, km zacząłem szukać następcy, na celowniku była GT 3.2 V6 (mogłem porównać z V6 Brery, ale 3.2 z GT to inna liga), a potem ze względu na koszty paliwa ( tak słyszę już, trzeba było zagazować, zostawmy to, dla mnie to nie opcja) spojrzałem na paliwo szatana...diesle, i tu na odwrót lepszy, mocniejszy był w Brerze 2.4 jtdm. Przez rok czasu miałem dwa naraz, ale jeździłem przede wszystkim Brerą, taniej i praktycznie, nie na wyścigi tak samo szybko. Potem sprzedałem 166 ludziom, którzy załatwili ją w niecały rok, koszmar. A co do spalania w BMW, Audi itd to ostatnio BMW miało pozwy w Niemczech o zaniżanie spalania w danych, o około 3-5 L. V6 ze 166 zawsze zostanie w mojej pamięci, jako to coś !!!, a że paliło dużo, no cóż jak kupowałem ją kiedyś to o tym wiedziałem, tylko wtedy paliwo było nieco tańsze.
    Pozdrawiam wszystkich.

  4. #64
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    No to już z deczka przeginasz pałę
    W MK3 najpopularniejsze to były silniki 1.8 ale o mocy 75KM a tyle jak zapewne wiesz miało wtedy Punto MK1 1.2 MPI
    W Alfie 1.8 TS o mocy 126KM był zaś standardowym silnikiem (jak dla VW 1.8 75/90KM). Z tej samej firmy standardowe 2.0 miało wtedy 115KM (w Passacie) a Alfy 155 141KM i potrafiło palic mniej.

    Co do lat '90 to ja stwierdził bym, że Alfa miała wtedy silniki na poziomie właśnie BMW i celowała w ten "target" - nie miała niestety argumentów jakościowych (poza silnikowych bo aluminiowy Twin Spark to świetna konstrukcja).
    Potem niestety z silnikami było już tylko gorzej (poza Busso) ...
    Ja przeginam? Od dawna oferta silnikowa w AR była uboga. To, że VW potrafił do zwykłego golfa wsadzic na swoje czasy tak nowatorski silnik jak VR6 doskonale to pokazuje, a to, że przeciętny Helmut kupował 1.8 zamiast VR6 nie ma tu nic do rzeczy. Liczy się to co oferował producent, a nie to co było kupowane najczęściej. Gwoli ścisłości bo jeszcze mi ktoś to zaraz zarzuci: NIGDZIE NIE PISAŁEM, ŻE T.S 8V czy BUSSO TO ZŁE SILNIKI bo są dobre ale po prostu nie widzę jakieś mega przewagi nad konstrukcjami innych koncernów z tamtego okresu, o której tu pisano.

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Pływak, weź poprawkę na to że wszystkie silniki które wymieniłeś miały 2x więcej zaworów niż Alfa, porównaj 1.8 16V do BMW - 4KM więcej w Alfie, 2.0 - tyle samo, 2.5 V6 - tyle samo więc obie marki stały na tym samym poziomie jeśli chodzi o paletę silników, tyle że BMW ruszyło taranem do przodu a jak skończyła Alfa każdy dobrze wie.
    I co to niby moja wina, ze w tamtych czasach alfa nie potrafiła zrobić dobrego silnika z większą ilością zaworów? Odniosłem się do konkretnego pzredziału wiekowego i porównałem co wtedy oferowało zarówno BMW jak i Alfa i nie mja wina, ze alfa niewiele wersji silnikowych oferowała.

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Pływak czy ty kiedykolwiek jechałeś BMW 2,0 12Vsilnikiem o 6 cylindrach i Alfą 2,0 8V ? Człowieku stare silniki BMW któe powtawały razem z silnikami Alfy nie dość że palą jak smoki to nie mają szans z silnikami Alfy. Ja lubię BMW i nie jedną z nich jezdziłem. Nawet E36 2,0 z 24 zaworową głowicą nie bardzo daje radę 155 2,0 8V.Ja mam 164 Super 2,0 143 konie i 520 z 24 zaworowym silnikiem zostaje z tyłu. Ma 7 koni więcej. Co do silnika 325 o 192 koniach. Porównaj go do silnika 2,5 V6 o 24 zaworach z Alfy 156.
    Po pierwsze porównujemy silniki, nie auta. Wiec porównywanie przyspieszenia, które jak wiadomo zależy też od kilku innych czynników jest bez sensu. Porównywać mam z 2.5 24V? To już jest jest trochę wcześniej niż 20 lat temu, o którym wspominałeś...

    Zamiast się podniecać trzeba po prostu spojrzeć obiektywnie. Jak ktoś pisze, ze BMW w latach 90 było za Alfą to to nie jest żadna obiektywna opinia. W silnikach 4 i 6 cylindrowych były porównywalne. Osiągali podobna moc z podobnych pojemności (jak z resztą inne czołowe koncerny dlatego podałem też przykład VW) za to BMW nadrabiało topowymi silnikami R6, V8 i V12 wiec to oni mieli przewagę kolosalną jeśli chodzi o gamę silników. Naprawdę nie widze tej przewagi nad BMW chocbym nie wiem jak bardzo próbował wytężać wzrok.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-10-2013 o 19:02

  5. #65
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Silniki boxera, rzędówki potem TSy, V6 busso czy nawet silniki JTD to są złe silniki?. Nikt nie pisze że są najlepsze na świecie czy były najlepsze ale tysiące innych było gorsze od nich
    Ty chyba nie czytasz co inny piszą! W życiu złego słowa nie napisałem na 8V czy busso! 8V nawet (a może przede wszystkim) jak na dzisiejsze warunki jest zajebiaszczy! Zresztą, tak jak pisałem wcześniej, pokaż mi w którym miejscu coś złego napisałem to sprostuję!
    Co do jtd to moim zdaniem są w tyle za 1.9 tdi! Dlaczego? Ze względu na koszty utrzymania! Bo dizla się kupuje żeby było tanio.

    Natomiast jeśli chodzi o TS-a 16 to chyba wszyscy tu znają moje zdanie i niebędę się rozpisywał nad jego legendarną "jakością"...
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 29-10-2013 o 07:01

  6. #66
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    co niektórzy to wypisują głupoty jak struci... spalanie, 5 koni w tą czy w drugą stronę bla, bla bla...
    Proponuję wziąć np. takie aluminiowego ts-a i polatać nim na autostradzie w przedziale 5-6.5 krpm przez 200-300km to wtedy zobaczycie o co chodzi w starych silnikach alfy....

  7. #67
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    I co to niby moja wina, ze w tamtych czasach alfa nie potrafiła zrobić dobrego silnika z większą ilością zaworów? Odniosłem się do konkretnego pzredziału wiekowego i porównałem co wtedy oferowało zarówno BMW jak i Alfa i nie mja wina, ze alfa niewiele wersji silnikowych oferowała.
    To porównaj modele a nie roczniki, wtedy odpowiedź producenta X na silnik producenta Y nie pojawiała się po 6 miesiącach jak teraz tylko po dłuższym czasie bo, jak to Andrzej słusznie zauważył, wtedy auta projektowali inżynierowie a nie księgowi. Teraz zmienią program, turbinę i już krzyczą że mają nowy silnik.
    Nie chce mi się przekrzykiwać kto był lepszy, swoje zdanie już wyraziłem, wiem tylko że dopóki jest to możliwe, a widzę że możliwe będzie jeszcze przez parę słusznych lat, dotąd będę jeździł tym fiatoalfowym parchem z 8V bo to auto przynajmniej nie jest wykastrowane z charakteru jak wszystkie nowe TB, ewentualnie przesiądę się na V6.

    omron, powiedz mi w czym JTD jest droższe od TDI?? Z tego co ja wiem, to w swojej klasie JTD jest chyba najlepszym dieslem.

  8. #68
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Nooo Andrzeju, takie życie! Nie wiem czy miałeś PRZYJEMNOŚĆ prowadzić kiedyś dizelka o mocy ok 300 koni w budzie wielkości 156. Prawda jest taka, że taki dizel niema co robić z busso... A porównywać busso do dizla nie ja zacząłem. Prześledź sobie wątak. A co do 200 koni, no cóż... nowa skoda octawia ma więcej... Czasy się zmieniły! Osiągi, które kiedyś były zarezerwowane na aut z V8 można mieć dziś płacąc kilkadziesiąt kafi i kupując nową julkę. To nie jest mój wymysł!
    No i dalej nie widzę posta w którym to "osrywałem" busso. Już nawet nie wspominam o bokserze.

    omron, powiedz mi w czym JTD jest droższe od TDI?? Z tego co ja wiem, to w swojej klasie JTD jest chyba najlepszym dieslem
    Jest tak jak mówisz, bo jesteś na forum alfy A na poważnie, to poczytaj o problemach ludzi z osprzętem. Silnik sam sobie jest wytrzymały, osprzęt już nie.
    Weźmy nawet dwumas. Ile przejedziesz na takim? Do dwumasy dolicz sprzęgło, bo przecież 2x nie będziesz grzebał i zostawiasz wypłatę w serwisie. Do tego troszkę większe spalanie jtd. Jtd oczywiście zupełnie inaczej pracuje ale jeśli chodzi o jazdę "po taniości" to jednak przegrywa.

  9. #69
    criss
    Gość

    Domyślnie

    ej a TDI to nie mają dmwumasy? czy EGR itp. i przez co ma być lepsze od JTD? przez pompowtryski?

  10. #70
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    dalej brniesz w porównania konia z wozem do promu kosmicznego. Porównaj ceny,segment i rocznik pochodzenia jednostki napedowej. Silnik Busso to konstrukcja z lat przedpotopowych w latach unowocześniany ale dalej to ten sam silnik. Charakterystyka silnika jest dla mnie czym wiecej niż KM, dzwiek silnika itd a Ty piszesz o jakimś tam dizlu w autach trzy razy droższych a szału i tak nie ma. Moim zdaniem silnik V6 jest najlepszym produktem Alfy Romeo i mnie zupełnie zadawala po dzień dzisiejszy w Erze napompowanych dizli i wszechobecnego turbo w małych silniczkach bez wyrazu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 28-10-2013 o 20:13

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory