Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: dolot alfa 145

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    AR 155 1.8 8v Super
    Postów
    195

    Domyślnie

    Podloncze sie pod temat bo mialem w najblizszym czasie mialem zalozyc podobny. Mianowicie mam boxera 1.4 jest tam zastosowany rezonator z tego co wiem ma on za zadanie wyciszyc zasysane powietrze i zbiera powietrze zeby gdy silnik potrzebuje wiecej powietrza pobrac go z rezonatora. Czy jak zaloze stozek to nie popsuje to pracy silnika? Czy rezonator to nie lepsze rozwiazanie? I gdzie najlepiej wyprowadzic stozek zeby lapal jak najlepsze powietrze? Chodzi mi tu o filtr w obudowie: www.tuning1.com/info,6462

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Radzio
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była Alfa Romeo 145 1.4 Twin Spark 99'R jest 159 1.9 jts
    Postów
    24

    Domyślnie

    Efekt jest znikomy przy takim silniku. Zostalem zmuszony chwilowo do zalozenia stozka i zrobienia takiego dolotu. Jazda samochodem taka jak byla, tylko dzwięk inny bo rezonatora nie ma. Tu masz przykład na moim seryjnym 1.4 t.s z samym stożkiem i zamkniętymi oknami
    przy spokojnej jezdzie : http://www.youtube.com/watch?v=rSagqtBtKhM
    i przy mocnym przyspieszaniu z 2 drugiego biegu : http://www.youtube.com/watch?v=cuAGot8ia_U
    Ogólnie nie polecam, przy okazji kupie puszke z rezonatorem, z nieurwanymi uchwytami do 1.4 ts'a

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Chojnacki o stożku: "Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z drgań zespołu napędowego co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania i istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci około 50% swej trwałości. Proszę się nie łudzić, że zastosowanie tzw. DEDYKOWANEGO zestawu radykalnie rozwiąże problem przedostawania się pyłu kwarcowego w obręb komory spalania. Dedykowane zestawy bowiem składają się z takich samych filtrów stożkowych jak te, powiedzmy, uniwersalne, lecz są uzupełnione przewodami powietrznymi umożliwiającymi szybki montaż zestawu w komorze silnikowej. Przykładem, wyraźnie potwierdzającym tę sytuację, jest Porsche Carrera 3,2 L, w którym z zupełnie seryjnym filtrem powietrza zmierzyliśmy 198 KM oraz 252 Nm a po zamontowaniu DEDYKOWANEGO zestawu renomowanego producenta, składającego się ze stożkowego filtra powietrza w specjalnej obudowie oraz kształtowych rur łączących cały zestaw uzyskaliśmy na hamowni następujące parametry - 180 KM oraz 230 Nm. Dodam, że ten zestaw kosztował Klienta ponad 1000 zł."

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Carlos71 Zobacz post
    Przepływkę można wyciąć w kompie, było już poruszane na forum
    I sądzisz że zyska na tym mocy ??
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Fajnie tutaj napisal to lesio146. Chcialem dodac ze jelsi jest przeplywomierz to jest to podpobno delikatne urzadzenie. Filtr stozkowy jest nasaczany olejkami ktore z tego co slyszallem to moga zanieczyszczac ten element pomarowy. Nie wiem jak jest w 145/146 TS , ale np w 156 jest idealne rozwiazanie i tam nietrzeba zadnego stozka. Zeby byl ten sam efekt lekkiego dolotu to wystarczy tylko pousuwac zwezki . W 145 tez moga byc jakies przewezenia na srednicy dolotu oryginalnego i moze da sie pokombinowac z oryginalnym dolotem aby uzyskac jakis efkt i inny dzwiek. Zmiany zawsze jakies beda (czesto lepsze) jeslii sie cos modzi z dolotem i wydechem. Dlugosc rury dolotowej jak wczesniej bylo napisane tez ma wplyw na charakterystyke. Zalezy tez co chcemy uzyskac i na jakim zakresie obrotow nam zalezy. Troche teorii trzeb miec i metoda prob i bledow mozna dojsc czasem do zadowalajacych efektow .

Podobne wątki

  1. Dolot alfa 147 jtd
    Utworzone przez Łelek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 14:39
  2. Dolot Alfa 156
    Utworzone przez M A R I O w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 17:14
  3. [145] Dolot alfa 145 TD
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 14:53
  4. [146] Dolot zimnego powietrza (stożek) Alfa 146 1.6 boxer.
    Utworzone przez drago256 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory