Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Pare pytań odnośnie 2.5 TD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie Pare pytań odnośnie 2.5 TD

    Cześć wszystkim Od niedawna jestem posiadaczem 155 z 2.5 TD VM Motori pod skorupą Eksploatując i modyfikując ten samochód natknąłem się na parę niejasności i postanowiłem zapytać może ktoś mi podpowie coś w temacie

    1. ogólnie czy ktoś kiedyś podnosił moc w tym silniku?
    2. na czym polegały modyfikacje?
    3. jakie były skutki uboczne?
    4. Może ktoś dmuchał turbinkę 1,5/2 bary wytrzymałość uszczelek pod głowicą przy tych wartościach?
    5. Czy można bez większych konsekwencji zaślepić egr czy trzeba go usunąć?
    6. Jeśli trzeba to jak w tym modelu to jak albo gdzie? (czy zwykłe warsztaty chip tuning dadzą sobie rade)

    Z góry dzięki za cierpliwość do moich pytań
    Ostatnio edytowane przez matt155 ; 03-11-2013 o 07:46

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał GOZDi69 Zobacz post
    Cześć wszystkim Od niedawna jestem posiadaczem 155 z 2.5 TD VM Motori pod skorupą Eksploatując i modyfikując ten samochód natknąłem się na parę niejasności i postanowiłem zapytać może ktoś mi podpowie coś w temacie

    1. ogólnie czy ktoś kiedyś podnosił moc w tym silniku?
    2. na czym polegały modyfikacje?
    3. jakie były skutki uboczne?
    4. Może ktoś dmuchał turbinkę 1,5/2 bary wytrzymałość uszczelek pod głowicą przy tych wartościach?
    5. Czy można bez większych konsekwencji zaślepić egr czy trzeba go usunąć?
    6. Jeśli trzeba to jak w tym modelu to jak albo gdzie? (czy zwykłe warsztaty chip tuning dadzą sobie rade)

    Z góry dzięki za cierpliwość do moich pytań
    W samochodzie z dieslem o przebiegu z pół miliona km podnoszenie mocy to raczej kiepski pomysł.Z tego silnika użytkownicy są zadowoleni do momentu jak ktoś nie znający się na nim nie zacznie przy nim dłubać.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 03-11-2013 o 10:39
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Dalej czekam na odpowiedź na moje pytania

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Według mnie nikt na tym forum tego nie robił. Zobacz na zagranicznych forach.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Ok dzięki bo słyszałem, że było pare ponad 150'cio konnych vm'ów w Polsce poszukam w innych źródłach.
    Pozdrawiam

  6. #6
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja 2.5 VM'a znam głównie z tego tematu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46 .


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Hehe przejrzałem go już wczesniej i przed kupnem mnie to trochę wybiło z rytmu. Natomiast z drugiej strony dbać o VM'a i nie czekać aż wszystko siądzie a posłuży z trzeciej zaś strony słyszałem opinie zajechać i wsadzić kolejny i do unudzenia
    Ogólnie wiem że ten silnik to bomba a zegar tyka ale staram się szukać jak największej ilości informacji na temat tych wszystkich usterek które na pewno z powietrza się nie biorą a tym bardziej na pewno da się temu jakoś zapobiec i wcześniej wyeliminować by nie zajechać go tak po prostu. Jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego silnika.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Kolega z LKAR go "odtyka" na wydechu. Myślę, że w tym motorze podnoszenie ciśnienia doładowania to kiepski pomysł, ale wspomniane odetkanie i leciutkie zwiększenie dawki - czemu nie EGR też wywalaj bez konsekwencji. A jak się popsuje to nie naprawiaj bo cały słupek można tanio kupić
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 08-11-2013 o 00:02
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    No jak jest sprawny to podobno przyjemnie jeździ.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    To MUSI dobrze jeździć jak jest zdrowe, jeździłem Omegą A 2.3TD, raptem 100KM i masa 1500kg ale przez swoją pojemność moment naprawdę daje o sobie znać więc dobre 2.5 125KM przy niższej masie to musi być konkretny przeciąg.

Podobne wątki

  1. Pare pytań V6
    Utworzone przez maniek-doniu w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2013, 20:10
  2. [33] Pare pytań
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 20:08
  3. PARE Pytań
    Utworzone przez Kuraczek1992 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 09:42
  4. Remont i pare pytań...
    Utworzone przez Seferiel w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 18:40
  5. Alfa 75 pare pytań
    Utworzone przez ad_wi w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-04-2007, 18:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory