Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Brak przyczypności

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Zimowe gumy chińskie latem zawsze będa dobrze trzymać. Bo są twarde jak diabli, więc jak się nagrzeją to trzymają. A jak asfalt mokry to zimny, opona twarda i auto jedzie jak na mydle.

    Co do ingerencji VDC w czasie poślizgu - zapomniałem wyłączyć to ustrojstwo (długo wciskasz asr/vdc) i pojechałem sobie w kontrolowanym podsterownym. Efekt był taki, że w pewnym momencie komputer się pokumał, że coś mu się nie zgadza i przyhamował zewnętrzne lewe koło. Auto tak podbiło, że zaryło felgą o asfalt. Chwilę potem zarzuciło dupą i gdyby nie szybka ingerencja na kierownicy to byłby pewien dach w rowie po wewnętrznej. Strasznie to badziewne, może zimą się lepiej sprawdza ale na mokrym nie jest dobrze.

    Inna rzecz, że znawcy tematu twierdzą, że zimą można na tym zajeździć niejedne klocki...
    Chyba trochę dramatyzujesz z tą kontrolą trakcji... Ostatniej zimy było sporo błota pośniegowego itp i w takich warunkach sprawdzała się dobrze. Nadmiernego zużycia klocków też nie zauważyłem...

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Na forum daewoo pewnie maja dobre opinie;-) Ale tak calkiem powaznie. Moim zdaniem na oponach,hamulcach i oleju nie powinno sie oszczedzac. Te opony sa moze dobre ale do aut segmentu A, do przyslowiowego poruszania sie z domu do sklepu za rogiem. Do auta nienajlzejszego jakim jest 159 powinienes zainwestowac w lepsze gumy. Tak przychodzi mi do glowy abys sprawdzil jaki indeks nosnosci maja te opony. Moze po prostu maja za maly indeks i nie wytrzymuja masy samochodu i w zakrecie na mokrej nawierzchni "poddaja sie". Na suchym jako tako sie trzymaly dzieki beznikowi jednak na mokrym nie wytrzymuja. Porownaj z tym co podaje producent w instrukcji i daj znac czy to wlasciwy trop;-)
    Opona 98V także 98 to 750 kg/na oponę, więc powinno być ok. W pierwszym poście mi się popierniczyło, opona ma szerokość 225mm a profil to 50. R17 z profilem 55 w tym aucie chyba by niezbyt spasował .

    Dzięki za wszystkie rady, trochę mnie to uspokoiło, bo myślałem, że to na 100% coś z moją Bellą nie tak. Skoro rzeczywiście narzekacie na chińskie zimówki, to też przychylam się do tej hipotezy i je wypierniczę, ale po tym jak je zjeżdżę w ziemie (zachowując "szczególną ostrożność" na mokrej nawierzchni). Zostawię sobie te 17 calowe alufelgi na letnie opony, w które się będę musiał zaopatrzyć, ale to za kilka miesięcy. Nie sprawdzałem jeszcze dokładnych danych felg, ale tu się zastanawiam, czy kupować letnie 225/50/17 czy 215/50/17, czy sprzedać te felgi i kupić sobie 16 calowe, bo opony 215/55/16 są o wiele tańsze jak patrzyłem pobieżnie - a chciałbym kupić jakieś naprawdę porządne, żeby nie bać się przy malutkim już deszczyku. Co radzicie?

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Zostaw 17", 225/50/17 - auto jest ciężkie i opona musi zachowac twardość i profil w każdych warunkach. Ja na zimę mam 225/45 właśnie dlatego.

    Co do dramatyzowania - inna jest zima i błoto, a inna mokra jezdnia. Na błocie trakcji jest zero i komputer może szybciej reaguje. Mokra jezdnia to nie lodowisko, nawet w poślizgu trakcji jest dość sporo, jeśli potrafi się z niej odpowiednio korzystać

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Co do dramatyzowania - inna jest zima i błoto, a inna mokra jezdnia. Na błocie trakcji jest zero i komputer może szybciej reaguje. Mokra jezdnia to nie lodowisko, nawet w poślizgu trakcji jest dość sporo, jeśli potrafi się z niej odpowiednio korzystać
    Dlatego podałem przykład zimy. Na mokrej nawierzchni jeszcze nigdy mi się nie włączył, a jeżdżę raczej agresywnie... Kwestia techniki...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał chiesa Zobacz post
    Opona 98V także 98 to 750 kg/na oponę, więc powinno być ok. W pierwszym poście mi się popierniczyło, opona ma szerokość 225mm a profil to 50. R17 z profilem 55 w tym aucie chyba by niezbyt spasował .

    Dzięki za wszystkie rady, trochę mnie to uspokoiło, bo myślałem, że to na 100% coś z moją Bellą nie tak. Skoro rzeczywiście narzekacie na chińskie zimówki, to też przychylam się do tej hipotezy i je wypierniczę, ale po tym jak je zjeżdżę w ziemie (zachowując "szczególną ostrożność" na mokrej nawierzchni). Zostawię sobie te 17 calowe alufelgi na letnie opony, w które się będę musiał zaopatrzyć, ale to za kilka miesięcy. Nie sprawdzałem jeszcze dokładnych danych felg, ale tu się zastanawiam, czy kupować letnie 225/50/17 czy 215/50/17, czy sprzedać te felgi i kupić sobie 16 calowe, bo opony 215/55/16 są o wiele tańsze jak patrzyłem pobieżnie - a chciałbym kupić jakieś naprawdę porządne, żeby nie bać się przy malutkim już deszczyku. Co radzicie?
    Kolego, zebys tylko auto i kogos przy okazji nie skasował na tych oponach... Bo to troche kuszenie losu. Tak jakbys mial problemy z ukladem hamulcowym, ktory raz dziala, a raz nie i stwierdzil, ze nie bedziesz przekraczac 100 to bedzie ok.

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 150KM
    Postów
    9

    Domyślnie

    Aż tak źle nie jest... Nie pisałem o kompletnym braku przyczepności, lecz gorszym na mokrej nawierzchni. Jeżdżąc z przepisową prędkością auto jeździ normalnie. Nie nazwałbym tego stwarzaniem zagrożenia na drodze. Daleko tu do polonezów z łysymi oponami albo cwaniaczków jeżdżących cały rok na letnich, bo takich mnóstwo. A propos jeszcze rozmiaru opon - faktycznie, chyba 225/45/17 są polecane jako zamienniki, a nie 225/50/17 (a takie mam właśnie te zimówki ).

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał chiesa Zobacz post
    faktycznie, chyba 225/45/17 są polecane jako zamienniki, a nie 225/50/17 (a takie mam właśnie te zimówki ).
    Polecane przez kogo? Według instrukcji dla 17" rozmiar opony to 225/50/17.
    Ostatnio edytowane przez CodeMaker ; 08-11-2013 o 12:16

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Polecane przez kogo?
    Pewnie przez ogólnodostępne konfiguratory w necie Zakładaj porządne 225/50/17 i na pewno poczujesz różnice.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Pewnie przez ogólnodostępne konfiguratory w necie
    Albo dlatego że 45 są dużo tańsze niż 50 :/

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Witajcie dolacze sie do tematu. Mam taki problem jak kolega tyle ze opony letnie nowe DUNLOP SP SPORT 17" i mam to samo co kolega na suchym przeczepnosc jest na "6" a na mokrym kazdy zakret strach brac przy niskich predkosciach bo ucieka tyl i przod, dodam ze powyzej 100km/h na autostradzie na mokrym jak wjade na biale linie lub smole na laczeniach asfaltu to czuc jak tyl ucieka omalo bym do majtow nie narobil... Co jest grane? czuc jakby kazde kolo chcialo gdzie indziej jechac. Kierownice mam prosto i nie sciaga. Jechac na zbieznosc? czy DUNLOP to dupiate markowe opony w co watpie. Cekam na felgi 16" sa w malowaniu, czekaja nowe zimowki goodyear ultra grip 7+ i zobaczymy co bedzie, jak nie pomoze to jade na zbieznosc. pozdrawiam.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 14:34
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [MiTo] Brak oświetlenia w bagażniku oraz brak ogrzewania tylnej szyby.
    Utworzone przez Paul_Matt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-06-2015, 11:49
  4. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory