Strona 8 z 26 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 252

Temat: porównanie V6 Busso do dzisiejszych konstrukcji

  1. #71
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A takie 1,75 TBi po czipie zje to V6 TDI i co?? Tak to można sobie w nieskończoność gdybać, porównywanie TD to Pb N/A nie ma najmniejszego sensu, takie silniki zbytnio się od siebie różnią więc omron z całym szacunkiem przestań pieprzyć głupoty i porównuj coś w jednej klasie.
    JTD jest awaryjne bo jesteś na forum AR, wejdź na forum VW to obalisz swoje mity o bezawaryjności TDI.

  2. #72
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Szału nie ma z tym 300KM w BMW popatrzyłem w necie 5.7 do setki katalogowo to mierny wynik, cena tego cuda zaczyna się od 250 tys. Widziałem na własne oczy jak GTV V6tommiego 240KM schodzi poniżej 6 sekund nie mówiąc już o 156 w trzech litrach która była szybsza. Tak więc nie zachwycaj się tak tymi dizlami, silniki V6 nie były dłubane i co Ty na to

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #73
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Co do jtd to moim zdaniem są w tyle za 1.9 tdi! Dlaczego? Ze względu na koszty utrzymania! Bo dizla się kupuje żeby było tanio.
    Niestety to właśnie JTD było krok milowy przed TDI. Jak Fiat wprowadzał do Alfy wtrysk common rail to VW jeszcze robił starego słabego TDI-VP. Dopiero co wprowadzali TDI-PD, które próbowali lansować przez długi czas aż w końcu schowali te pompowtryski do kieszeni i zaczęli robić po 7 latach common raila. Jeśli chodzi o koszty to się zgodzę ale tylko jesli chodzi o stare TDI-VP miały w miarę niskie kosztu utrzymania, nowsze 1.9 TDI-PD też już miały wrażliwy osprzęt. O 2.0 TDI-PD nie wspomnę tam przed 100k km potrafiła pęknąć głowica, wysrać się dwumas, pompa oleju i pompowtryskiwtryski. Spora część egzemplarzy miała to nawet naprawiana jeszcze na gwarancji, a pompowtryski miały wade fabryczną i wymieniano je nawet po gwarancji. Dopiero jak wypuścili 2.0 TDI-CR to jako tako pozbyli się wcześniejszych usterek.

  4. #74
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rychuslu89
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    alfa romeo 166 t.s.
    Postów
    862

    Domyślnie

    Przeczytałem sobie cały temacik , tak myślałem nad v6 po tej Alfie co mam , lecz ciągle mnie zastanawia czy te v6 są tak samo owiane złą sławą co silniki TS ? czy poprostu jest tych silnikow jak na lekarstwo i ciężko coś powiedzieć na temat psucia się...

  5. #75
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rychuslu89 Zobacz post
    ecz ciągle mnie zastanawia czy te v6 są tak samo owiane złą sławą co silniki TS ?
    a gdzie tak jest napisane? silniki najlepsze jakie wyprodukowali dla Alfy Romeo jedyną "wadą" jest spalanie jesli to można nazwać wadą. Osprzęt to to co może dolegać temu silnikowi i bezmózgi właściciel

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #76
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Ja przeginam?
    Tak.

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    ... (jak z resztą inne czołowe koncerny dlatego podałem też przykład VW)
    Tym stwierdzeniem. Bo standardem dla VW nie było 150KM w 2.0 ani 140KM w 1.8 tylko odpowiednio 115KM i 75/90KM.
    To, że potrafili dany silnik skonstruować (ale był tak drogi w produkcji, że prawie nie można jej nazwać "seryjną") nic nie znaczy - Honda miała wtedy silnik 1.6 160KM ale dla mnie standardem dla tej firmy było wtedy raczej 112-125KM z 1.6 (czyli tyle ile VW wyciągał z 2.0).

    A samo VR6 cudem też nie było pod względem mocy bo z 2.8 164KM jakie miał pierwotnie prawie wyśmiałeś w 2.5 V6 12V Alfy ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #77
    Guto
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rychuslu89 Zobacz post
    Przeczytałem sobie cały temacik , tak myślałem nad v6 po tej Alfie co mam , lecz ciągle mnie zastanawia czy te v6 są tak samo owiane złą sławą co silniki TS ? czy poprostu jest tych silnikow jak na lekarstwo i ciężko coś powiedzieć na temat psucia się...

    Mi 166 3.0 V6 24V manual przez 9-lat jeżdżenia w trasach nie popsuło się dosłownie nic. Wymiana rozrządu co 70tyś+pompa wodna, sprzęgło wymieniłem jak zaczęło się lekko ślizgać, zawieszenie na bieżąco. Jedyna naprawa niezaplanowana i wredna to wymiana silnika dmuchawy (sam wymieniłem). Przez cały czas śmigał na Mobilu 5W50. I nigdy ostro po garach, zanim osiągnął 90st.C.
    A tak nawiązując do całej dyskusji, co mnie obchodzi ile ma do setki BMW, Audi itp. Jeżdżę Alfami z wyboru, bo tak chce,bo one dają mi to co mnie kręci.
    I co mnie obchodzi jak ktoś tam pisze, że V6 alfini to be, dla prawdziwego alfisti...........tacy ludzie są niewidzialni i nie słyszalni.
    Tyle w temacie.

  8. #78
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rychuslu89
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Poznań, Poland
    Auto
    alfa romeo 166 t.s.
    Postów
    862

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    a gdzie tak jest napisane? silniki najlepsze jakie wyprodukowali dla Alfy Romeo jedyną "wadą" jest spalanie jesli to można nazwać wadą. Osprzęt to to co może dolegać temu silnikowi i bezmózgi właściciel
    Bez spiny :-) poprostu chciałem się dowiedzieć coś o tym , spalanie chyba nie będzie wadą bo jeśli zastanowie się i kupię V-ke to auto bedzie raczej weekendowe
    Zbieram tylko info na ten temat
    od paru miesięcy przeglądam internet szukając V-ki i co mnie zaskakuje to ceny są różne , przebiegi czasem śmieszne

  9. #79
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Bo stan aut jest różny ... zadbane V6 to jak ... zadbana Alfa - mało ich. Tanie, ładne to i ludzie kupują nie mając pojęcia o ich serwisowaniu.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  10. #80
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    rychuslu89 Bez obaw szukaj zadbanego V6 sam bym chętnie przygarnął busso ale niestety nie wpadł nikt z Fiata na pomysł, zeby do 147 wsadzić 2.5 albo 2.0 TB i dopiero dwa razy droższa GTA miała 3.2 V6. Niestety dla mnie osobiście T.S ze 147 nie jest żadna alternatywą dla JTD. Spalanie dwa razy większe osiągi gorsze wiec z braku V6 w zwykłej 147 padło na JTD.

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Tak.


    Tym stwierdzeniem. Bo standardem dla VW nie było 150KM w 2.0 ani 140KM w 1.8 tylko odpowiednio 115KM i 75/90KM.
    To, że potrafili dany silnik skonstruować (ale był tak drogi w produkcji, że prawie nie można jej nazwać "seryjną") nic nie znaczy - Honda miała wtedy silnik 1.6 160KM ale dla mnie standardem dla tej firmy było wtedy raczej 112-125KM z 1.6 (czyli tyle ile VW wyciągał z 2.0).

    A samo VR6 cudem też nie było pod względem mocy bo z 2.8 164KM jakie miał pierwotnie prawie wyśmiałeś w 2.5 V6 12V Alfy ...
    Jak nie było standardem? Wchodziłeś do salonu i kupowałeś, a jak nie miałeś kasy na GTI czy VR6 to już nie wina VW oni to mieli w ofercie, a że wszyscy wybierali te najtańsze to już inna bajka bo tutaj gadamy o technologi producentów, a nie o tym co wybierali klienci. VAG miał szeroki wachlarz silników od tych najsłabszych po najmocniejsze i to raczej zaleta nie wada. Po za tym VR6 było bardzo popularne siedziało w Golfie, Passacie, Corrado, Sharanie, Transporterze i pierwotnie VR6 o oznaczeniu AAA 2.8 czyli ten najpopularniejszy miał 174KM, a w wersji mocniejszej 2.9 ABV 190KM i proszę cię wskaż mi gdzie cokolwiek wyśmiałem odnośnie Busso? Pisze jak jest Alfa się nie wyróżniała na początku lat 90 niczym specjalnym na tle konkurencji, a jak ten fakt kogoś boli to już niestety nie mój problem. Jedyne czym się mogli wyróżniać to transaxle, z którego jednak zrezygnowano i do Tempry tfu wróć Alfy 155 już nie stosowano
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 28-10-2013 o 21:47

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  2. porównanie 155 vs. 156 ?
    Utworzone przez boorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:38
  3. Porównanie 164 i 166
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 21:03
  4. Porównanie
    Utworzone przez Leszek K w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-03-2009, 21:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory